..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bilge kişi her şeye şaşan kişidir. -Andre Gide
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
İzEdebiyat - Sinema ve Televizyon
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri

Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  

Sessiz Çığlık
Halife Bozbayir
Deneme > Anılar

Sessiz Çığlık Kırşehir’in Ürün Köyünde Dünya Tatlısı Gülünce Gözleri Gülen Yanaklarında Güller Açan Simsiyah Saçları Toy Bıyıkları Hafif Etine Dolgun Orta Boylarda Herkes Tarafından Sevilen Sayılan İyi Bir Örnek Babaydı Numan Bey Ya Eşi Safiye Hanım; Saygın, İnce Uzun Boylu, Mütevazı Sırma Saçlarını Sürekli İğne Oyası İle Yapılmış Beyaz Tülbentle Örten Bir Kadındı. Simsiyah İri Gözleri Ve Bembeyaz Teni Gülünce İnci Gibi Dişleri Ortaya Çıkıyor

[DEVAMI]

 

 


 

 




Arama Motoru


• İzEdebiyat > Eleştiri > Sinema ve Televizyon
101 
 İddialı Bir Yapım: "Öyle Sevdim ki Seni "" Filmi Üzerine…  (M.NİHAT MALKOÇ)

Bir kültür, sanat ve tarih kenti olan Trabzon; her dönemde sahip olduğu önemi korumuş, geçmişten bugüne kadar hep gözde kalmayı sürdürmüştür. Bu şehrin adı hep sanatla birlikte anılagelmiştir. Bu kent üzerine şiirler, öykü ve romanlar yazılmış, türküler söylenmiş, filmler çekilmiştir. Bundan sonra da bu etkinlikler artarak devam edecektir. Bunun bir delili de son zamanlarda Trabzon’da çekimleri yapılmakta olan “Öyle Sevdim ki Seni” filmidir.
102 
 Behzat Ç İddianame ve Savunma  (orçun genç)

Tanıdık değil mi? Siyah beyaz kareler, imzalanmış fermanlar, yargısız infazlar, bu ülke de mualif her şeyin sonu aynı hani Devrim Arabaları filminde ki o replik gibi ‘’zaten bu ülkede adı devrim olan hiçbir şeyin yürümesine izin vermezlerdi’’
103 
 Beyaz Melek  (osman tatlı)

Büyük şehirli olmak, üniversiteli olmak, okumuş olmak, batılı gibi olmak insanlığı öğretemez diyor Beyaz Melek. Ama bir köylü insanlığı en güzel şekilde öğrenir diyor. Sizin bahsettiğiniz çocuk eğitimi kitapları, çocuklarınızı okuttuğunuz okullar, tutuğunuz hocalar, dershaneler, çocuklarınıza aldığınız oyuncaklar ve daha nice şey çocuklarınıza sevgiyi, saygıyı, sahiplenmeyi öğretemiyor. Ama bizim okul görmemiş, şehir görmemiş çocuklarımız sevginin, saygının alasını taparcasına büyüklerine gösteriyor demeye getiriyor Beyaz Melek.
104 
 Casanova Aşık  (Ömür İsfendiyaroğlu)

"Casanova" Aşık olabilir mi? Masalsı bir filmin naçizane yorumları...
105 
 Ali Bey Hidayete Erdi  (Seval Deniz Karahaliloğlu)

Acaba filmin müziğine mi kapılmıştı? Filmin çekim platosunda, müzik eşliğinde iki kere diz kırıp, el şıklattıktan sonra, ‘Ya buranın havası çok hoşmuş, nasıl derler çok janti, gelmişken bari filmin bir iki sahnesinde oynayayım’ mantığı ile
106 
 Dücane Cündioğlu ve Film Okumaları  (osman tatlı)

Film çözümlenmelerinin kategorize edilmesine örnek vereceğimiz Dücane Cündioğlu'nun sinema ve felsefe kitabıdır. Cündioğlu, izlediği filmleri felsefe gözüyle değerlendirerek sinemanın varoluşa katkısını kaleme almış. İzleyicilerin dikkat etmediği, dikkatlerinde kaçan önemli replikler ve sahneler üzerinden okuyucusuna hakikat ziyafeti çektirmiş.
107 
 Türk Sinemasının Rüzgârı Sensin  (nihat)

Sadık Battal, “Asıl film şimdi başlıyor” dedi demesine de bakalım, bizim filmimiz ne zaman başlayacak? Türk sineması üzerine yetkin bir kalemin yazdıklarını okumakbüyük bir heyecan.
108 
 Yine mi Pazartesi?  (Ömür İsfendiyaroğlu)

“Ne @#!* Biliyoruz ki” bize daha olumlu soruları sormamızı sağlayan hatta filmden çıktıktan sonra bile kendimiz “Alice Harikalar Diyarı”ndaki bir kahraman zannetmemize yarayan bir belgesel yapımın kendimce yorumları
109 
 Sinema ve Derin Devlet  (osman tatlı)

Sanatta ve sinema da devletin parmak izleri aranmalıdır. İhmal edilen, gözden kaçan bir konudur. Belki de bilinçli olarak değinilmeyen bir konudur.
110 
 Truva'yı Kaçırın!  (Polat Akyurt)

yada kaçırırsanız üzülmeyin..
111 
 Ramazan Bayramı mı? O da Ne Ki?  ( murat sönmez)

Asimile olmuş bir kültürün ve dini, kültürle harmanlayıp; "hangi çağda yaşıyoruz" söylemleriyle renkli ekranlarda boy gösterenler ancak adına değişim denilen ve ne anlama geldiğini kendiside bilmeyen insanların bayraktarlığını yaptığı tek şey karakterini satmaktır...
112 
 Mistik Nehir  (Arif Zincirli)

Mistik Nehir filminden hareketle Clint Eastwood'a katıksız bir övgü ve tabiyet bildiriminin sinema köşemden halka açık bir mektupla ilan edilmesi.
113 
 Güney Afrikanın Beyaz Çığlığı  (osman tatlı)

Özgürlük Çığlığı, insanca yaşamak isteyenlerin haklarını talep etmesiyle maruz kaldığı adaletsizliği konu ediniyor. İçinde yaşadıkları zor yaşam koşullarından kurtulmak isteyenlerin, hayattan fazla beklentisi olmayanların, sadece okumak, çalışıp, kimseye muhtaç duruma düşmek istemeyenlerin sırf renklerinden dolayı baskıya, zulme reva görülmesini anlatıyor.
114 
 Reklamlar  (Kardan adam)

Bir de bir haber magazin ya da eğlence programlarında olanlar var ki o dahada beter dahada sinir edici.Bir reklam kuşağı bitiyor az sonralarla program başlıyor.Jenerik giriyor, heh diyorsunuz başladı ama hayır hemen öyle acele etmeyin, sunucu lafa giriyor
115 
 Gerilimin Adresi Değişti  (nihat)

Dünyanın her yerinde korkuyla yüzleşen ve korkuyu yerleştiren ABD’nin gerektiğinde resmi sıfatını da taşıyan sineması Hollywood, Halka’nın ardından Karanlık Sularda ile karşı karşıya kaldı.
116 
 Cennetin Renkleriyle Boyanan Masal…  (Bünyamin Bayansal)

The Color of Paradise - Cennetin Rengi üzerine kısa bir eleştiri.
117 
 Beyaz Sinema Rüzgâr mı Bekliyor?  (nihat)

ayakları üzerinde durabilen, eylemini anlayabilen ve anlatabilen filmlere yol açılmalı. Ama bu sevgili yönetmenlerimizden bir ricamız olacak. Acaba dünya sinemasının şu an geldiği yerden haberleri var mı? günümüz insanına hitap eden filmleri izleyip eleşt
118 
 The Crow  (osman tatlı)

Sevgilinin Yitirilişiyle Adaletsizliğe Başkaldırmak Sinemanın terk edemediği, seyircinin de en çok etkilendiği filmlerin temalarından biri birbirini tutkuyla seven sevgililerin etraflarında olup biten haklısızlıklara, yıkımlara, tecavüzlere, öldürmelere, gasplara, kundaklamalara, baskılara akla gelebilecek bütün sosyal adaletsizliklere karşı olan duyarsızlıklarıdır. Sevgililer, kendi dünyalarında yaşar, kendileri dışında gözleri kimseyi görmez, olup biten her şeyden uzak dururlar.
119 
 Mahallenin Delisinden Modern Zamanlara Dair Haberler…  (Seval Deniz Karahaliloğlu)

Oynayan filmin yönetmeni ‘stop, mola’ dediğinde, ‘ölü taklidi’ yapan Iraklı çocuklar ve siviller düştükleri yerden ayağa kalkacak, köşedeki Mc Donalds’a giderek hamburgerlerini yerken bir yandan da Coca Colalarını yudumlayac
120 
 Sinema Yazma!  (osman tatlı)

Önemli olanın film izlemenin değil, izlenen filmin okunması gerektiği düşüncesi zamanla kitleler anlayacaktır. O zaman, politika değil, sanat kazanacaktır. Unutmamak gerekir ki, politika zihinlere kilit vurur; sinema zihinlere vurulan kilitleri açar.

Önceki Sayfa  1 2 3 4 5 6 7 8  Sonraki Sayfa




son eklenenler
Yasak Ayva Yenir mi
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Yan Yattı Çamura Battı Haberleri
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Kurtların Yavruları
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Bize: "Bol Acılı" Aşk Lütfen…
Yûşa Irmak
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Uyusun da Büyüsün Niiinniii
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
25. Saat Filmi
Yûşa Irmak
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Yatakodasında (In The Bedroom 2001)
Yûşa Irmak
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Yeniden Sev Beni (Reconstruction 2003)
Yûşa Irmak
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Maksatlı Yapıyorlar Gibi Bunları
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon
Film Yapanlar Çıldırmış Olmalı
Ahmet Zeytinci
Eleştiri > Sinema ve Televizyon

 


 


Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2025 | © , 2025
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.