Özgür insan, denizi daima seveceksin. -Baudelaire |
|
||||||||||
|
İyi ki varsın Sn . Uğur Yücel, her yıl değerli bir sanatçıyı kaybettiğimiz ülkemizde senin gibi elde tutulur az oyuncu kaldı elimizde. Bu yüzden Allah sana uzun ömürler versin. Engin bilgi ve düşüncelerini bize kamera yoluyla her daim anlat. 90 ‘lı yıllarda Stand up gösterisine gitmiş birisi olarak hayli gülmüş ve uzun süre gülmekten seyircilerle berber nefes alamamıştık . Kendisi tam bir Meddah’tır. ‘’ Meddah : Bir topluluk önünde çeşitli hikâyeler anlatan ve taklit sanatı yapan kişiye denir. Meddah genellikle karakterlerin seslerini, mimiklerini ve hareketlerini konu içinde canlandırır. Abartır, mübalağa yapar.’’ bu tamamı ile anlatan kişinin başarısına bağlıdır. Bu konuda Uğur yücel tartışmasız bir sanatçıdır. Sakın anlatımımı Cem Yılmaz ile karıştırmayın kendisinin gösterisi farklı bir gösteridir. Dallarında her ikisi de çok başarılıdır, bu benim şahsi düşüncem. Yetenekli oyuncu Uğur yücel ilk Muhsin Bey filminde kendini göstermiştir. Eşkıya filmi ile kendini oyuncu olarak bence çok güzel bir seviyeye taşımıştır. Bir çok kültürün sentezini içinde barındıran boş yaşamayan çevresini devamlı inceleyen bir sanatçıdır. Bu yüzden bilgi ve birikimi asla küçümsenemez. Şimdiki toplumumuzda insanların bir şey bilmeden sorgulamadan yaşadıkları yaşamda bu yadsınamaz bir değerdir. Gelelim Aramızda Kalsın dizisine, en son dizisinden aynı rolü görürmüyüz diye bekleyen izleyiciler için farklılık hemen göze çarpmıştır. Aynı sahneler olmayan ve oyunculuğunun bir başka rengini hemen sahneye koyan Uğur yücel yine farkını ortaya koymaktadır. Bunun yanında Binnur Kaya çok iyi bir oyuncu seçimidir, kendisinin içinde yaşattığı karakterleri bu denli yaşatması çok hoşuma gidiyor. Bu dizinin hiç yoksa en az 35. bölüm garantisi olduğunu düşünüyorum. Çünkü insanlar sıcak yapım dediğimiz bizden olan dizi türlerini özlüyorlar. Tabi senaryoda eş zamanlı ve sürükleyici olursa. Bu konuda başarılı olan sadece oyuncular da değildir. Aynı zamanda yapım şirketi çok önemlidir. TMC dediğimiz yapım şirketi daha önce bir çok güzel yapıma imza atmıştır. Bir İstanbul Masalı, Aliye, Yağmur zamanı, Hırsız Polis, Beyaz Gelincik, Bin bir Gece, Bıçak sırtı, Canım Ailem, Bizim yenge, Koyu Kırmızı gibi lakin Koyu Kırmızı erken finali hem TMC hem de Star tv hatasıdır. Bir dizinin tutması için, iyi yapım, iyi bir kast, iyi bir günde, iyi bir kanal ile yayına girmesi gerekir. Bunlardan biri eksik seçildi mi ! o dizinin bölümlerinde kısalma olur, yayından kalkma görülür. Bu yıllardır harika reyting sistemimizle verdiğimiz bir mücadeledir. Aramızda Kalsın dizisi sıcak ve bizden bir yapım olması bunu biraz uzun soluklu yapıyor, oyuncuların inandırıcı oynaması buna ayrı bir artıdır. Mesela Gökçe Bahadır gibi bir oyuncuyu Kayıp Şehir gibi bir dizide gerçek bir oyunculuk sınavında izlemek harikaydı, mükemmel bir oyunculuk sergiledi, o role kendini verdi. Bu dizide başta biraz sultan dizisinde oynayan Nurgül Yeşilçay karakteri gibi gözükse de her bölüm farklılığını biraz daha ortaya koyup kendini o rolde ki benzerlikten ayırdığını düşünüyorum. Bir çok diziden toplama gibi gözüken sahneler olsa da ‘’ Yabancı Damat, İkinci Bahar ‘’ gb. bunu o şekilde değerlendirmemeliyiz. Çünkü zaten yaşadığımız hayatlar birbirinin benzeridir, bu yüzden çok farklı bir hayat göremeyiz. Ama izlerken birazcık bile olsa dertlerimizi unutturuyorsa, bizi güldürüyorsa bence o yapım güzel bir yapımdır. Hepinize iyi seyirler. Keyfiniz her daim güzel olsun. Murat sarı muratsari8084@hotmail.com https://twitter.com/muratsari8084 ( 18.10.2013 )
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © murat sarı, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |