Umutlar, tersine çevrilmiş anılardır. -Anonim |
|
||||||||||
|
Şimdi, yaşanan olayları temcit pilavı gibi ısıtıp tekrar anlatmak anlamsız belki ama 28 Şubat da yaşanan postmodern darbe ile Necmettin Erbakan`a yapılanlar aslında bu ülkenin geleceğine balta vurmuş ve dinamitin fitili ateşlenmiştir. Halbuki Erbakan`ın,şeriat düzenini getirmek,ülkedeki kadınları tesettüre sokmak,ülkeyi padişahlık şablonuna sokarak o minvalde yönetmek gibi gizli planları hiç olmadı. Daima Amerikan emperyalizmine ve siyonizme karşı çıktı. Son nefesine kadar da bunları reddetti. Her söyleşisinde verdiği mesaj aynıydı.Amerikan emperyalizmine,siyonizme hayır. Kendi yağımızla kavrulup,değerlerimize sahip çıkmalı, bu iki sinsi gücü iç işlerimize karıştırmamalıyız. Televizyonda seyrettiğim son röportajında yine aynı şeyleri savunuyor,bitkin ve hasta halinde masonların oyununu,doların üzerindeki piramidin sırlarını ve masonlukla bağıntısını anlatarak halkını uyarıyordu. Söylediklerinde haksız değildi,vatanı sahiplenmek, dış güçlerin oyununa gelmemek, ülkeyi kimseye muhtaç olmadan kalkındırmak adına haklıydı. Yetiştirdiği öğrencisi ile bile bundan ötürü fikir ayrılığına düşmüş belki de kırgın ayrılmıştı bilinmez… Atatürk`ün o veciz sözleri ne anlamlıdır aslında “Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir.Benim fikirlerimi,benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir.”Evet, yitirilen değerleri anlamak,Atatürk`ün dediği gibi arkasından ağıtlar yakıp,törenler düzenlemek de değildir. Ancak bizler biraz balık hafızasına sahip olduğumuz için kişilerin yaşarken değerini hiç bilmeyip,yaşananları çok çabuk unutuyoruz. Onun kıymeti günümüz şartlarında çok daha iyi anlaşılmıştır. Zamanında başbakanlık yapılmasına izin verilseydi, belki bugün darbe planı yaptıkları gerekçesi ile içeriye alınanlar şimdi dışarıda olacaklardı. TSK nın, başsağlığı mesajı yayınlayarak, cenaze namazına temsilci göndermesi geç de olsa Erbakan Hocayı anladıklarını göstermesi açısından manidardır.Bakalım bundan sonra anlama sırası kimde olacak?
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |