Sevgi sabırlı ve yürektendir, sevgi kıskanç ve övüngen değildir. -İncil |
|
||||||||||
|
Anlayacağınız darbeci(!) hayırcıların dışında diğerleri bu eveti çokda bilerek vermemiş.Ancak bilinçli olarak evet verenlerede haksızlık yapmayalım.Bildiğiniz gibi Anayasanın geçici 15.maddesi bu referandumla kaldırıldı.Yani “12 Eylül 1980 tarihinden,ilk genel seçimler sonucu toplanacak TBMM başkanlık divanını oluşturuncaya kadar geçecek süre içinde,yasama ve yürütme yetkilerini Türk Milleti adına kullanan,2356 sayılı kanunla kurulu Milli Güvenlik Konseyinin,bu konseyin yönetimi döneminde kurulmuş hükümetlerin,2485 sayılı kanunla görevi ifa eden danışma meclisinin her türlü karar tasarruflarından dolayı haklarında cezai,mali veya hukuki sorumluluk iddiası ileri sürülemez ve bu maksatla her hangi bir yargı merciine baş vurulamaz.”şeklinde olan saçma bir madde artık yok. Darbe yapıp,pek çok masum insanı hapse atan,hapiste türlü işkencelere maruz bırakan,astığım astık kestiğim kestik şeklinde dikta zihniyeti ile hareket eden darbecilerin yargılanmasını Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olan her Türk ister.Cumhuriyetle yönetildiği halde üç adet darbe yaşamış ve bu dönemlerde bir çok siyasetçinin,gazeteci,yazar,sivil vatandaşın ve başbakanın hapse girmesine,idam edilmesine tanıklık etmiş başka bir ülke olmasa gerek.Odönem hapse atılıp yıllarca işkence gören bir çok vatandaş bugün bile neden hapsedildiğini bilmeden ve yaşadığı travmayı üstünden atamadan yaşıyor. Geçici 15.madde kaldırılınca duyarlı insanlarımız darbecilere yaptıklarının hesabını sormak için suç duyurusunda bulunmak amacı ile mahkemelere koştu.Ancak mahkemelerde dava açılıp açılmayacağıda ayrı bir tartışma konusu.Çünkü referandum öncesi meclise sunulan “zaman aşımı olmaması”yönündeki soru önergeleri hükümet tarafından reddedilmişti.Yani savcılar,suç duyurularını zaman aşımına uğradığı gerekçesi ile reddederek dava açmayabilirler.Bu durum ileriki dönemler için anlamlı olsada geçmişde yaşananların hesabının sorulamaması açısından bu ne perhiz bu ne lahana turşusu dedirtiyor. İnşallah ileriki dönemlerde başa geçen hükümetler ülkemizi layıkı ile yönetir, bir daha asla darbe olmaz ve bizlerde hem darbeleri hem darbecileri hemde geçici 15.maddeyi tarihimizin kara birer lekesi olarak tozlu raflara kaldırırız.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |