..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Doğaüstü henüz anlayamadığımız doğal şeylerin adı. -Elbert Hubbard
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Günlük Olaylar > derya eğilmez




15 Eylül 2010
Kendisi Dev Yüreği Küçük Adamlar  
derya eğilmez
Ülkenin Kunta Kinteleri olan bizler çalışalım,çabalayalım karşılığında alın terimiz 12 kişiye ulufe niyetine verilsin.


:BEJH:
Başbakanımız,12 dev adamı başarısından ötürü ödüllendirmiş.Hemde ne ödül,her birine 1,5 milyon tl yani eski tabirle 1,5 trilyon vererek.Daha net anlatmak gerekirse aylık ortalama 600 tl maaş alan bir emeklinin tam 250 yıllık maaşı veya ayda 1.500 tl alan bir öğretmenin,memurun tam 100 yıllık maaşı.Toplumun % 80`inini oluşturan orta gelirlinin bırakın bir arada görmeyi hayal bile edemeyeceği bir para.
Daha bir sene öncesine kadar Tekel işçilerine “tüyü bitmemiş yetimin hakkını kimseye yedirmem”diye çıkışan sayın başbakan bugün bu parayı kimin hakkından verdi acaba merak ediyorum.Üstelik bu kadarda değil,spor kuralları gereği her birine verilen 500 cumhuriyet altınını hiç söylemiyorum.Hatta Ağaoğlu şirketinin vaat ettiği 400 bin tl.lik lüks dairelerin lafını bile etmiyorum.
Sporu ve sporcuyu desteklemeye tamam,teşvik etmeye,gerekirse teşvik primi vermeye yine tamam diyecek hiçbir sözüm yok ancak ülkede açlık sınırında ve altında yaşayan,ayın sonunu nasıl getireceğim endişesi ile uykuları kaçan,başbakanın her açıklamasını acaba maaşımıza zammı var heyecanı içinde bekleyen,üniversiteyi kazanan çocuğuna nasıl okuturum endişesi ile doğru düzgün sevinemeyen,hatta borçları yüzünden intihar eden,parasızlık yüzünden tedavi göremeyen bunca insan varken,tek bir basketbolcuya 1,5 milyon tl verilmesi bu ülkede yaşayan,çalışan,vergisini düzenli ödeyen,doğru düzgün tatil yapamayan hatta eti bile ayda bir sefer zor yiyen ülkem insanına haksızlık değil mi?Ülkem insanı, Kunta Kinte misali çalışsın,senede iki sefer maaşlarına yapılan 20 tl.lik zam ile avunsun,diğer tarafta bir sporcu taltif edilmek,onure edilmek,ödüllendirilmek uğruna 1,5 milyon tl yi cebine indirsin.
Halbuki ülkede desteklenmesi gereken bir çok dahi ve bilim insanı var.Matematik,fizik,kimya olimpiyatlarında büyük başarılar gösteren pırıl pırıl öğrenciler.Dahiyane buluşlara imza atabilecekken sırf destek görmediği için yurt dışına giden beyinler.Asıl önü açılıp maddi anlamda desteklenmesi gereken onlar olmalı.Bilimsel çalışmaların çokluğu,bilim insanının her yönden desteklenmesi gerek ülkenin gerekse ülke insanının ilerlemesinin,dünya devleri arasına girmesinin en önemi adımıdır.Eğer bu ülkede yeni bir şeyler icat edilemiyor,hastalıklar için yeni ilaçlar bulunamıyor,dahi çocuklarımız gelişmiş ülkeler tarafından bir bir kapılıyor ve beyin göçü hala devam ediyorsa bunun tek sebebi devletin gereken desteği göstermemesidir ve en büyük ayıbıdır.
% 80 lik grubu oluşturan halkın maaş kesenekleri,elektrik,su,telefon vergileri,harçlar,köprü,yol ücretleri,boğazından keserek,giyiminden fedakarlık ederek tıkır tıkır ödediği vergiler ihtiyacı olana değilde,yıllık geliri 9,5 milyon dolar ile 1 milyon dolar arasında değişen 12 basketbolcuya ve antrenörüne gidiyorsa vatandaş olarak bunun hesabını sormak gerek.Verilen 28 milyon tl de hepimizin hakkı yokmu?Ben o % 80 lik grubun içinde olan ve Kunta Kinte diye tabir ettiğim çalışan,vergisini,kdv sini kuruşu kuruşuna ödeyip ülkesinden başka gidecek yeri olmayan bir vatandaş olarak kendi namıma hakkımı helal etmiyorum,etmeyide düşünmüyorum.
İsterdimki 12 dev adamın asıl yüreği devleşsin ve sunulan para ödülünü nazik bir şekilde reddetsin.







.Eleştiriler & Yorumlar

:: Merhaba!
Gönderen: Hilâl Erboyacı / , Türkiye
23 Eylül 2010
Değerli Derya EĞİLMEZ,öyle hassas bir konuyu ele almışsınız ki. Oraya buraya çekiştirmek istediğiniz zaman çok kolay. Oysa çok düz söyledikleriniz. Elbette hepimiz büyük gurur duyduk On İki Dev Adam'la. Elbette çok büyük ödülleri hak ettiler. Ben şöyle tamamlayayım yazınızı. Bir aile babası düşünün: Evladı da çok büyük bir başarı elde etmiş olsun. Baba diğer evlatlarının rızkını kesip, geleceğini hiçe saysın ve bu evladına bir yıllık maaşını hediye etsin....Sonra.... Oysa verebileceğinin en iyisi, ailesini zor durumda bırakmadan verebileceği en büyük meblağ olsa elbette hak eden de mutlu olacak. Kimse zor durumda kalmayacaktır. Çok teşekkürler bu kadar hassas bir konuyu masaya yatırp, cesurca dillendirdiğiniz için... Biz On İki Dev Adam'a başarılar diliyor, başarılarını yürekten kutluyoruz...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bu Bono Başka Bono
Eyvah Texastayım
Sağlıkta Özelleştirmenin Yeni Halkası Aile Hekimliği

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sağlığımız Nereye Gidiyor?
Erbekan Yeni mi Anlaşıldı?
Geçici 15. Madde Tozlu Raflara Kaldırıldı
Erbakan Yeni mi Anlaşıldı?
Muhaliflere Ders Olsun (!)

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevgili Günlük [Öykü]
Mahkemede Bir Gün [Öykü]
Ahmet Haşim ve Yalancı Ay [Deneme]
Gaziantep İzlenimlerim [Deneme]
Prangasını Kıran Kapalı Kadınlar [Deneme]
Bir Kadın Ne İster? [Deneme]
Bizler Gerçekten Çocuk Olmuşuz [Deneme]
Muadil İstemezuk [Deneme]
Belki Yarın Çok Geç Olabilir [Deneme]
Şaşmışım Bu Muadil İlaçtan [Deneme]


derya eğilmez kimdir?

eczacı,ressam,yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Cengiz Aytmatov,Reşat Nuri Güntekin,,Yakup Kadri Karaosmanoğlu,


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.