..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir deliyle aramda tek bir ayrım var. Ben deli değilim. -Salvador Dali
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > derya eğilmez




3 Mart 2011
Erbekan Yeni mi Anlaşıldı?  
derya eğilmez
Hakkın rahmetine kavuşan Erbakan Hoca,vefat ettiği 27 şubat gününden beri gazete ve televizyonlarda...


:BBDD:
Hakkın rahmetine kavuşan Erbakan Hoca, vefat ettiği 27 Şubat gününden beri gazete ve televizyonlarda. Eskilerin bir sözü vardır bilirsiniz. “kör ölür badem gözlü olur,kel ölür sırma saçlı olur.” Erbakan Hoca hep aynıydı,görüş ve inançlarından hiç taviz vermedi,çark etmedi,milli görüşü son nefesine kadar savundu. Yani önünde neyse sonunda da aynı oldu. Ancak kaybettiğimiz her değerde olduğu gibi onunda arkasından aynı seramoniler yaşandı. Şöyle değerli bir siyasetçiydi, böyle akıllı bir bilim adamıydı, çok zekiydi,ülkesine,milletine,milli değerlerine bağlıydı,falandı filandı.Aklınız yenimi başınıza geliyor. Şimdi mi anlıyorsunuz.Koca bir ömür dile kolay tam seksenbeş yıl. Bunun 40-45 yılı siyasetin içinde, görüşlerini yaymak,taban oluşturmak,parti kurmak ile geçmiş. Türkiyenin 54. hükümetinin başbakanı olmuş. Göreve gelir gelmez ilk icraat olarak memura %50 zam yapmış ve bunu belirli periyotlarla tekrar ederek zammın %100`e ulaşmasını sağlamıştır. Böylesine bir zammı ondan başka hiçbir başbakan vermemiştir,verememiştir.Fakat Erbakan hocaya, irticayı hortlatacağı,laikliği,cumhuriyeti,demokrasiyi tehlikeye sokup ülkeyi çağın çok gerisine götüreceği(!) endişesi ile darbe sinyalleri gönderilerek bir nevi gözdağı verilmiş, dönemin Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel tarafından oyuna getirilerek alaşağı edilmiştir.(Gerçi Demirel başbakanlığı Tansu Çiller`e değil de Mesut Yılmaz`a vererek darbeyi önlediğini öne sürmüştür).
Şimdi, yaşanan olayları temcit pilavı gibi ısıtıp tekrar anlatmak anlamsız belki ama 28 Şubat da yaşanan postmodern darbe ile Necmettin Erbakan`a yapılanlar aslında bu ülkenin geleceğine balta vurmuş ve dinamitin fitili ateşlenmiştir.
Halbuki Erbakan`ın,şeriat düzenini getirmek,ülkedeki kadınları tesettüre sokmak,ülkeyi padişahlık şablonuna sokarak o minvalde yönetmek gibi gizli planları hiç olmadı. Daima Amerikan emperyalizmine ve siyonizme karşı çıktı. Son nefesine kadar da bunları reddetti.
Her söyleşisinde verdiği mesaj aynıydı.Amerikan emperyalizmine,siyonizme hayır. Kendi yağımızla kavrulup,değerlerimize sahip çıkmalı, bu iki sinsi gücü iç işlerimize karıştırmamalıyız.
Televizyonda seyrettiğim son röportajında yine aynı şeyleri savunuyor,bitkin ve hasta halinde masonların oyununu,doların üzerindeki piramidin sırlarını ve masonlukla bağıntısını anlatarak halkını uyarıyordu.
Söylediklerinde haksız değildi,vatanı sahiplenmek, dış güçlerin oyununa gelmemek, ülkeyi kimseye muhtaç olmadan kalkındırmak adına haklıydı. Yetiştirdiği öğrencisi ile bile bundan ötürü fikir ayrılığına düşmüş belki de kırgın ayrılmıştı bilinmez…
Atatürk`ün o veciz sözleri ne anlamlıdır aslında “Beni görmek demek mutlaka yüzümü görmek demek değildir.Benim fikirlerimi,benim duygularımı anlıyorsanız ve hissediyorsanız bu kafidir.”Evet, yitirilen değerleri anlamak,Atatürk`ün dediği gibi arkasından ağıtlar yakıp,törenler düzenlemek de değildir. Ancak bizler biraz balık hafızasına sahip olduğumuz için kişilerin yaşarken değerini hiç bilmeyip,yaşananları çok çabuk unutuyoruz. Onun kıymeti günümüz şartlarında çok daha iyi anlaşılmıştır. Zamanında başbakanlık yapılmasına izin verilseydi, belki bugün darbe planı yaptıkları gerekçesi ile içeriye alınanlar şimdi dışarıda olacaklardı. TSK nın, başsağlığı mesajı yayınlayarak, cenaze namazına temsilci göndermesi geç de olsa Erbakan Hocayı anladıklarını göstermesi açısından manidardır.Bakalım bundan sonra anlama sırası kimde olacak?





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sağlığımız Nereye Gidiyor?
Geçici 15. Madde Tozlu Raflara Kaldırıldı
Erbakan Yeni mi Anlaşıldı?
Muhaliflere Ders Olsun (!)

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kendisi Dev Yüreği Küçük Adamlar
Bu Bono Başka Bono
Eyvah Texastayım
Sağlıkta Özelleştirmenin Yeni Halkası Aile Hekimliği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevgili Günlük [Öykü]
Mahkemede Bir Gün [Öykü]
Ahmet Haşim ve Yalancı Ay [Deneme]
Gaziantep İzlenimlerim [Deneme]
Prangasını Kıran Kapalı Kadınlar [Deneme]
Bir Kadın Ne İster? [Deneme]
Bizler Gerçekten Çocuk Olmuşuz [Deneme]
Muadil İstemezuk [Deneme]
Belki Yarın Çok Geç Olabilir [Deneme]
Şaşmışım Bu Muadil İlaçtan [Deneme]


derya eğilmez kimdir?

eczacı,ressam,yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Cengiz Aytmatov,Reşat Nuri Güntekin,,Yakup Kadri Karaosmanoğlu,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.