..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bir insan bir kaplanı öldürmek istediğinde buna spor diyor, kaplan onu öldürmek istediğinde buna vahşet diyor. -Bernard Shaw
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > derya eğilmez




26 Temmuz 2010
Belki Yarın Çok Geç Olabilir  
derya eğilmez
sağlığımızın ve hayatın değerini anlayarak ona daha sıkı sarılmamız için illa bir uyarımı olması gerekiyor


:BABA:
Orta yaşta olup rutin hayatınızı idame ettirirken amansız bir hastalığa yakalandığınızı öğreniyorsunuz,sizi allak bullak eden bu haber karşısında tepkiniz ve izleyeceğiniz yol ne olur du?Bu soruya verilecek cevap kişinin cinsiyetine,hayata bakış açısına ve yaşamı ne kadar sevdiğine bağlı olarak değişiklik gösterir.Teslimiyetçi bir yapınız var ise kaderim böyleymiş deyip boyun eğer hastalığı yenmek için hiç çaba sarfetmeden kalan ömrünüzü ibadet ederek veya ailenizle daha çok birlikde olarak geçirirsiniz.Eğer kendinizle ve çevrenizle kavgalı,her şeye muhalif bir yapınız var ise hastalık haberi sizi daha çok çileden çıkarıp neden ben sorusunu kendinize yüzlerce kez sorup etrafınızdaki insanlardan nefret etmenize ve kabuğunuza çekilerek tedaviyi reddetmenize neden olur.Yada haberi alır almaz kapıldığınız infiali, çevrenizdeki herkese anlatarak,herkesle paylaşarak azaltmaya çalışırsınız ama bazı bakışların yakında ölecek zavallı dediğini fark edemezsiniz bile.Kendinize öylesine acır öylesine acırsınızki bu acıma duygusunu yitirmemek adına tedavi olup iyileşebilmek umudu dahi sizi korkutur.
İnsanoğlu,yapısı,kişiliği,cinsiyeti ne olursa olsun çevresinde mücadele ruhunu kaybetmiş birini görmek istemez.Hepimiz kaderimize yazılmış olanı yaşarız,kaderimizde ne olacağı,neler yaşanacağı,yakalandığımız hastalıktan kurtulup kurtulamayacağımız Allah(c.c)katındaki Levh-i Mahfuz isimli kitapta yazılıdır.Lakin nasıl olsa kaderime yazılanı yaşayacağım,çabalamam boşuna diyerek tedaviyi reddedip,kabuğuna çekilmek,her şeyi oluruna bırakmak insan fıtratına yakışmaz.
Eğer inançlı ve mücadeleci bir insansanız hastalık haberi ile yıkılmaz, tevekkül göstererek mücadeleye başlarsınız.Zaten pamuk ipliği ile bağlı olduğunuz hayata daha sıkı sarılıp,aslında ne büyük bir zenginliğe sahip olduğunuzu anlarsınız.Bu öyle bir zenginlik ki parayla pulla değeri ölçülemeyen,satın alınamayan yaşamdan kopma noktasında değerini anlayabileceğiniz bir zenginlik.Yaşama hakkınızı kaybetmemek,Allah`ın(c.c)bahşettiği güzellikleri görmek,duymak,bire bir yaşamak için sarılırsınız hayata.Önerilen tüm tedavileri kabul eder,ümitle,hırsla,azimle,yaşama sevinci ile direnirsiniz ölüme.Ölümün soğuk yüzü korkutmaz sizi ölüm benden korksun diyerek güler,gülen yüzünüzle siz etrafa neşe saçarsınız.Ümidinizi kaybetmeden,soluk alıp verdiğiniz her saniye,her salise için şükreder,başınıza gelen hastalıkla hayatın,yaşamanın,sevginin,aile içi kenetlenmenin,birliğin değerini daha iyi anlamanıza yardımcı olduğu için yaradana teşekkür edersiniz.Verdiğiniz mücadele neticesinde bedeniniz bu savaşı kazanabileceği gibi kaybededebilir.Unutmayın ki bu tecelli her canlının başına gelecek herkes ölümü tadacaktır.Belki bugün belki yarın.Ancak amansız diye tabir edilen hastalığa yakalanmanız,hayatın anlamını,yaşama sebebinizi kavramanız açısından bence sizi şanslı kılar.En azından kalan ömrünüzü daha iyi değerlendirmenize,daha az kötülük yapmanıza,hayatı ve insanları daha çok sevmenize vesile olur.
Bunun yanı sıra bu tür rahatsızlığı olursa kendisine söylenmeyerek gizlenmesini isteyen insanlarda var.Hastalığı öğrenmenin dahi yükünü taşıyamayacak,savaşcı ruhundan uzak,aciz insanlar.Siz çizdiğim bu kişilik tanımlamalarından hangisine daha yakınsınız yada hangisini okuyunca hah işte bende öyle yapardım,aynen böyle davranırdım dersiniz.Bunu bilemem ancak ölüm bize göz açıp kapama mesafesi kadar yakınken bazı şeylerin değerini anlayıp,hayata bağlanmak,yaşamı,insanları daha çok sevmek,verdiklerinden ötürü yaradana şükretmek için neyi bekliyorsunuz?Bir hastalık haberi mi?
Belki yarın çok geç olabilir,unutmayın…










Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Muadil İstemezuk
Şaşmışım Bu Muadil İlaçtan
Nerede O Eski Ramazanlar
Özgürlüğün Farkına Varabilmek
Terörü Bitirip Akan Şehit Kanını Durdurmak Mümkünmü

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ahmet Haşim ve Yalancı Ay
Gaziantep İzlenimlerim
Prangasını Kıran Kapalı Kadınlar
Bir Kadın Ne İster?
Bizler Gerçekten Çocuk Olmuşuz
Dubai İzlenimleri
Sakın Komşum Görmesin
Başka Türkiye Yok

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevgili Günlük [Öykü]
Mahkemede Bir Gün [Öykü]
Sağlığımız Nereye Gidiyor? [Eleştiri]
Kendisi Dev Yüreği Küçük Adamlar [Eleştiri]
Erbekan Yeni mi Anlaşıldı? [Eleştiri]
Geçici 15. Madde Tozlu Raflara Kaldırıldı [Eleştiri]
Erbakan Yeni mi Anlaşıldı? [Eleştiri]
Muhaliflere Ders Olsun (!) [Eleştiri]
Bu Bono Başka Bono [Eleştiri]
Eyvah Texastayım [Eleştiri]


derya eğilmez kimdir?

eczacı,ressam,yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Cengiz Aytmatov,Reşat Nuri Güntekin,,Yakup Kadri Karaosmanoğlu,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.