..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Geçmiş ölmedi. Henüz geçmedi bile. -William Faulkner
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > derya eğilmez




2 Temmuz 2010
Muadil İstemezuk  
derya eğilmez
eczacının boğuştuğu sorunlardan sadece birisine küçük bir örnek


:BAGG:


Hasta,hışımla girer eczaneden içeriye.Eleman yerinden kalkıp güleryüzle elini uzatır reçeteyi almak için.Tebessümle beraber buyurun,hoş geldiniz sözleri yavaşça dökülür dilinden.Hasta duymaz bile, aklı reçetesindedir.Beynine yerleştirmiştir bir kere imkanı yok değiştiremezsiniz o saplantıyı.Hasta kendinden emin her şeyin iyisini biliyor ya suratının ve sesinin hışmında hiçbir yumuşama yok,eczanede kendini karşılayan kızcağızada ters ters bakıyor.Buyrun oturun,ilaçlarınız hazırlanana kadar içecek bir şey alırmısınız?diye sessiz ve ürkek soruyor kız.Hasta bedeninden umulmayan sertlikle kükrüyor.İstemez,ilaçlarımın aynısını vereceksiniz bekleyeyim,yoksa verin reçetemi başka yerden alacağım.Beni çayla kandıracağınızımı zannediyorsunuz.
Olay şu şekildede gerçekleşebiliyor.Hasta reçetesini uzatıyor, ilaçların aynısını vereceksiniz,yalnız biraz çabuk olun daha ilaçları doktora göstereceğim beni bekliyor diyor.Her şekilde hasta reçetede yazılı ilacın aynısını istiyor,muadil verdiğini görünce kızıyor,eczaneyi şikayet etmekle tehdit edip küpürü kesilip hazırlanmış ilaçları bırakıp reçetesini alarak söylene söylene gidiyor.Arkasından reçete sistemden siliniyor,küpürler kutuya tekrar yapışıyor,eczane personeli işittikleri sözleri yutarak çalışmaya devam ediyor.Hemen her gün en az bir kere karşılaştıkları bu manzara karşısında personel soğukkanlı ama orada bekleyen başka hastalar varsa yanlarında yaşanan bu hadise karşısında biraz tedirgin birazda şüpheci bakıyorlar eczaneye,hastanın arkasından kızıp,saygısızlığını,terbiyesizliğini dile getiriyorlar ama kafalarında beliren soru işaretinede engel olamıyorlar.Ya eczane kendilerinide kandırıyorsa(!),olamaz mı?Olabilir.İlaçlarını alıp çıkıyorlar ama kafalarında aynı soru dönüp duruyor.Ya benzerini vermişlerse?
Görüyorsunuz değil mi?Bir muadil ilaç nelere mal oluyor.Eczanenin sahtekar damgası yemesine,hastanın ilaç almadan gitmesine yani hasta ve reçete kaybına,başka hastalarında tedirgin olup eczaneye imtina ile yaklaşmasına.Halbuki eczacının en doğal ve yasal hakkıdır,reçeteye yazılı ilacın muadilini vermek.Bu yüzden kimse eczacıyı suçlayamaz,tehdit ve şikayet edemez.Öncelikle değişmesi gereken beyinlerde klişeleşmiş belirli şablonlar.Aynısı olmazsa fayda etmiyor,aynısı olmazsa etkisi olmuyor,aynısı olmazsa alerji yapıyor,aynısı olmazsa,aynısı olmazsa.İşte bunlar öncelikle beyinlerden çıkarılması gereken.
Doktor,reçeteye her zaman ilk çıkan orijinal ilacı yazmaz,zaman zaman çok ucuz olan muadilinide yazabilir.O nedenle doktorun reçeteye yazdığı ilacın aynısı olacak diye peşinden koşup,heba olmak inanın çok anlamsız.Ayrıca vatandaşın göz ardı ettiği bir nokta daha varki eczacının kendi kullandığı ilaçta orijinal kaygısı çekmeyip,muadil ilacıda rahatlıkla kullanması.Bu işin uzmanı muadil kullanıyor da bazı çok bilmişler muadil istemezuk diyorsa sormak lazım o kendini bir şey sanan çok bilmişlere dünyanın en akıllısı sizmisiniz?










Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Belki Yarın Çok Geç Olabilir
Şaşmışım Bu Muadil İlaçtan
Nerede O Eski Ramazanlar
Özgürlüğün Farkına Varabilmek
Terörü Bitirip Akan Şehit Kanını Durdurmak Mümkünmü

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ahmet Haşim ve Yalancı Ay
Gaziantep İzlenimlerim
Prangasını Kıran Kapalı Kadınlar
Bir Kadın Ne İster?
Bizler Gerçekten Çocuk Olmuşuz
Dubai İzlenimleri
Sakın Komşum Görmesin
Başka Türkiye Yok

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sevgili Günlük [Öykü]
Mahkemede Bir Gün [Öykü]
Sağlığımız Nereye Gidiyor? [Eleştiri]
Kendisi Dev Yüreği Küçük Adamlar [Eleştiri]
Erbekan Yeni mi Anlaşıldı? [Eleştiri]
Geçici 15. Madde Tozlu Raflara Kaldırıldı [Eleştiri]
Erbakan Yeni mi Anlaşıldı? [Eleştiri]
Muhaliflere Ders Olsun (!) [Eleştiri]
Bu Bono Başka Bono [Eleştiri]
Eyvah Texastayım [Eleştiri]


derya eğilmez kimdir?

eczacı,ressam,yazar

Etkilendiği Yazarlar:
Cengiz Aytmatov,Reşat Nuri Güntekin,,Yakup Kadri Karaosmanoğlu,


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © derya eğilmez, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.