"Gülün dikene katlanması onu güzel kokulu yaptı." -Mevlana |
|
||||||||||
|
“1 0 Kasım törenlerine, içimiz kan ağlasa da MECBURİYETTEN katılıyoruz.” diyenler ve böyle diyenlere sahip çıkanlar. İnsanların özel hayatına saldıranlar, telefonlarını dinlemek suretiyle mahremine girenler; başta yargı mensupları olmak üzere, istedikleri kişilerin telefonunu dinleme emri verenler. Çok işlek bir yola, güya sürücüleri uyarmak için “ İçki öldürür.” afişini , Atatürk’ ün fotoğrafıyla yan yana koyanlar. “ Altı aydır beni de dinlemişler.” diyerek ( sayın başbakanımız), devletin aczini itiraf edenler. “Sayın Öcalan! ” diyenler( başbakanımız). Şehit askerlerimizden “ kelle” diye söz edenler( başbakanımız). Yerel seçimlerde; “ Bizimle uyum içinde çalışacak, projelerini Ankara'dan geçirebilecek belediye başkan adaylarını seçin.” diyerek; halkın seçme özgürlüğüne ipotek koyanlar ve böylece ” AKP’ li olmayan belediye başkanı seçerseniz, bizden size kuruş yardım gelmez.” demek isteyenler( Mehmet Ali Şahin). Şeriatla yönetilen ülkelerin devlet başkanlarını, ülkemizde krallar gibi karşılayanlar ; hatta ve hatta ayağına gidenler. Dağdan inen PKK’ lılar için seyyar mahkeme kuranlar. Dağdan inen PKK’ lıların şovuna önce izin verip, sonra da suçu DTP’ye atanlar. “Atam izindeyiz ! ” pankartını açanlara ithafen, “ Onlar izinde, biz çalışıyoruz.” deyip; aslında Atatürk’ ün izinde yürümeyi reddettiklerini itiraf edenler. Rauf Denktaş için; “ Artık onun işi bitti.” diyenler ( Başbakan.). Ülkenin varını- yoğunu “ özelleştirme ” adı altında yabancılara satanlar. Türkiye Cumhuriyetini, Ilımlı İslâm Modeline dönüştürmek isteyenler. Cumhuriyet Bayramı kutlamalarına, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Törenlerine çeşitli bahanelerle katılmayanlar; bu tarihlerde yurt dışı gezilerine gidenler. Milli Bayramlarda; bayram kutlamalarına alternatif dini etkinlikler ( ilahi okuma yarışması, semazen gösterisi, Kuran’ ı Kerim okuma yarışması)düzenleyenler. Vatandaş ay sonunu getiremez durumda iken, çocukları genç yaşta büyük ve ünlü işadamı olanlar; gemi, gazete, fabrika vs. sahibi olan siyasiler. “ Laiklik elden gidiyor diyorlar. Halk laikliği istemezse, tabii ki gidecek.” diyenler. Önce, bu kişilerin istifa etmesi gerekir ki, sıra Onur Öymen’e gelsin.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |