Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
* Doktorun " En fazla 3 ay yaşar " dediği 8 aylık bebeğe, Adli Tıp Kurumu, 9 ay sonraya muayene günü verdi. ( Temel fıkrası gibi.) * Başbakanın konvoyundaki araçlardan etkilenip “Oha, arabalara bak, kocaman.” diyen üniversite öğrencisi “ Başbakan’ a küfrettiği gerekçesiyle” gözaltına alındı. * R.T. Erdoğan bir mitingde şöyle dedi : ” Karaelmas Üniversitesi’nin biz kurduk.”… ( Oysa 19 yıl olmuş bu üniversite kurulalı...“ Çok lâf yalansız olmaz.” diye boşuna dememiş atalarımız.) * YGS sınavında 133 puan alan öğrenci itiraz etti, puanı 427’ ye çıktı. Sınavda matematikten 15 soru yanıtlayan bir öğrencinin sınav sonuç belgesinde, 24 yanlış yaptığı yazıyordu. ( Bir tek kişinin sıralamasının değişmesi, acaba kaç yüz öğrenciyi etkileyecek.) * Bir sınavzede şöyle diyor: Türkçe’den 31 doğru 6 yanlış yapmıştım. Ama sonucuma göre 6 doğru 31 yanlış çıktı. Matematik’ te 24 doğru 14 yanlışım olmalıyken, 24 yanlış 14 doğrum var.Yani, doğrularla yanlışlar yer değiştirmiş. ( Bu duruma “ sehven” diyebilecekler mi acaba? ) * Parasız Yatılı ve Bursluluk Sınavı' na giren 6. sınıf öğrencilerine; yanlışlıkla 9-10-11. sınıf kitapçıkları gönderildi. Yanlışlık 1,5 saat sonra düzeltildikten sonra öğrenciler sınava alındı. ( Bir gün üniversite sınavına girenlere, ilköğretim okulu bursluluk sınavı soru kitapçıkları dağıtırlarsa, hiç şaşmam.) * Baş polis kadrosu için açılan sınavda “Yerel kontenjan” uygulanınca kıyamet koptu. Çünkü bir ilde '40 net' yapan sınavı kazandı, başka bir ilden 70 nete imza atan, başarısız sayıldı. (Demek ki; 40, 70’ ten daha büyük.) * Melih Gökçek, “Metroları yapmak belediyelerin gücünü aşar. Mevcut olan ekonomik imkânlarımızla metroları kendimizin yapabilmesi kesinlikle mümkün değil.” dedi.( Devletin, iktidar partisinden olan belediyelere yardım ettiğinin teyididir bu.) * Köpeğe tecavüz eden kişi , kendini şöyle savundu: “ Parkta yanıma dişi köpek geldi. Köpek bana ilgi gösterince, kendimi tutamadım. Onunla ilişkiye girdim.” * Mehmet Mamu’nun , YGS sınavında hiç yanıtlamadığı Fen bölümünden 6 yanlışı çıktı. ( “Yapılmadık duvar üstünde, doğmadık çocuk oturur.” şeklindeki bilmece gibi. Bu arada, bilmecenin yanıtının YALAN olduğunu söylemem gerek.) * Bir süre önce “ Yılbaşı kutlamayın.” diyen Diyanet İşleri Başkanlığı bu kez düşünce özgürlüğünü uyku hapına benzetip, “ İkisinin de fazlası intihar ettirir. ” dedi. ( YGS’ de yaşanan rezilliklerin intihar ettirme yüzdesinin oldukça yüksek, düşünce özgülüğünün fazlasının intihar ettirme yüzdesinin de milyonda bir falan olduğunu düşünmekle beraber, yine de bu düşüncemin beni intihara götürebileceğini düşünüyorum(!). Acaba neyle yapsam bu işi? a- hapla b- iple c- çatıdan atlayarak d- olmayan tabancamla ÖSYM’ ye göre, bu sorunun doğru yanıtı, seçenekler arasında olmayan E ‘dir. İtiraz ederseniz, d seçeneği de doğru olabilir. Yoksa; ÖSYM, ÖSYM olmaz. Bu durumda, intihar edemem. ÖSYM varsa işin içinde, insan şöyle ağız tadıyla intihar bile edemez şerefsizim. Ama ağzı bozulur benim gibi.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |