..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamak ne güzel şey be kardeşim. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Kâmuran Esen




20 Ocak 2010
Fatma Nine"nin Günlüğü – 11  
Mudurnu ağzıyla yazılmıştır.

Kâmuran Esen


Fatman Nine gündemi çok iyi takip ediyor.


:BEFH:
Nasılsın sevgili günlüğüm, iyi min? Beni soracak olursan, sürünüyom işte. 2010 yılında ta çoook sürünecekmişiz. Sürüne sürüne alıştım artık, gorkmuyom bile. Islanmış insanın, yağmurdan gorkusu mu olur?

Bugün çok yoruldum sevgili günlüğüm. Benim gelinler gezmeye gittiler, çocukları bana bıraktılar. En küçük torun pek gücümü guruttu(üzdü). Televizyonu açtım, haberleri dinliyom. Şu Tekel işçileri öldü mü galdı mı, bi öğrenim dedim. Dinleyemedim ki!

Televizyonu açar açmaz bizim torun bi ağlamaya başladı, sanırsın etinden et goparıyolla. Televizyona bakıp bakıp ağlıyo. Ne yaptıysam susturamadım. Ağladı, bağırdı, çığırdı derken birdenbire sustu. Meğer; televizyonda konuşma yapan başbakandan gorkuyomuş zavallıcık. Haklı çocuk ! Bi yüzü gülmüyo ki adamın. Erdoğan sustu, bizim torun da sustu. Torunları ne yapsın? Çok acıdım Erdoğan’ın torunlarına.

Sevgili günlüğüm, torun dedim de aklıma geldi. Bizim gelinlerin ikisi de gene hamile. Kedi gibi zırt pırt doğuruyolla. Evin içi garınca yuvasına dönecek yakında. Başbakan doğurun dedikçe doğuruyolla. Allah’ın salakları ! Başbakan biliyo mu bakalım turp elle mi çıkıyo, yoksa belle mi ? Başbakan size doğurun dediyse, çocuklarınıza ben bakacam mı diyo; siz doğurun, çocuklarınızı ben nüfusuma geçirecem mi diyo ? Yooooo !

Neymiş, mayişlere zam gelmişmiş, çocuk parasına zam gelmişmiş. Mayişler, aile ve çocuk yardımı ile birlikte 30- 40 lire artacakmış. Ayda 30 lireynen ne yapılır ? Bebeğin afedersiniz k .çını sildiğin ıslak mendile yetmez o para. Şindiki çocukların bakımı zor, masarıfı çok. Bebeğin ağzını silmeye ayrı kokulu mendil, k.çını( demin özür dilediydim peşin peşin) silmeye ayrı kokulu mendil, amerikan bezi yerine hazır bez, uhuuuu para mı dayanır buna. Emme benim goca gafalı oğlanlarımda da var gabahat. Hadi bu gelinle salak, siz de mi salaksınız ? Şeytan diyo ki, ayır şunların odalarını.

Bebekken masarıfları ayrı, böyüyünce ayrı. Nasıl okutulacak onca çocuk ? Sandıkta yok, sepette yok. Biz öyle urdan burdan burs alıp, okutmak için Amerika’lara yollayamayız kı ? Zengin çocukları alır bursu, bizim gibi garibanlara burs veren olmaz. Neymiş efendim, sosyal güvenceleri varmış bizim çocukların. Onun uçun burs alamazlarmış. Neymiş o sosyal güvence, ben hiç görmedim, bilmiyom dedim. Meğer bubalarının aldığı civci yemi gadar mayişmiş, sosyal güvence dedikleri şey . Bize geldi mi, sosyal güvenceniz var deyolla. Ayol dedim, milletvekillerinin çocuklarının sosyal güvencesi yok mu? Onlar nasıl burs alıp okuyolla, yurt dışına gidiyolla?

Dün başıma gelenleri bir dinle sevgili günlüğüm. Bizim büyük torun internet gullanıyo. Bir görsen, bilgisayar mühendisi sanırsın. Parmakları glavyenin taşlarında makine gibi gidip geliyo. Gidip gelmiyo, uçuyo canım, uçuyo. Geçen gün taaaa Somali’den bi gıznan çetleşiyodu. Dünyanın öteki ucundan bile haberi var senin anlayacağın.

İşte bu torun, internette bi haber okumuş.” Bubanne müjdemi isterim, mayişlere martta % 10, eylülde % 15 olmak üzere yıl içerisinde toplam % 25 zam yapılacakmış.” dedi. Allah Allah dedim, yoksa erken seçim mi var ? Akşam oğlanla eve gelince, ben de onlara müjde ettim.

Başladıla gülmeye. Ana sen gafayı mı yedin, hiç o kadar zam olur mu dediler. Bizim mayişlere 12 lire zam geldi ya dediler. Senin dediğin zam, Venezuella’da dediler. Senin anlayacağın sevgili günlüğüm, ağlamış bulunduk emme gelin olamadık . O Venezuella dedikleri yer yakın bir yerse, oraya taşınam dedim. Meğer taaa Güney Amerika’daymış . Bi Amerika zaten var başımızda, onun derdi bize yetiyo , bi de güneyi - kuzeyi mi varmış dedim. Oğlanlarım “ Venezuella’nın güzelleri çok meşhur ana .” dediler. Venezuella’nın gızından , gazından haberleri var, şaşırdım. Dağdaki tavşanı, tencerede pişiriyomuş gibi tarif ediyorla bana. Oranın çok meşhur bi şelalesi varmış emme, benim oğlanların aklında sadece gözel gızları galmış Venezuella’ nın. Erkek gısmı değil mi ! Üstlerine taş bastırsan, yapacaklarından geri durmazla.

Senin anlayacağın mayişlere % 25’ lik zam Türkiye’de değilmiş, Venezuella’daymış. Dünya güzelleri genelde Venezuella’dan boşuna çıkmıyo sevgili günlüğüm…Paran var mı, her şeyin var demektir. Paran varsa; mutlu da olursun, gözel de olursun, sağlıklı da olursun.

Gorkarım ki sevgili günlüğüm, paran olmayınca cennete bile gidemezsin tövbe tövbe. Ölünce bi varacan cennetin gapısına; bir guyruk bi guyruk. En başta bizim siyasiler. Başbakanlar, bakanlar, milletvekili çocukları; sonra eşleri, kendileri, arkalarında yandaş medyaları, akrabaları, eskerlik arkadaşları, yazlık gomşuları vs . Sıra bize gelinceye gadar, cennette yer galmaz. Ondan sonra da doğru cehenneme. Allahım, sen beni affet böyle düşündüğüm uçun. Sosyal adaletten o gadar umudumu kestim ki, artık ilâhi adaletten bile şüpheye düşer oldum. Bu gadar gaybettim her şeye, herkese olan güvenimi.

Key ödemeleri başlıyomuş gene sevgili günlüğüm. Duy da inanma. Memet Amcan, bu KEY yüzünden sinir hastası oldu. KEY paralarını alamadan ölürsem, gözlerim açık gitsin diyo. Şinciden belli Memet Amca’nın öteki dünyaya gözlerinin açık gideceği.

Sevgili günlüğüm, Öcalan hapishane odasını beğenmiyomuş. Duydun mu? Sanki otelde de, odasını beğenmiyo. Eeeee ! Fazla yüz verirseniz, olacağı bu. Tekel işçilerine sıkıyolla gazı, basıyolla copu; Öcalan’a geldi mi sıra, akıllarına demokrasi geliyo, Kürt Açılımı geliyo. Ben de Türk Açılımı istiyom sevgili günlüğüm. Öcalan’ın canı can da, benimki badılcan( patlıcan) mı?





Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Güle Güle 2014
Yaşadığımız Ama Artık Alıştığımız Garip Olaylar
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - Oy Arttırma Taktikleri Kursu
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 14
Chp'nin Tandoğan'daki Grup Toplantısını Görmezden Gelen Medya
Bu Yazımın Müsebbibi Ablamdır
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 15
Fatma Nine'nin Günlüğü - 10
Fatma Nine'nin Günlüğü - 12
Yaşadığımız ve Alıştığımız Garip Olaylar - 2

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toplumumuzun Kadına Verdiği Değer
Kâmuran Esen Shov (!)
Kitap, Sehpa Olarak Nasıl Kullanılır!
Atatürk'ü Anlatabilmek
Şarkı Sözü Yazarı Olmaya Karar Verdim
Kütüphanelerimizin Hazin Durumu
Ahilik ve Düşündürdükleri
Evli Çiftler Nasıl Piknik Yapar
Bir Köşe Yazarının Özellikleri
Bir İzedebiyat Yıllığı Alır Mıydınız?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.