..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Barışı bulacağız. Melekleri duyacağız, göğün elmaslarla parladığını göreceğiz. -Çehov
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Kâmuran Esen




27 Mart 2012
Chp'nin Tandoğan'daki Grup Toplantısını Görmezden Gelen Medya  
Kâmuran Esen
Bunların görevi halkı bilgilendirmek değil, bilgilendirmemek, vatandaşın gözünden haber kaçırmak.


:BDHB:
Bugün CHP, grup toplantısını Tandoğan'da yapacaktı. Yoğun çalışma tempom nedeniyle haber dinleyemedİm, gazete okuyamadım. Akşama doğru eve gelir gelmez, internetin başına geçtim. CHP’nin grup toplantısı hakkında haber okumak, bilgi edinmek için gazeteleri tıkladım. Bir, iki, üç, beş… gazeteyi açtım. Her birini tek tek okuyayım ki; daha etraflı bilgi sahibi olayım dedim. Sonuçta, ana muhalefet partisinin grup toplantısı. Suriye’deki muhalif gruplardan, ya da Esad yanlısı gruplardan çok ama çok fazla aklımı meşgul ediyor. Çünkü ben Suriye’de değil Türkiye’de yaşıyorum. Eğitim sisteminin, dolayısıyla çocuklarımızın geleceğine yönelik hayati bir düzenleme ile ilgili bir toplantı. Demem o ki; ana muhalefet partisinin grup toplantısında ne olup bittiğini öğrenmek istemem normal. Çünkü ben, duyarlı bir vatandaşım, sorumluluğunun ve 4+4+4’le aslında ne yapılmak istendiğinin farkında olan bir vatandaşım. İktidar partisinin toplantısı olsaydı, yine aynı şekilde merak ederdim. O partinin görüşlerini asla tasvip etmiyor olmam, bu partiyle ilgili haberleri izlememe engel değil. Çünkü, geleceğimiz hakkında verilen kararlar bu partinin iki dudağı arasında. Ama onlar tek dudak, tek ağız. Hiçbir bakanın, hiçbir Millet vekilinin karşı fikri olmaz. O - la- maz. Neyse, ben esas konuya döneyim.

Birkaç gazetede, Tandoğan meydanındaki grup toplantısıyla ilgili iki satır yazı göremedim. Bunların görevi halkı bilgilendirmek değil, bilgilendirmemek, vatandaşın gözünden haber kaçırmak. Tandoğan’ı haber yapmayan bu gazeteler, kıytırık haberleri internet sayfalarına taşımışlar.

Ana başlıklardan bazıları şunlar: Arısız bal üretenler açıklandı… Şamil Tayyar Aziz Yıldırım'la kafa buldu…Erdoğan’ın, Obama ile görüşürken yaptığı el hareketinin anlamını uzmanlar değerlendirdi.(O uzmanlar, başbakana vücut dilini öğretip göndermiş olamazlar mı diye sormadan edemedim.)…Nasıl kilo veririz ?... Şekerli içecekler kalp rahatsızlığını tetikliyor…Aziz Yıldırım’ı ağlatan sürpriz….Hükümetten büyük müjde: Mecburi hizmet süreleri değişti…Ünlülerin ölmeden önceki son sözleri…Şehrinizin ismi nereden geliyor?... Her gün yediğimiz pilâvdaki tehlike.

Tandoğan’ı haber yap(a)mayan bu gazetelerde, vıcık vıcık yağ kokan haber başlıkları da vardı. Yani; hem kördüler, hem sağır, hem de yağcı. Tandoğan’ı yaşanmamış sayıp vatandaşın doğru haber almasına engel olma suçunu işlerken, diğer yandan iktidara yağ çekerek, kendilerini garanti altına alma çabası veriyorlardı.” Erdoğan'ın konuşmasında ABD Başkanı'na 'Barack' diye seslenmesi dikkat çekti.” diyerek, “ Başbakan 2 günde 10 liderle görüştü.” diyerek, kendilerini iyice küçültüyorlardı.

Başka bir yandaş bir gazete, Tandoğan’ı haber yapmıştı da, aklı sıra dalga geçmişti. Binlerce kişinin katıldığı toplantıyı, “CHP sosyal medyanın diline düştü.” başlığı altında haber yapmıştı.

Tandoğan’ı görmezden gelen yandaş medya: cumhurbaşkanının genel sekreterinin " Muhafazakar Sanatın Yapısını Oluşturmalıyız! Muhafazakar kesimin nasıl bir demokrasi anlayışı varsa, muhafazakar demokrasi diye bir şeyden bahsedebiliyorsak, o zaman ’muhafazakar estetik’ ve ’muhafazakar sanat’ diye bir şeyden de bahsetmek gerekir..” demesini, “ hava sıcaklığı artıyor” der gibi öylesine geçiştirmişti.

Aynı yandaş medya; “Ak Parti'den milletvekili aday adayı olan Melik Yayan, Meclis'te Ak Partililer Bingöl'deki ihaleleri paylaştılar dedi. 5 gün sonra ifadesini değiştirdi. Bu şok iddia Meclis gündemine taşındı.” haberini, üst başlık yapamamıştı. Bazıları, yok saymıştı.

Yandaş medya, Balyoz Davasıyla ilgili şok raporu da görmezden gelmişti. Günlerce manşetlerde kalması gereken bir haberdi bu. Görmezden geldikleri haber şöyleydi: ” Balyoz Davasında Şok Rapor : Birçok hukuk kuruluşuna hizmet veren şirket tarafından hazırlanan bilirkişi raporunda, CD’ler içindeki 76 dosyanın sonradan oluşturulduğu(sahte belge) öne sürüldü.”

Türkiye’nin gündemini halktan kaçıran bu gazetelere - gazetecilere yazıklar olsun! Madem objektif haber yapacak yürek yok sizde, ne diye gazeteci olursunuz ? “Nefesine güvenen borazancıbaşı olur,” demişler. Sizde, bırakın borazanı; düdük öttürecek nefes yok. Başkasının nefesiyle öttürülen borazan da ancak bu kadar ses verir.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Güle Güle 2014
Yaşadığımız Ama Artık Alıştığımız Garip Olaylar
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - Oy Arttırma Taktikleri Kursu
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 14
Bu Yazımın Müsebbibi Ablamdır
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 15
Fatma Nine'nin Günlüğü - 10
Fatma Nine"nin Günlüğü – 11
Fatma Nine'nin Günlüğü - 12
Yaşadığımız ve Alıştığımız Garip Olaylar - 2

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toplumumuzun Kadına Verdiği Değer
Kâmuran Esen Shov (!)
Kitap, Sehpa Olarak Nasıl Kullanılır!
Atatürk'ü Anlatabilmek
Şarkı Sözü Yazarı Olmaya Karar Verdim
Kütüphanelerimizin Hazin Durumu
Ahilik ve Düşündürdükleri
Evli Çiftler Nasıl Piknik Yapar
Bir Köşe Yazarının Özellikleri
Bir İzedebiyat Yıllığı Alır Mıydınız?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.