..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dünyayı isteyen bilime sarılsın, ahireti isteyen bilime sarılsın; hem dünyayı hem ahireti isteyen yine bilime sarılsın" -Hz. Muhammed
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Kâmuran Esen




10 Nisan 2009
Obama'lı Yazı  
Kâmuran Esen
Olayın magazin yönüyle ilgilenenlere.....


:BAAA:

-     Kızlaaaaaarrrrrr ! Obama’ yı gördünüz mü ?
-     Aaaa ! Obama yine mi Türkiye’ ye gelmiş ? Yaşasıııın ! Nerde nerde ? Hadi biz de gidelim, yakından görelim.
-     Yok canım, ne gelmesi ! Daha minderi bile soğumadı. Hani geçen hafta gelmişti ya , görmediniz mi?
-     Gördük gördük. Ayyy ! Ne kadar yakışıklı. Şöyle azıcık kilo alsa, daha yakışıklı olur. Çok değil, iki – üç kilo yeter.
-     Bence de……..Hem alçak gönüllü , hem yakışıklı, hem tatlı dilli. Süper bir adam, süper. Süper güce süper başkan nasıl da yakışmış.
-     Erdoğan’ a ne kadar samimi davrandı, bir ara elini bile tuttu, uzun süre bırakmadı. Övgüler yağdırdı Erdoğan ’ a. Artık sırtımız yere gelmez Obama sayesinde. Bizi çok seviyor.
-     Benim Hüseyin çok mutlu. Obama’ yı pek sevdi. Kocam öyle herkesi sevmez.
-     Neden mutlu ki ?
-     Neden olacak, sebep Obama …..Adaşım adaşım deyip duruyor Obama için.
-     Adaşım mı ?
-     Evet, adaşım…Obama’nın göbek adı Hüseyin’miş ya, eee bizim beyin adı da Hüseyin değil mi , o nedenle mutlu. Adam’ ın adı yeter, deyip duruyor. Barak HÜSEYİN Obama, Barak HÜSEYİN Obama diyor da başka bir şey demiyor…. Barak Hüseyin Obamalaştırabileceklerimizden misiniz, Barak Hüseyin Obamalaştıramayabileceklerimizden misiniz , diye bir tekerleme bile uydurmuş.
-     Sokak kedisini sevdi, eliyle okşadı.
-     O bir şey mi ? Camiye girerken, adamcağız ayakkabılarını çıkardı. Çorapla dolaştı camide.
-     Canım yaaaaaaa ! Keşke biraz daha kalsaydı Türkiye ’ de. Belki, bizim kasabaya bile gelirdi.
- Çok Müslüman adam. Ezan vaktini bile dikkate aldı konuşurken. Hacc ’ a bile gider mutlaka, ya da Umre’ ye. Hamdolsun ki Müslüman bir ABD başkanımız var.

- Top seslerinden ürkmüş garibim. İnsan, bir haber verir adama. Ne ayıp şey…İnsan; ” Sayın Obama, şimdi şerefinize top atışı yapılacak, boş bulunup da sakın korkmayın.” demez mi ! Canım yaaaaa, nasıl üzüldüm haline. Adamcağız nasıl zıpladı korkudan. Eğer kırk güne kadar ölürse Allah korusun, o topçulardan bilirim. Hiç misafire böyle kabalık yapılır mı ! Cık cık cık !

O sırada bir tv kanalında haberler başlamıştır. Spikerin sesi duyulur:

“ ABD başkanı’nın Türkiye’den 4 isteği var.

1) Heybeliada'daki Ruhban Okulu'nu açmanızı bekliyoruz. Zaten AB sürecinde bu yolda gidiyorsunuz.

2) Ermenistan sınırını açmanızı bekliyoruz. Bunu yapmanız çok şık olur.

3) Ermeni meselesi ve soykırım iddiaları konusunda tarihinizle yüzleşin. Her ülkenin geçmişinde sorunlar vardır. Bunda kötü bir şey yoktur.

4) Türkiye'nin Kürtlerine eğitim ve diğer imkânların sağlanmasını bekliyoruz. Bugüne kadarki olumlu açılımlara ekler yapılmalı.”


-     Kesin yalan haber….Erdoğan’ı n “ Almayın, okumayın ” dediği medyanın uydurmasıdır. Obama bunları isteseydi, hepimiz duyardık. Kameralar, gazeteciler sürekli peşindeydi. Böyle şeyler isteseydi Türkiye’ den, mutlaka birileri duyardı. Kim bilir belki de tercüman kız yanlış tercüme etti.

Spikerin sesi: “ Devlet Bakanı Said Yazıcıoğlu, Meclis’ te Heybeliada Ruhban Okulu’ nun açılmasını net şekilde dile getiren Obama’ ya, “ Onun söylemesi bir şeyi değiştirmez. Bu, bizim sorunumuz ” dedi.

- Şiddetle kınıyorum bakan beyi .Türkiye’nin kedisini bile seven adama böyle şey denir mi ? Ne ayıp.

-     Madem istiyor Obama, açsınlar ruhban okulunu. Okulun kötüsü olur mu hiç ! “ Bir okul açmak, bin hapishane kapatmaktır.” derler.

Spikerin sesi: ABD Başkanı Obama’nın Afganistan’da savaşacak 800 - 1000 Mehmetçik istediğini söyleyen Türk - Amerikan Konseyi Başkanı James Holmes, " Paylaşılan risk ve sorumluluklar dikkate alındığında ABD’ nin muharip asker istemesi mantıklıdır " demiş. Holmes , bu konunun gündemde olduğunu söylemiş.

-     İftira atıyorlar. Siz kendi ağzından duydunuz mu Obama’nın ? Ben duymadım….Ayyyy ! Şu basın, çok uydurukçu , çok !....Obama inşallah duymaz bu yalan haberleri. Kahrolur zavallıcık. Hem küser bize, bir daha da gelmez.

Kadınlar, Obama’nın eşini eleştirmeye başlamışlardı ki, bir baktım benim köşemdeki yerim dolmuş. Ben de ayağımı yorganıma göre uzatıyorum, sözlerimi burada noktalıyorum.

Bir atasözü aklıma geldi : “ Karaman’ın koyunu, sonra çıkar oyunu. “…Ne alâkası varsa.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mudurnulu Fatma Nine"nin Günlüğü / Güle Güle 2014
Yaşadığımız Ama Artık Alıştığımız Garip Olaylar
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - Oy Arttırma Taktikleri Kursu
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 14
Chp'nin Tandoğan'daki Grup Toplantısını Görmezden Gelen Medya
Bu Yazımın Müsebbibi Ablamdır
Dün Gece Bir Rüya Gördüm - 15
Fatma Nine'nin Günlüğü - 10
Fatma Nine"nin Günlüğü – 11
Fatma Nine'nin Günlüğü - 12

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Toplumumuzun Kadına Verdiği Değer
Kâmuran Esen Shov (!)
Kitap, Sehpa Olarak Nasıl Kullanılır!
Atatürk'ü Anlatabilmek
Şarkı Sözü Yazarı Olmaya Karar Verdim
Kütüphanelerimizin Hazin Durumu
Ahilik ve Düşündürdükleri
Evli Çiftler Nasıl Piknik Yapar
Bir Köşe Yazarının Özellikleri
Bir İzedebiyat Yıllığı Alır Mıydınız?

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dönüşü Olmayan Gidiş [Şiir]
Seni Özlemenin Kitabını Yazabilirim [Şiir]
Bensiz Yaşamaya Alışacaksın [Şiir]
İşte Gidiyorsun [Şiir]
Gelseydin Eğer [Şiir]
Ne Zaman Seni Düşünsem [Şiir]
O Beklenen Hiç Gelmeyecek [Şiir]
Çek Beni İçine Bir Nefeste [Şiir]
Sığınacağım Başka Yürek Yok [Şiir]
Uykularında Sev Beni [Şiir]


Kâmuran Esen kimdir?

Okumak ve yazmak bir tutkudur benim için. Yazdıklarımı okuyucularla paylaşmak amacıyla buraya gönderiyorum. Yıllardır, yerel bir gazeteye haftalık köşe yazıyorum. Mudurnu Belediyesinde gönüllü kültür müdürü olarak çalışıyorum. Yayımlanmış Kitaplarım: -Şiirlerle Öyküler - şiir / Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmen Yazarlar Dizisi ( 1988). . . . . . . . -Sevgi Yumağı - şiir ( 1997 ). . . . . . . . . -K. Esen'in Kaleminden Mudurnu - derleme / Mudurnu Kaymakamlığı Kültür Hizmetleri Dizisi ( 2002 ). . . . . . . . . . . -Oynatmayalım Uğurcuğum- deneme , anı / --Senfoni Yayınları ( Haziran / 2004 ) -Mudurnulu Fatma Nine'nin Günlüğü - Baskıya hazırlanıyor

Etkilendiği Yazarlar:
Okuduğum her yazardan veya yazıdan etkilenirim. Bende bir etki bırakmayacak, herhangi bir şey öğretmeyecek bir yazı düşünemiyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Kâmuran Esen, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.