..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
En güzel özgürlük düşü, hapishanede görülür. -Schiller
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > BİNNUR EDİSAN




30 Nisan 2008
Hikâye Yazmak  
BİNNUR EDİSAN
Cevabı okur okumaz bakmasını bilen kadının erkeğin başını döndürmesinden çok ...


:BCHD:

Ayşe Arman’ın Haşmet Babaoğlu ile yaptığı röportajı okuyup gülümsedim.Gülümserken gözlerim doldu nedense…

‘Kadınların en çok hangi özellikleri başınızı döndürüyor? sorusuna;

- Gözleri... Hiçbir şey gözlerden daha etkili değildir. Bakmasını bilen kadın baş döndürür. Ama asıl olan şu; biz erkekler her kadın için kafamızda bir hikaye yazarız ve kendi yazdığımız hikayeden etkileniriz.’ diye cevap vermiş Haşmet Babaoğlu.

Cevabı okur okumaz bakmasını bilen kadının erkeğin başını döndürmesinden çok 'işin aslı şu' diye belirtilen erkeklerin her kadın için bir hikaye yazmasıyla ilgilendim.

Ya biz kadınların yazdığı hikayeler?

Uzun zaman oldu bir erkek için hikaye yazmayalı…Çünkü; ilk satırı aşkla yazarken son satırın ayrılık olduğunu bildiğim hikayeleri yazmaktan uzak duruyorum artık. Tükenmemek ve tüketmemek adına…

En son hikayemde, kahramanın ne son gülüşünü ne hüznünü ne de son sözcüklerini hiç sevmemiştim mesela.Oysa isteseydi anlamlı sözcüklerle hayat bulabilirdi son satırlar, belki hüznünü son kez öpebilirdim, belki de o çok sevdiğim gülüşüyle bitebilirdi hikaye... İstemedi; inadına sıradanlaşmayı tercih etti ve ben o sıradan hallerine daha fazla tanık olmamak adına sessizce ondan gittim!

Eğer bir gün bir hikaye daha yazarsam; etkilendiğim kafamda yazdığım hikaye değil, kalbime hükmeden erkek olmalı. O gün gelene dek hikaye yazmamak dileğiyle…:)


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Halt bişlemiş
Gönderen: Mehmet Ali Özler / ,
10 Mart 2009
Haşmet Babaoğlu halt işlemiş. O efendi her kadın için kafasında ayrı bir hikaye yazıyorsa sözüm yok. Bir erkek olarak yıllardır şu soruyu hep sormuşumdur: Bir erkek ile bir kadının bakış açısı (sevda dahil) farklı mıdır diye. Sonuç olarak vardığım nokta şudur: konu aşk ve sevda olunca hiç bir şey fark etmiyor. Her birimiz aynı yürek ve aynı ruh ile seviyoruz. Sevgiler.

:: GÖZLER
Gönderen: GÜVEN GÜZEL / /Türkiye
1 Mayıs 2008
Aslında SEVGİ ve AŞK adına geliştirilen ve önceden figürlerin canlandırarak zaman içerisinde oynandığı hikayelerde, yaşanan belirli bir süreç sonunda ayrılıkların net bir duruşla yaşanmaması mümkün olmayan bir gerçek olmakla beraber, son cümlelerinizde olduğu gibi "sıradanlaşmadan" bitmesi en uygun davranış modu olarak kabul edilmeli.. Ben şuna inanıyorum, söz ile başlayan elbet bir gün söz ile biterken arkasında bir çok şeyi karanlık ve ifadesiz bırakır. Ancak göz ile başlayanın göz ile bitmesi her şeyi açığa kavuşturarak bitirir. Dil ile kalp arasına gerçek olmayan ve yaratılan yalan hikayeler girerken, gönül ile göz arasına hiç bir şeyin girmediği kanaatindeyim. Adı ayrılıkta olsa göz göze gelindiği an, hayatın her ifadesi, manası, masumiyeti, entrikası, acziyeti, hilesi, aldatması, teslimiyeti, mecburiyeti ... işte bütün kavramlar dile dökülür ve akar gelir. Çünkü ağlamanın sadece gözlere bırakıldığı GÖZLER ASLA YALAN SÖYLEMEZ.......




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutlu Kal... Hoşça Kal
Silmedim, beyaza boyadım
Anlatıyor Gibiydim
Gidiyor Bu Şehirden
Yokluğun Bir İç Deniz
Yıldızlar Savrulurken
Hep Aynı Erkeği Sevmek İsterdim
Eylül
Tam da Alışıyorken
Serin Bir Ankara Gecesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ayrılıklar da Şerefli Olmalı
İş Yeri Kuralları!
Bir Aşk Daha Bitti
İnsan İlişkileri
Çapkın Erkek (Kadın)
Erkek Kalbi
Göl Kuşları ve Hayat
Kadın Çıldırınca
Facebook Çılgınlığı
Bir Tatlı Huzur

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağladığın Gecelerin Hatırına [Şiir]
Merak Et! [Şiir]
Kadın ve Saçları [Öykü]
Sevmeyi Öğretin! [Eleştiri]
Ne Aydın Bir Bilgelik! [Eleştiri]
Teşekkürler Ebru Gündeş [Eleştiri]


BİNNUR EDİSAN kimdir?

Yazarak, konuşarak, öğrenerek, öğreterek ve susarak yaşıyor:) Daktilo şaryosundaki parmak dansına bayılıyor:) Bir yudum insan. Binnur Edisan :)

Etkilendiği Yazarlar:
William Shakespeare, George Orwell, Albert Camus, Henry Miller, Franz Kafka, Borges, Ahmet Arif, Can Yücel, Ahmet Altan...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BİNNUR EDİSAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.