..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yüz kişinin içinde aşık, gökte yıldızlar arasında parıldayan ay gibi belli olur. -Mevlana
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Gelecek > Oğuz Düzgün




15 Kasım 2007
Mevlanalar'ı Beklerken  
Oğuz Düzgün
1200’lü yıllarda Avrupa, Ortaçağın en karanlık dönemlerini yaşıyordu..


:BDJI:
1200’lü yıllarda Avrupa, Ortaçağın en karanlık dönemlerini yaşıyordu..

1200’lü yıllarda Avrupa’da bilimin adını ananlar bile Kilise tarafından aforoz ediliyordu.

Aynı dönemde Müslümanlar, bilimin en yüksek zirvelerine çıkmışlardı.

Orta Çağ Avrupa’sı bu geri durumda iken, 1200’lü yıllarda Mevlana, atomun bölünebilirliğinden, yıldızların dönüşünden, genlerden, güneş enerjisinden, gezegenlerin oluşumundan, dünyanın yuvarlaklığından ve binlerce bilimsel gerçekten Konya’nın sokaklarından bahseder gibi bahsetmişti.

Daha yeni keşfedildiği sanılan şaşırtıcı pek çok buluşun altında 700’lü yıllardan 1200’lü yıllara kadar yetişmiş yüzlerce İslam Bilgininin imzası vardır.

Avrupa’da akıl hastaları cadı olarak kabul edilip 1800’lü yıllara kadar 9 milyon insan diri diri yakılırken, Fârâbi ve İbn-i Sina gibi bilginlerimiz, M.S 900’lü yıllarda akıl hastalarının müzikle tedavi edilmesi gerektiğinden bahsediyordu.

Batılılar görmezlikten gelse de, bugünkü bilimin; teknolojinin temellerini Türk, Arap ve Farisilerin arasından çıkmış İslam âlimleri atmıştır. Mevlânâ, İbn-i Sina, Fârâbi, Harezmi, Cabir, İmam Gazali, Muhyiddin-i Arabi gibi bilginlerimiz, birbirinden kıymetli eserleriyle bilimin temellerini atmış olmasaydılar, insanlık halen, orta çağ karanlıklarında yaşamaya devam edecekti.

Ve sonuçta kapkaça uğradık. Adeta hiç yoktan tesis ettiğimiz bilimin temelleri bir gece vakti elimizden alınmıştı. Ve sen gençliğim! Elinden alınan bilim elmasını yeniden ele geçirmeyecek misin? Ve sen geleceğim! Mars’ta yükselen her minareden, Aya kuracağımız her uzay üssünden, geliştireceğimiz ay yıldızlı ışınlanma cihazından bize gülümsemeyecek misin?

Ey gençliğim uyanacaksın biliyorum! Ey gençliğim kainatın tüm sırlarını yeniden ele geçireceksin biliyorum! Bu yazı, senin bilimle ve imanla yeniden dirileceğin günün özlemini dindirmek için kaleme alınmıştır. Bu yazı, elde edeceğin başarılarla, bizi yeniden dirilteceğini hissettiğimi muştulamak için kaleme alınmıştır.

Ey bu asrın Mevlanaları! Asırlardır cehalet karanlıklarında uyuyan İslam Alemini uyandıracağınız günü sabırsızlıkla bekliyoruz. Tüm dünya insanlarını Mevlâna gibi, bilime ve sevgiye yönlendireceğiniz günü sabırsızlıkla bekliyoruz. Uyanışınızın emareleri yedi kıtada gözükmeye başladı.

Tüm insanlığı uyandıracağınız günün yakın olduğunu çok iyi biliyoruz.. O günü, yeniden bilimin, sevginin hâkim olacağı o günü sabırsızlıkla bekliyoruz.

Silahınız kalem, ahlakınız hilm, rehberiniz ilim olsun. Ey geleceğimizin imanlı mimarları, sizleri beklemeye devam ediyoruz. Asırlar geçse de yılmadan bekleyeceğiz.

Çünkü bir gün, bizi cehalet karanlıklarından kurtarmak için ansızın geleceğinizi çok iyi biliyoruz.

Evet bir gün karanlıklarımıza birer güneş gibi doğacaksınız. Birer yağmur tanesi gibi ağarmış saçlarımızı ıslatacaksınız. Bâd-ı sabâ gibi yüreğimize eseceksiniz. Ab-ı hayat gibi ölgünlüğümüze hayat vereceksiniz.

O kutlu güne selam olsun!




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın gelecek kümesinde bulunan diğer yazıları...
Evliya Menkıbelerinden Türk Fantastik Edebiyatına
İnsanı Gelecek Zamanda Çekimlemek
Bir Hayâliniz Var mı?
Türkçeleşmek Zamanı
Almanya'daki Yangın ve Nefretlerimiz

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fâtih İstanbul'u Kaç Yaşında Fethetti?
Mevlid Kardeşliği
Kâfiyelerin Birliği
Kemençe Kimin?
Baklava'nın Kökeni
Kurân'ın Kökeni Sümerde mi?
Şiir Düşünceleri
Amerika Osmanlı Tarafından Keşfedilseydi?
Medeniyet Bestemizin Notaları
Omoto Dini ve İslamiyet

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen Var Ya Sen! [Şiir]
Çakkıdı Çakkıdı [Şiir]
Bâlibilen Dilinde Şiir [Şiir]
Üç Boyutlu Şiir [Şiir]
Miraciye [Şiir]
Sağanak Sen Yağıyor [Şiir]
Bülbüller Şehri İstanbul [Şiir]
Türkçe Hamile Beyanlara [Şiir]
Burası Sessiz Biraz [Şiir]
New Orleans'lı Siyahi Kirpiklerin [Şiir]


Oğuz Düzgün kimdir?

Yazar edebiyatın her alanında çalışmalar yapıyor.

Etkilendiği Yazarlar:
Bütün yazarlardan az çok etkilendi. Zaten insanoğlunun özelliği değil midir iletişimde bulunduğu varlıklardan etkilenmek?


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Oğuz Düzgün, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.