..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İçtenlik bütün dehanın kaynağıdır." -Boerne
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Politika > Mehmet CAN




7 Ocak 2007
Eskisi Gibi Olmayan Ne?  
okuyalım kararımızı verelim

Mehmet CAN


Halkımıza sunulur.


:AFFH:

Eskisi gibi olmayan ne?


Önümüzde ki hafta açıklanması beklenen Bush'un Irak'la ilgili yeni planı, Bölgede görevli önemli üç kilit isimlerin yerine yeni atamalar yapacağı kuvvetli ihtimal. Hatta bu konuda bazı kişilerin adları medya da söylenmeye başlandı. Öyleyse Bush'un Irak'ta daha ciddi kıyımlarını beklemek süpriz olmayacak, ülke içindeki direniş hareketlerininde karşı atak yaparak kayıtsız kalmaycağı aşikar. Kerkük'ü Irak Kürdistan'ınına katma faaliyetlerinden dolayı bölgedeki Kürt oluşum'un daha ne kadar sakin kalacağı meçhul! Şiddetin dozunun artması ile Öz islam mensubu grupların topyekün silaha sarılma olasılığını da hesaba katarsak. ABD 2007 yide batakta geçirecek.

Türkiye açısı:
Türkiye MIT Müsteşarı Emre Taner Ulus Devletler tehdit altında, ulus devletler tarih maratonunu kaybedecektir...! açıklaması (bu tehdit dışsalla birlikte içselide bünyesinde taşır).
Aynı günler de Edip başer ABD PKK'yı ciddiye almıyor, Örgütün Avrupa finans kaynaklarını kaybemisine sıcak bakmıyor...! Diyerek sitem etmesi ABD'nin PKK'yı tekrar faaliyete koyacağının göstergesi olarak kabul etmek çok soğuk bir yorum degil, kaldı ki buradan hareketle Emre Taner'in açıklamalarının uyumluluğunu yakalamak mümkün (yani Türk yetkililer resmi iki açıklama ile ABD tarafından tehdit altında olduklarını duyurmak istediler) Buna göre İsrail bölge üzerindeki arzusundan Ağustos yenilgisine rağmen vazgeçmiş degil. Türkiye deki Kürt halkının Tabanı örgütün ideolojisine sıcak bakmadığı malum. Sönükte olsa mevcut rejime 1925 li yıllardan kalan alternatifle karşı koyma potansiyeli zaten var.Senaryonun bu bölümünde İmralı daki Zevat -Türkiye Arafat'i diyenler de var- ben Kürt halkı adına seve seve naaş rolünü üstlenirim diye aleni mesaj veriyor. Ve belki de yeni sol-islam kavramı burayı çağrıştırıyor-
Ulus devletler tehdit altında sözünden yola çıkarak AB'ninde Türkiye'nin üniter yapısında değişikliğe giderek geriye kalanı kabul edeceği anlamını aramak bize bir şey kaybettirmez.

İsrail açısı:
2006 da 33 günlük İsrail Hizbullah savaşının hezimetini üstünden atamayan İsrail, işbirlikçisi Abbas eliyle El Fetihi Hamas'a karşı devreye koyması'da kendisine çok şey getirmeyecek. Zira Hamas Filistin'lilerin gönlünde yer edinmiş halk harekatı oldu. Özellikle Sürgündeki Filistinlilerin.
Mısır ın ve Suudi arabistan'ın tavırları Hamas ve Hizbullah için menfi etki yapamayacak gibi, zira her iki ülkenin halkı özsel yada Tradisyonel İslam'a talip ve İsrail'i şergüç olarak kabul ediyor. Özellikle Mısır İhvanı Hamas'a yakın, İsrail'in hamisi olan ABD'nin durumu ise malum.

Peki ya Hizbullah:
Asıl pandoranın kutusunu Hizbullah açacak. Bu değişim Sürecini hızla ilerleten ortadoğu Treni'nin ilk ve son durağı Hizbullah'ın nihayi eylemi olacak! Bunu görmemezlik sisli havada ava çıkmaya benzetilebilir. 28. İnlıkab yıldönüm kutlamalarıyla İran ve gölge müslümanlarına Ahmadinecat'ın sunacağı armağanla daha da dinamik bir güç kazanacak ve böylece naif de olsa bazı ülkeler İran'dan yana tavır takınacak gibi, buna paralel (İran'ın bölgesel tartışılmaz güç sezimi)olsa gerek, BM nin yeni atanmış sekreteri Ban Ki Moon İdam kararı ülkelerin kendi iç hukuku ile ilgili bir kararı olmalı türünden açıklama yapıyor.
Bush, 11 Eylül'ün Akabinde hiçbir şey eskisi gibi olmayacak demişti, ne var ki sözün ilk sahibi Bush değil di; İmam Humeyni'nin 25 yıl önce söyleyipte anlamakta zorlanılanın tekrarıydı. İmam:"Bölge yeniden kendi dinamikleri ve aktörleri eliyle şekilleninceye kadar istikrar bozulmuştur; hiçbir şey eskisi dibi olmayacak, büyük ve çalkantılı bir döneme giriyoruz" demişti.

Sonuç:
Gerçekten ortadoğu da bir çok ülke de rejimler köklü değişime uğrayacak. Bölge halkları sür'atle siyasal öz İslam'a akın ediyor. Halihazırda kaçınılmaz iki altanatif rejim var. Biri malum Amerika demokrasi yaftası, diğeri ise siyasal öz İslam ideolojisi: Ancaaak! Bunlardan hangisinin kabul göreceğini, bölge halklarının neye karar vereceğini kestirmek çok zor olmasa gerek. İşte Hizbullah ın tutumunu küçümsemek hiçbirşey eskisi gibi olmayacak'ı yeterli anlamamayı beraberinde getirir!!! daha önce değindiğimiz Tarihi Kararı Hizbullah verecek Felsefesi çağrışımı burayaydı.

Muhammed CAN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politika kümesinde bulunan diğer yazıları...
Türk İslamcıların Mele/molla Planı!
Türkiye"nin 2009 Dış Politikasında Şu Ana Kadar En Onurlu Çıkış Ve...
Yeni Süreç Üzerine Anekdotlar
Akp ve Türkiye; Diklenmeden Dik Duruşu Sergileyebilecek mi?
Gümüş Hilal İmparatorluğu Mu?
Gazze: Büyük Savaş Senaryosu Mu? - 2
Kim Kazanacak?
Gazze: Büyük Savaş Senaryosu Mu?
Ninova'da Olanlar Bizi Ürkütmesin
Sevdamızın Adı ve Sırrı Kudüs!

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Velayet-i Fakih ve Siyasla İslam
Kürt İslam Tarihine Farklı Bir Bakış (I)
Gündem Özel - 2 İslam ve Medeniyet
Gündem Özel - 3 Mısır ve İslam
Afrika’da Nal Toplamak!
İslamda Kadının Rolü - 1
Bugün Tek Bağımsız Devlet İran’dır
Afrika’da Nal Toplamak!
3. Dünya Savaşında İranı'ı Anlamak!
İslam Dünyasının Arayışı

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dost İçin [Şiir]
Serzeniş [Şiir]
Bizde Ne Anne'ler Var [Şiir]
Ne İnsanlar Gördüm [Şiir]
Ey Gazzeli Cocuk! [Şiir]
Ayrılık Senfonisi [Şiir]
Hatıram! [Şiir]
Namus'un Adına! [Şiir]
Hum Kıyısında Bir Gece [Deneme]
Muhammed Can S. Demirtaş'a Soruyor [Eleştiri]


Mehmet CAN kimdir?

. . .


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Mehmet CAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.