• ÝzEdebiyat > Ýnceleme > Toplumbilim |
1
|
|
2
|
|
|
|
Ozan Aþýk Veysel bu türkü sözleriyle acaba ne demek istemiþtir. Duygusal melodinin etkisiyle verilmek istenen asýl mesaj fark edilememiþ olabilir. Günümüzde yaþadýðýmýz sorunlarla bu sözlerin arasýnda acaba ne gibi bir iliþki vardýr?
|
|
3
|
|
|
|
Bu yazýda, kapitalist deðerlerin Anadolu coðrafyasýnda yarattýðý erozyon, Hoca Ahmet Yesevi’nin Ýslam sentezi ve Ýbn-i Haldun’un devletlerin çöküþü tezi perspektifinden analiz edilmektedir. |
|
4
|
|
|
|
Tüerkiye Yüksek / Büyük Adalet / Hukuk Meclisi kavramý hakkýnda özgün bir yazý yazmaya çalýþtým. Yorumlarýnýzý bekliyorum. Teþekkürler. |
|
5
|
|
|
|
Hazar prensesi olan Çiçekion, gelin olarak Bizans sarayýna gittiðinde giydiði elbise saray ve çevresinde moda haline gelmiþtir. Fakat daha da önemlisi þudur: Ýmparator II. Justinianus ve V. Kostantinos, Hazar prensesleri ile evlenmiþlerdir. Konstantinos’un Hazar prensesinden doðan oðlu, tarihte “Hazar Leon” lakabý ile tanýnmýþtýr. Ayný zamanda bu adam, Hazar hakanýnýn torunu oluyordu. Bizans böylece bazý meselelerde... |
|
6
|
|
|
|
Eski Türklerde çaðýmýzýn insanlarýna garip gelen birçok anlayýþ mevcuttu. |
|
7
|
|
|
|
Metinde deðiþiklik var. Yazýyý daha önce okuyanlardan bir kez daha açmalarýný rica ediyorum. Demokratikleþme sürecinde arayýþlar belli kalýplar içine yerleþmeye ve açýklýða kavuþmaya baþladý. Haftalýk toplantýlarýna katýldýðým bir grubun hazýrladýðý bu yazý bana ait deðildir. Burada görüþlerinize açýlmasýný istedim ve kandi yorumumu ekledim. |
|
8
|
|
|
|
Ýnsan neden yazar? Bu soru daha büyük bir sorunun bir boyutudur. Büyük soru: Ýnsan neden sanat yapar? Sonra da neden ürünlerini baþkalarýyla paylaþmak ister? |
|
9
|
|
|
|
Styler, akýl hastasý bir katilin iç dünyasýný anlamaya çalýþýrken kendisinin karanlýkta kalmýþ yönleriyle yüzleþmek zorunda kalýr. Ayný þekilde izleyici de oturduðu koltuklarda bu yüzleþmeden payýna düþeni alacaktýr. Akýl hastasý bir katilin iç dünyasýný araþtýrmak isterken kendi iç dünyasýnýn karanlýk taraflarýnda kaybolur. Gerçekten bir yazar olarak neden böyle romanlar yazmaktadýr? Özellikle, neden böyle karanlýk karakterler seçer? Neredeyse suçlular, cinayetler, vahþet yazdýðý romanlarýn vazgeçilmezleridir ve bunlarý yazmaktan adeta zevk alýr. Neden bu karanlýk taraf Styler’ý ve seyirci koltuðunda oturan bizleri içine çeker?
|
|
10
|
|
|
|
Birbirine yakýn farklý kültür ve siyasi düþüncelerin, stratejik olarak bütünleþip ortak bir sentez oluþturmasý, her yapýnýn kendi geriliklerini atarak temel noktalarda buluþmakla mümkündür. Saplantý ve geriliklerini görmeyen hiçbir düþünce kendine yakýn gördüðü yapýlarla gerçek bir bütünleþme yapamaz. Bu yüzden sosyalistler ile Aleviler birbirine çok yakýn kültüre sahipken somut, gerçekçi bir birliketlik oluþturamadýlar. |
|
11
|
|
|
|
Ey teknoloji, sen nelere kaadirmiþsin? Eskiden babam ve arkadaþlarý çoðunuzun bildiði köy odalarýnda mýrra eþliðinde sohbet ederlerken, köy yaþlýlarýnýn meclisi küçük oda bakla sofa bir mekanda bu mevzular da anlatýlýr bende bu konuþmalarý can kulaðýyla dinler sonra bunlarý hafýzama kayýt etmeye çalýþýrdým. |
|
12
|
|
|
|
Düþüncesine uygun hareket etmeyip, sürekli deðiþkenlik gösteren birey ve ailelerde, kültürel ya da kiþisel sorun var demektir. Bu yüzden komünist ve sosyalistlik, kapitalizmin ilkeleri süperego, lüks, özenti, kompleks, doyumsuzluk vb. hastalýklardan tamamen arýnmasýyla mümkündür. Ufak bir zaaf, kiþiyi bitiren tehlikeli en büyük virüstür. |
|
13
|
|
|
|
Oysa ki ajanlýk ve istihbarat böyle bir þey deðil kesinlikle... Belki o 1900' lü yýllarýn baþýnda da böyle bir þey deðildi, ama böyle bir imaj yaratýldý malum çevreler tarafýndan. Ýstihbarat yirminci yüzyýl ve yirmi birinci yüzyýlda artýk bir bilim haline gelmiþtir. Devletler birbirlerini uzaydan uydular aracýlýðý ile dinliyorlar. Her ne kadar insana dayalý istihbarat da devam ediyorsa bile, aletlerin bu sahada ki egemenliði su götürmez bir gerçektir... |
|
14
|
|
|
|
Tanrýça yaþamýnda Ana Erkil kurallarla çocuðun dayýsý adýyla kimlik kazanmasý, diðer tüm sosyal ve siyasal yapýlarý belirleyen düþüncelerin temeli demektir. Bu kimlik, erkek egoizmindeki sahip olma bencilliðini frenlerken, erkek ve kadýnýn biyolojik, cinsel dengesizliðini de eþitleyen bir kültürdür. |
|
15
|
|
|
|
Dünyanýn neresinde olursa olsun, bir insan gerek ekonomik gerekse siyasi ya da baþka nedenlerden ülkesini terk etmiþse, o kiþi daha önceden kimliðini oluþturduðu öz dil, din ve düþünce kültüründen bir þeyleri kaybetmeyi göze almak durumundadýr |
|
16
|
|
|
|
Mutluluk her ne kadar kiþi ve toplumlara göre görecelilik taþýsa da maddiyatta mutluluk aramak, insaný özgür deðil baðýmlý ve esir yapan en büyük hastalýktýr. Esas mutluluk, özgürlük ve yaþam kalitesi, bilimsel ilkeler doðrultusunda her þeyin bir sýnýrý olduðu bilinci içerisinde paylaþým kültürüyle mümkündür. Bu yüzden her ülkenin yerine getirmesi gereken daha birçok görevleri vardýr. |
|
17
|
|
|
|
Üze kök tengri asra yagýz yer kýlýndýkda ikin ara kiþi oðlý kýlýnmýþ. Kiþi oglýnda üze eçüm apam Bumýn Kagan istemi Kagan olurmýþ. Olurupan Türk budunung ilin törüsün tuta birmiþ, iti birmiþ |
|
18
|
|
|
|
Siyaset doðasý gereði her zaman ayný doðrular üzerinde gitmeyen deðiþken, yerine göre tüm deðerleri yozlaþtýran sosyal bir araçtýr. Bu bakýmdan kutsallýklar üzerinden siyaset yapanlar ile, insanlýða deðer veren herkes, deðerlerine ihanet etmeden asla siyasal vb. özel amaçlarýna ulaþamazlar. |
|
19
|
|
|
|
Ferdin dini olur ama devletlerin ve þirketlerin dini olmaz. Zaten Abbasiler de bir Ýslam devleti deðildi. Abbasi Devleti’ydi; Müslümanlar tarafýndan kurulmuþ yine Müslümanlarýn zaaf ve hatalarýyla tarihten silinmiþlerdi.
|
|
20
|
|
|
|
5 yýldýr Suudi Arabistan'ýn Riyad þehrinde yaþýyorum. Burada yaþadýklarým ve þahit olduklarým diðerleri tarafýndan bilinmesi gereken konulardýr.
not: Fotograflarý da görerek yazýyý okumak ýsterseniz, lütfen web sayfamý ziyaret edin. |
|