..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Fırtınalar insanın denizi sevmesine engel olamaz. -Maurois
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > İnceleme > Toplumsal Olaylar > Seval Deniz Karahaliloğlu




4 Mayıs 2006
Tiyatro Topluluklarına Yeni Bir Seçenek : Tepekule Sahnesi  
Sanatın ve tiyatronun üstünde kara bulutların dolaştığı şu günlerde, bu ülkede iyi şeyler de oluyor.

Seval Deniz Karahaliloğlu


Sahne boyutları, mükemmel akustiği, dijital kontrollü ışık sistemleri, sanatçı soyunma odaları, kulisleri, sahne dekor asansörü, sahne mekaniği ve yangın güvenlik önlemleriyle Tepekule Sahnesi, 13 Mayıs’tan sonra tiyatro topluluklarını ve sanat severleri ağırlamaya hazırlanıyor. Yapımı 9 yıl süren Tepekule Sergi ve Kongre Merkezi, başta tiyatrolar olmak üzere konserler, dans gösterileri, sergilerle Bayraklı’da bir sanat merkezi haline gelecek.


:CDEA:
Tiyatro Topluluklarına Yeni Bir Seçenek : Tepekule Sahnesi

Seval Deniz karahaliloğlu.

Sanatın ve tiyatronun üstünde kara bulutların dolaştığı şu günlerde, bu ülkede iyi şeyler de oluyor. Evet, İzmir’de bugünlerde tatlı bir telaş var. Kent, yeni bir tiyatro sahnesine daha kavuşuyor. Bayraklı Tepekule Sahnesinden bahsediyoruz.

İzmir Makine Mühendisleri Odası, İzmir Şubesi tarafından yaptırılan Tepekule Kongre ve Sergi Merkezi, 13 Mayıs’ta hizmete giriyor. Kongre organizasyonları düşünülerek hazırlanan proje, daha sonra geliştirilerek, kentin sanat hayatına yeni bir soluk getirmesi hedeflenmiş.

Tiyatro toplulukları ve konserler için tasarlanan mükemmele yakın sahnesiyle şimdiden tiyatro organizatörlerini heyecanlandırıyor. Mükemmele yakın dedik çünkü müzikalleri sahnelemek için gereken orkestra çukuru maalesef bulunmuyor ama onun dışında harika bir ses düzeni, mükemmel akustiği, dijital ışık sistemleri, geniş sahnesi ve 860 kişilik koltuk sayısıyla, şimdiden tiyatro topluluklarının en gözde yeri olacağa benzer.

Resmi açılış yapılmadan çok önce, dünyanın en güçlü gazetesi olan ‘fısıltı gazetesi’ çalışmaya başlamış ve birbiri ardına tiyatro organizatörleri Tepekule Sahnesini bizzat görmek için ziyaret etmişler. Anadolu Salonu olarak bilinen sahne, 6 metre yüksekliği, 15 metre genişliği ve 10 metre derinliği ile tiyatronun yanı sıra konserler ve sahne gösterileri için de elverişli bir yapıya sahip.

Makine Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Mehmet Özsakarya ‘Anadolu Salonu akustik, ses, ışık ve sahne sistemleriyle yalnızca kentimizin değil, ülkemizin de iddialı salonları arasında yer alıyor. Tepekule’yi yalnızca çok olanaklı mimari bir yapı olarak görmeyin. Tepekule’nin varlık amacı, bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikleri en geniş kitlelerle buluşturarak İzmir’in yaşamına, kültürüne, derinlik, canlılık, yenilik katmaktır. Bu proje inancın, emeğin, birlikte üretmenin, dayanışmanın ürünüdür.’ diyor.

Sahne boyutları, mükemmel akustiği, dijital kontrollü ışık sistemleri, sanatçı soyunma odaları, kulisleri, sahne dekor asansörü, sahne mekaniği ve yangın güvenlik önlemleriyle Tepekule Sahnesi, 13 Mayıs’tan sonra tiyatro topluluklarını ve sanat severleri ağırlamaya hazırlanıyor. Yapımı 9 yıl süren Tepekule Sergi ve Kongre Merkezi, başta tiyatrolar olmak üzere konserler, dans gösterileri, sergilerle Bayraklı’da bir sanat merkezi haline gelecek.

Makine Mühendisleri Odası İzmir Şube Başkanı Mehmet Özsakarya, düzenlenen basın toplantısında gazetecilere bilgi verirken, ‘biz, Tepekule gibi kongre, kültür ve sanat merkezlerinin ülke çapında artmasını istiyoruz’ dedi ve şakayla karışık ekledi ‘hodri meydan’.

Gülümsemelere neden olan dileğe katılmamak elde değil. Ne diyelim, darısı açılacak yeni tiyatro sahnelerinin başına. Haydi, hodri meydan.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplumsal olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sahibinden Az Kullanılmış "İkinci El" Stratejiler
Ali Poyrazoğlu : Ne İşimiz Var Tanımadığımız Adamlarla?
İnsana Yatırım Yapan Yazıbaşı Kültür Şenliği
Yücel Aşkın, Yazıbaşı Kültür Şenliğinde Halkla Söyleşti

Yazarın İnceleme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
'Kafkas Tebeşir Dairesi'nin Sebeb-i Hikmeti... ''
Bir Varmış Hiç Yokmuş
"Beni Ben mi Delirttim?" : Ferhan Şensoy
Ermişler Ya da Günahkarlar, İyilik Ya da Kötülüğün Dayanılmaz Lezzeti…
Uluslarararası İzmir Festivali 20. Yaşını Kutluyor.
Sineklidağ"ın Efsanesi : Keşanlı Ali"nin İbretlik Öyküsü
Anton Çehov'dan Arthur Miller'a, Modern Zamanlarda Düşlerin
Ahmet Adnan Saygun"un Mirasını Taşıyan Onurlu Bir Sanatçı : Rengim Gökmen
Tek Kişilik Oyunların Efsane İsmi : Müşfik Kenter
İlhan Berk"in Şiirleri ve Sait Faik"in Öykülerini Gravürde Eriten Adam: Fatih Mika

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
İbneler ve Çocuk Cesetleri [Şiir]
Komşu Çocuğu [Şiir]
Bir Bardak Soğuk Suyun Hatırına… [Şiir]
İhtiyaçtan [Şiir]
Deli mi Ne? [Şiir]
Sakız Reçeli Seven Yare Mektuplar [Şiir]
Bir Nefes Alıp Verme Uzunluğunda… [Şiir]
Lord'umun Suskunluğunun Sebeb-i Hikmeti... [Şiir]
Pimpirikli Hanımın, Pimpiriklenmesinin Nedeni… [Şiir]
Yere Göğe Sığamıyorum… [Şiir]


Seval Deniz Karahaliloğlu kimdir?

Bazı insanlar için yazmak, yemek yemek, su içmek kadar doğal bir ihtiyaçtır. Yani benimki ihtiyaçtan. Bir vakit, hayatımla, ne yapmak istiyorum diye sordum kendime? Cevap : Yazmak. İşte bu kadar basit.

Etkilendiği Yazarlar:
Etkilenmek ne derecede doğru bilemem ama beyinsel olarak beslendiğim isimler, Roland Barthes, Jorge Luis Borges, Braudel, Anais Nin, Oscar Wilde, Bernard Shaw, Umberto Eco, Atilla İlhan, İlber Ortaylı, Ünsal Oskay, Murathan Mungan,..


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Seval Deniz Karahaliloğlu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.