..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Zamanı gelen bir düşüncenin gücüne hiçbir ordu karşı koyamaz. -Victor Hugo
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Can Macit




21 Aralık 2004
Çin Gerçeği  
Can Macit
Çin Halk Cumhuriyetinden gelen davet üzerine, CHP Merkez Yönetim Kurulu adına İstanbul Milletvekili Sayın Bülent Tanla, 7-13 Temmuz 2004 tarihlerinde Pekin, Kunming ve Şangay’da yaptığı incelemelerden sonra bir rapor hazırlamış.


:BIFB:
Çin Halk Cumhuriyetinden gelen davet üzerine, CHP Merkez Yönetim Kurulu adına İstanbul Milletvekili Sayın Bülent Tanla, 7-13 Temmuz 2004 tarihlerinde Pekin, Kunming ve Şangay’da yaptığı incelemelerden sonra bir rapor hazırlamış.

Söz konusu rapor CHP tarafından, “Çin Raporu” adı altında bastırılıp dağıtıldı.

Çinli işçilerin haftada bizim işçilerimizden yüzde 47 daha fazla çalıştığı, ücretlerinin yarısının ellerine verilip geri kalanının işten ayrılana kadar işverence bloke edildiği, “sağlık sigortası” diye bir şeyin olmadığı, işçilerin 18. yüzyıl İngiltere’sinde olduğu gibi çalıştıkları fabrikalarda kaldıkları sanki normal bir durummuş gibi “ anlatılıyor. İşçi ücretlerinin aylık 30-40$ civarında olduğundan ise hiç bahsedilmiyor.

CHP gibi bırakınız Solcu olmayı, Solun önünde en büyük engel olan bir partiye de bu yakışır. “Gülü tarife ne hacet, ne çiçektir biliriz.” diyen şair gibi zaten bu konulardaki tavırlarını biliyoruz. Hoş konuşurlar, devamlı konuşurlar ve de boş konuşurlar...

Raporu yazan değerli milletvekilimize, Çin Ulusal Halk Meclisi Daimi Komitesi Başkan Yardımcısı Cheng Siwei şöyle demiş:

“Partinizi Atatürk kurdu, CHP Çin’in toprak bütünlüğünden yana, Doğu Türkistan teröristlerine karşıdır. Barış içerisinde bir arada yaşama, Atatürk’ün ‘Yurtta Sulh, Cihanda Sulh.” ilkesinin bir ifadesidir.”

Değerli milletvekili, “ Doğu Türkistan teröristleri” lafına bir cevap verememiş.

Ülkenin Milliyetçi geçineni Çin Halk Cumhuriyeti Devlet Başkanı Jiang Zemin'e Türkiye'ye yaptığı resmi ziyaret sırasında Devlet Nişanı verirse, Milliyetçilikle ilgisi olmayanının bu durumda sesini çıkarmamasından daha doğal ne olabilir ki?

Belki inanmayacaksınız ama raporda, ülkede yüzlerce kişinin idam edildiği, işkencenin önlenemediği, Tibet ve Doğu Türkistan’da sorunlar olduğu da yer alıyor. Fakat bu konuların eleştirilmeden, sadece uluslararası platformlarda Çin yönetiminin başını ağrıttığı ve uzun süre de ağrıtmaya devam edileceğinin altı çiziliyor.

Raporun bu bölümünde sayın milletvekili “Doğu Türkistan ve Sincan’da...” diye bir ifade kullanmış. Sanırım ikisinin aynı yer olduğundan haberi yok!

Raporun sonunda, “Çin, bugün ‘Yurtta Sulh, Cihanda Sulh’u benimseyerek, barış içinde bir arada yaşamak için bütün dünyaya olduğu gibi bize de el uzatıyor.” denilerek, Türk milleti ile dalga geçilip, bir daha ki “beleş geziye” zemin hazırlanıyor.

Ayrıca, “CHP Doğu Türkistanlılara bigane kaldığı izlenimi vermeden Çin’in bütünlüğüne olan bağlılığını belirtmeye özen göstermelidir.” denilerek, Çin’in Doğu Türkistan, Tibet, İç Moğolistan ve Mançurya’daki işgali destekleniyor.

Görüldüğü gibi CHP yine aynı CHP!

Dış Türklere bakış açıları hiç değişmedi, hatta hiç bakmadılar.

Kırk yıllı Yani olur mu Kani?


.Eleştiriler & Yorumlar

:: tek kelimeyle mükemmel !
Gönderen: Osman Alpay Osmanlı / İstanbul/Türkiye
5 Nisan 2005
Gerçekten bu yazınız mükemmel!Çok önemli bir konuya ancak bu kadar cevap verilemeyecek tarzda bir yazı yazılır.Düşüncelerinizde hemfikirim !

:: doğru
Gönderen: Kâmuran Esen / Bolu/Türkiye
13 Ocak 2005
Sevgili Can Macit; Son zamanlarda CHP'de yaşanan rüşvet ve kurultay kavgalarından sonra bu yazınız, güncelliğini korur hale geldi.Korkarım hep koruyacak......Sevgiyle klaın....Kâmuran ESEN




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hamamın Namusu
Düzen Değişir...
Kırk Haramiler
Vatan Haini Olmak
Allah Versin
Sevdiğinin Başı İçin Ağabey
Harikalar Sirki
Pazartesi Bacıları
Harikalar Sirki
Ak Partinin Kaynak Paketi

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Sezen Aksu Konseri
Konstantiniye'nin Yitik Günceleri
Çanakkale Tacirleri
Savcının Karısı
Bir Irkçının İhaneti
Efendi
Silahlara Veda Kumpanyası
Soğan Çorbası
Cumhuriyetin Masalları
Mart ve Nisan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Görmeden Sevdiğimiz Büyük Büyük Türkiye [Deneme]
Türkçe Dil Sınavı [Deneme]
Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği [Deneme]
Onlar [Deneme]
Ukrayna’da İlginç Gelişmeler [İnceleme]
Türkistan Lejyonu [İnceleme]
Baraba Tatarları Hakkında Bir Derleme [İnceleme]
Mısır Ordusundaki Amerikalı Subaylar [İnceleme]
Grigory Gurkin [İnceleme]
Chulym Tatarları [İnceleme]


Can Macit kimdir?

Boşverin!

Etkilendiği Yazarlar:
Henüz yok! Belki ileride...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Can Macit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.