..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Bildiğim tek şey, ben bir Marksist değilim. -Karl Marx
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Türkiye > Can Macit




15 Ekim 2005
Türkçe Dil Sınavı  
Can Macit
Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde yaşayan ve kendisini Kürt, Zaza, Arap, Süryani, vs. olarak tanımlayan herkesi “Türkçe Dil Sınavı”na sokalım. Sınavda başarılı olamayanları Türk vatandaşlığından çıkaralım.


:CBCB:
Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde yaşayan ve kendisini Kürt, Zaza, Arap, Süryani, vs. olarak tanımlayan herkesi “Türkçe Dil Sınavı”na sokalım. Sınavda başarılı olamayanları Türk vatandaşlığından çıkaralım.

Bunların eline birer haymatlos (vatansız) belgesi verip salalım sokağa. Tabii bu kişilerin artık Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde mülkiyet edinme, çalışma ve hatta oturma izinleri de, yetkili makamların iznine tabii olacak.

Söz konusu kişilerin sadece ellerindeki Yeşil Kartların iptalinden elde edilecek fayda bile, Mustafa’dan olma, Hidayet’ten doğma Maliye Bakanımız Kemal Unakıtan ağabeyimizin yüzünü güldürecektir.

Daha ileriki yıllarda çaktırmadan bu kişilerden, Kürt ve Zaza olduğunu iddia edenleri Kuzey Irak’a, Arap olduğunu iddia edenleri Suriye’ye ve Süryani olduklarını iddia edenleri de İsveç’e postalarız.

“Süryanileri niye İsveç’e postalıyoruz?” diye soran olursa:

Adamların İsveç parlamentosunda milletvekilleri bile var. Hem İsveç Upsala Üniversitesi Öğretim Üyesi Sait Yıldız (Tabii o da Süryani) “Vakti zamanında Kürtler bizi öldürürken, Türkler de Kürtleri korumuştu(!)” falan diye zırvalıyor. İsveç’te bizlerden ve Kürtlerden uzak(!) mutlu mesut yaşarlar.

Evli evine, köylü köyüne, Kürdü Zazası da Kuzey Irak’a gidince sen sağ ben selamet.

Ne oldu, hoşunuza gitmedi mi?

Yoksa siz Avrupa Birliğine karşı çıkan o çağdışı heriflerden misiniz?

Eğer Avrupa Birliğine girmek istiyorsak, Avrupa Birliği ülkelerinin yaptıklarını yapmak zorundayız arkadaşım!

Aksi taktirde bizi Avrupa Birliğine almazlar ve Sayın Başbakanım Recep Tayip Erdoğan’ın gösterdiği o insanüstü çabalar boşa gider!

Bu nedenle “Türkçe Dil Sınavı”nı yapmaya başlamalıyız!

Çünkü Avrupa Birliği üyesi Estonya aynen böyle yapıyor!

Estonya Hükümeti yıllardır kendi ülkelerinde yaşamış Rus azınlığa, Estonya vatandaşı olabilmeleri için "Estonca Dil Sınavı"'nı geçme şartı koymuş. Bugün Estonya'da bu dil sınavını geçememiş Rus kökenli insanlar "vatansız" duruma düşmüşler.

Avrupa Birliğinin bu konudaki tavrı ise, Rusların asimilasyonu veya bu insanların Rusya'ya yerleştirilmelerinin kolaylaştırılması yönünde olmuştur.

Yani Avrupa Birliği, “Estonca Dil Sınavı”nı onaylamakla kalmamış, Estonya’daki “Rus azınlığın asimle edilmesine ve bu olmazsa, Rusya’ya gönderilmelerine destek vermiştir.

“Orası Estonya, orası başka!” mı diyorsunuz?

Bizde “başka” diye Çingeneye diyorlar be hanım abla!


Can Macit

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Ya Türkçe'den başka
Gönderen: Murat M. UĞURLU / İstanbul/Türkiye
4 Kasım 2005
Ya Türkçe'den başka dil bilmediği halde sınavda başarısız olanlar nereye gidecek. Hele de Türkçe sınavını başaran azınlıklar çoğunluk olursa, Türkler haymatlos pasaportu almak zorunda kalırsa...?

:: Can Macit
Gönderen: nida karaçizmeli / İstanbul/Türkiye
4 Kasım 2005
Sen yorma kendini, sana kumpas kıvamlı pergelden dönme bir alet vereyim ölç kafasını istiareye falan yatmana gerek yok, bu kantar doğru tartar. Kafatası turşucuları sizi gidi...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın türkiye kümesinde bulunan diğer yazıları...
Görmeden Sevdiğimiz Büyük Büyük Türkiye

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği
Onlar

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Bir Sezen Aksu Konseri [Eleştiri]
Konstantiniye'nin Yitik Günceleri [Eleştiri]
Hamamın Namusu [Eleştiri]
Çanakkale Tacirleri [Eleştiri]
Savcının Karısı [Eleştiri]
Bir Irkçının İhaneti [Eleştiri]
Efendi [Eleştiri]
Silahlara Veda Kumpanyası [Eleştiri]
Soğan Çorbası [Eleştiri]
Cumhuriyetin Masalları [Eleştiri]


Can Macit kimdir?

Boşverin!

Etkilendiği Yazarlar:
Henüz yok! Belki ileride...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Can Macit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.