..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Politik Olaylar ve Görüşler > Can Macit




9 Aralık 2002
Ak Partinin Kaynak Paketi  
Can Macit
Ailenizin televizyonu TGRT’ de bir ekonomi programı.Ankara Ticaret Odası Başkası Sinan Aygün, almış karşısına çiçeği burnunda iki Ak Partili milletvekilini, hafiften dalgasını geçiyor.Ak Partili taze milletvekilleri ise tam halk çocuğu(!)


:BCIE:
Ailenizin televizyonu TGRT’ de bir ekonomi programı,

Ankara Ticaret Odası Başkası Sinan Aygün, almış karşısına çiçeği burnunda iki Ak Partili milletvekilini, hafiften dalgasını geçiyor.

Ak Partili taze milletvekilleri ise tam halk çocuğu(!)

“Ben Amerika’da mastır yaparken.......” diye başlıyor birincisi, ikincisi ise Amerika’da taksitle aldığı villasının taksitlerinin ne kadar düşük(!) olduğunu söylüyor.

Emekli Sandığı, Sosyal Sigortalar Kurumu ve Bağkur emeklilerinin maaş eşitsizliğinin ne zaman giderileceği sorusuna ise, “Kişi başına düşen milli gelir, 8-10 bin dolar olduğunda.” gibi ferahlatıcı bir cevap alıyoruz. Çok şükür ki, “Balık kavağa çıktığında” demediler.

Bu gün ise medyamızda ilginç bir haber var:

“AK Parti ekonomiden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Ali Coşkun başkanlığındaki bir ekip tarafından hazırlanan rapor AK Partinin kaynak paketini ortaya koydu.” Diye başlayan haberimizde yine malum hikayeler sıralanıyor.

Gelin Kaynak için önerilen 12 projeyi inceleyelim:

“ 1-)Yastık altı tasarrufların ve gurbetçi gelirlerinin ekonomiye çekilmesi için özel tedbirler alınacak.”

Burada bırakınız “yastık altında tasarrufları”, yastığın kendisinin bile kalmadığı bir yana, yurtdışında “gurbetçi” diye bir insan türü de kalmadı! Bahse konu soydaşlarımızın üçüncü kuşağı yaşıyor artık oralarda ve “Türkiye’ye dönmek” gibi bir niyetleri de yok. Orada mal mülk sahibi olma gayreti içerisindeler ve bize kaptıracak euroları olduğunu sanmıyorum.

“2- Boğaz köprüleri, barajlar ve havalimanları 3-5 yıl kâr garantisi ile hisse senedi düzenlenerek satılacak.”

Adam gibi “iç borçlanmaya gideceğiz” diyemiyorlar.

“3- Devlete ait 100 bin lojman öncelikle içerisindeki personele belirli vadeler içinde devredilecek.”

Adam İzmirli, bugün Erzincan’da lojmanda oturuyor diye, oturduğu lojmanı niye alsın? Sonra bu lojmanların büyük bir bölümü TSK’ ya ait ve genellikle garnizonun içerisinde bulunuyor. Malatya’da görevli bir havacı yüzbaşı, diyelim ki oturduğu lojmanı aldı, yarın Konya’ya tayini çıkınca burasını kime satacak? Haydi sattı diyelim. Evi alan herifi, çavuş Memo nizamiyeden sokmazsa, adam yeni aldığı eve nasıl girecek?

“4- Kamunun elinde bulunan 2 bin 350 sosyal tesisin en az bin tanesi özelleştirilecek.”

Önce Harbiye Orduevinden özelleştirmeğe başlayın(!)

“5- Devlete artık yük olan 125 bin resmi aracın en az 50 bin adedi peyderpey elden çıkarılacak.”

1974 model Renoları elden çıkarırsınız, 2002 model Mersedesler kalır....     

“6- İmar affı ve gecekondu önleme projesi ile modern şehir planları yapılarak gelir sağlanacak.”

Ben bu hikayeyi bir yerlerden hatırlıyorum galiba.....

“7- Kamunun elindeki araziler belediyelerle işbirliği yapılarak arsa üretilmek suretiyle satılacak.”

Kamunun elindeki işe yarar tüm araziler zaten gecekonducuların işgali altında! Hem “imar affı çıkaracağım” de, hem de “kamu arazilerini” satacağını söyle, bu ne yaman çelişki!

“8- Turistik tesislere tahsis edilmiş Hazine arazileri işletmeci firmalara rayiç bedelle devredilecek.”

Adama yeri 40 yıllığına ucuza kiraya vermişsin, şimdi o yeri senden, hem de “rayiç bedelle” niye alsın?

“9- Maden ve enerji kaynakları ile bor madenleri daha iyi değerlendirilerek devlete ek gelir sağlanacak.”

Tabii canım. Zaten bu ülkenin altı hazine kaynıyor(!) Bahsettikleri hayali ek geliri sağlayamayınca, “Geçti Bor’un pazarı, sür eşeğini Niğde’ye” derler, olur biter...

“10- Bütçeye yük olmaktan kurtarılamayan KİT kuruluşlarından özelleştirilemeyenler tasfiye edilecek”

Mesela, Devlet Demir Yollarını nasıl tasfiye edecekler? Keşke biri anlatsa...

“11-RTÜK tarafından TV’lerin frekans tahsisi ihalesi yapılarak gelir sağlanacak.”

Oradan alınacak para hangi deliği kapatacak?

“12- Paralı askerlik uygulamasına geçici olarak bir kez daha imkan sağlanacak.”

Anlaşılıyor ki, “Alavere dalavere Kürt (veya Türk) Mehmet nöbete” uygulamasına devam edilecek...


Görüldüğü gibi dostlar, bunların ekonomik programları falan yok. Zaten seçimlerden önce bu konuda bir vaatleri de yoktu. Ve bunu bile bile (veya bilmeye bilmeye) halkımızın %35’i bunlara oy verip tek başına iktidara getirdi.

Binmişiz bir alamete, gidiyoruz kıyamete.

Allah sonumuzu hayırlı etsin

.Eleştiriler & Yorumlar

:: AKP' YE LAF SOYLETMEYIZ
Gönderen: polat Akyurt / izmir
21 Aralık 2002
Yukarıdaki başlığa bakıp sinirleriniz tepenizde mail kutusunu açıp, bunun saka olduğunu görünce, umarım yumşamışsınızdır. Türkiyedeki siyasi anlayışın kolay kolay değişeceği yok gibi gözüküyor. Ama bizim gibi düşünenlerin bu son derece gereksiz insanların açıklarını halkın yüzüne her ortamda bağırmamız gerekiyor. Bu sebeple sizi kutluyorum. Saygılar...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın politik olaylar ve görüşler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hamamın Namusu
Çin Gerçeği
Düzen Değişir...
Kırk Haramiler
Vatan Haini Olmak
Allah Versin
Sevdiğinin Başı İçin Ağabey
Harikalar Sirki
Pazartesi Bacıları
Harikalar Sirki

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Sezen Aksu Konseri
Konstantiniye'nin Yitik Günceleri
Çanakkale Tacirleri
Savcının Karısı
Bir Irkçının İhaneti
Efendi
Silahlara Veda Kumpanyası
Soğan Çorbası
Cumhuriyetin Masalları
Mart ve Nisan

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Görmeden Sevdiğimiz Büyük Büyük Türkiye [Deneme]
Türkçe Dil Sınavı [Deneme]
Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği [Deneme]
Onlar [Deneme]
Ukrayna’da İlginç Gelişmeler [İnceleme]
Türkistan Lejyonu [İnceleme]
Baraba Tatarları Hakkında Bir Derleme [İnceleme]
Mısır Ordusundaki Amerikalı Subaylar [İnceleme]
Grigory Gurkin [İnceleme]
Chulym Tatarları [İnceleme]


Can Macit kimdir?

Boşverin!

Etkilendiği Yazarlar:
Henüz yok! Belki ileride...


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Can Macit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.