Yaşamak için topu toplam altı haftam kalsaydı ne mi yapardım? Tuşlara daha hızlı basmaya bakardım. -Isaac Asimov |
|
||||||||||
|
çıkan kimse yoktur. Musevi bir işadamı olan Soros’un, sahibi olduğu Açık Toplum Enstitüsü aracılığı ile desteklediği Viktor Yuşçenko’yu destekleyen diğer bir grup da, antisemitik geçmişleri ile tanınan Ukraynalı Milliyetçiler! Ataları, Ukraynalı Kazak liderlerinin 17. yüzyılın ortalarında başlattığı Yahudi katliamını 20. yüzyılın ortalarında sürdüren Ukraynalı Milliyetçilerin çocuklarının ve torunlarının bugün George Soros ile birlikte hareket etmeleri ilginç! Daha ilginç olan bir konu ise, Ukraynalı Milliyetçi Organizasyonların nedense daha çok Ukrayna’da değil de ABD, İngiltere ve Kanada’da üstlenmiş oldukları. (1) Kökenleri 1917-1921 yılları arasında faaliyet gösteren ve Sovyetler Birliği tarafından ortadan kaldırılan kısa ömürlü Ukrayna Cumhuriyetine dayanan Milliyetçiler, Sovyet işgalinden sonra “Ukrayna Milliyetçi Organizasyonu” (OUN ) adı altında örgütlenip yer altı faaliyetlerine başladılarsa da, Almanların 1941 Haziranı sonlarında Ukrayna’ya girmelerine kadar ses getirir bir faaliyette bulunamadılar. Önceleri Alman ordusuna yardım eden küçük gerilla gruplarından oluşan güçler, 1942 yılının Ocak ayında birleşerek UPA diye anılan “Ukrayna Direniş Ordusu”nu kurdular. Alman hatlarının gerisinde faaliyet gösteren Sovyetler Birliği yanlısı partizanlara karşı kontrgerilla faaliyeti gösteren ve Alman ordusuna destek veren bu teşkilatın, o yıllardan kalan fotoğraflara bakılırsa, en azından Batı Ukrayna Halkınca ve Katolik yerel din adamlarınca desteklendiği ortada (Aynı grup bugün Viktor Yuşçenko’yu destekliyor! ). Yahudi kaynakları 1941-1944 yılları arasındaki Alman işgali sırasında 1.5 milyon Ukraynalı Yahudi’nin katledildiğini ve bu katliama Ukraynalı Milliyetçilerin destek olduğunu, hatta katıldığını iddia ediyor. Ukraynalı Milliyetçiler ise o yıllarda yerel halka büyük baskı yapan Ukrayna’daki NKVD ( Sonradan KGB ) teşkilatının ağırlıklı olarak Yahudilerden oluştuğu yazıyorlar Internet sitelerinde. Sovyet Birliği 1944 yılında Ukrayna’yı geri aldığı ve 7 Mayıs 1945 tarihinde Almanya teslim olup Avrupa’da savaş sona erdiği halde direnişine devam etmiş. Savaş bittikten iki yıl sonra, 1947 yılında Sovyetler Birliği, Polonya ve Çek kuvvetleri Karpat dağlarında Ukrayna Direniş Ordusuna karşı operasyon düzenlemişler. Bu sırada 400 kişilik bir Ukrayna Direniş Ordusu birliği Çekoslovakya ve Avusturya üzerinden ilerleyerek Almanya’nın ABD işgalindeki bölümüne sığınmış. 1948-1959 yılları arasında aynı yolu izleyen çok sayıda Ukraynalı Milliyetçi ABD güçlerine sığınmaya devam etmiş. Soğuk Savaşın başladığı bu yıllarda ABD işgal güçlerine sığınan Ukraynalı Milliyetçiler, ABD güçleri tarafından tekrar organize edilerek SSCB ve Komünizm aleyhine çalışmalarına bu defa silahla değil, propaganda yolu ile devam etmişler. Ukrayna’da kalan ve sayılarının hakkında 50 bin ile 200 bin gibi çelişkili rakamlar verilen UPA mensuplarının bir kısmı Sovyet güçleri tarafından idam edilmiş, büyük çoğunluğu ise “Sibirya’da 25 Yıl Çalışma Cezasına” çarptırılıp Sibirya’ya sürülmüş. UPA mensupları 1960 yılına kadar Sovyetler Birliği güçlerine karşı Ukrayna’da silahlı mücadeleyi sürdürmüşler. Bu tarihten sonra da Ukrayna’nın özgürlüğüne kavuştuğu 1991 tarihine kadar yer altı faaliyeti devam etmişler. Ukrayna özgürlüğüne kavuştuktan sonra 1992 yılının Ağustosunda 10.000 kadar eski UPA mensubunun Kiev caddelerinde marşlar söyleyerek yürüyüş yapması, hareketin hala güçlü olduğunun bir göstergesi. Soğuk Savaş yıllarında Sovyetler Birliği Ukraynalı Milliyetçilerin CIA tarafından desteklendiğini iddia edip durmuştu. Şimdi ise Rusya, Viktor Yuşçenko’u destekleyen hareketin George Soros’un Açık Toplum Enstitüsü tarafından desteklendiğini söylüyor. Demek ki Ukrayna cephesinde değişen bir şey yok. (1) Ukraynalılardan oluşan “Galiçya SS Tümeni” (14th SS Division Galicia ) mensubu 10.000 kadar asker, 25 Nisan 1945’de Avusturya da İngiliz güçlerine teslim olduktan sonra İtalya’daki esir kamplarında iki yıl kadar tutulup, sonra SSCB’ye teslim edilmeyerek ABD ve Kanada’ya gönderilmişti. Oradaki Ukraynalı Milliyetçi Organizasyonların bu askerler ile ilişkisi olabilir!
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Can Macit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |