..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Ben bir dünya yurttaşıyım. -Sokrates
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Sevgi ve Aşk > BİNNUR EDİSAN




7 Nisan 2003
Bu Gezegende Aşk Var 2. (Erkekler)  
BİNNUR EDİSAN
Bir bayanın bayansal yazılar yazması kadar kolay bir hadise yok, aşkı tanımlarken, aşkı özelleyip kendi aşkımızı anlatırken, erkek arkadaşımızın ya da eşimizin tavırlarını bayan bayana çekiştirirken sorun yok pek rahatızdır maşallah..!


:BBDB:
BU GEZEGENDE AŞK VAR 2 (ERKEKLER.)

Bu gezegende aşk var,
Kadın var,
Erkek var.
Bir bayanın bayansal yazılar yazması kadar kolay bir hadise yok, aşkı tanımlarken, aşkı özelleyip kendi aşkımızı anlatırken, erkek arkadaşımızın ya da eşimizin tavırlarını bayan bayana çekiştirirken sorun yok pek rahatızdır maşallah..! Gel görelim erkeklere özel bir yazı yazmaksa o kadar da basit değil yani.İçimdeki kızgınlıkları anlatsam adım feministe çıkacak,güzel ruhlarından bahsetsem fazla yumuşatmış olacağım, öyle ya da böyle yazacağım işte, kim ne düşünürse düşünsün içimde kalacak değil ya!
Efendimmm! Ben erkeklerin en çok, ilişki başlamadan önce ki hallerini seviyorum ve buna –e- hali diyorum (ilişkiy-e- giriş), nasılda tatlıdırlar: Bin bir komplimanlar özel günleri hafızalarına not etmeler, çiçekler, böcekler, önemsemeler..Erkeklerin bu –e- halinde kafası karışmayan bayan yoktur. ‘Vay Be! Nasıl da farklı , ne kadar duygulu, beni önemsemesine bak, öncekiler de adam mıymış yahu, işte beyaz atlı prensim!’(Prens mrens yok aslında gelen sadece at da , imparatorun elbiseleri misali görmezsek aptal zannedeceğiz ya, kendimizi adlandırıp beyaz atlı prens deyiveririz!! )
İlişki kıssadan hisse başlar veeeeee böylece erkeğin –de- hali (ilişki-de) gündeme bomba gibi oturur.İlişkide erkek;
Telefon eden kimdi?
Bu kıyafetin de ne!
Ben iş yemeğine gidiyorum,sen dışarı neden çıkasın bekle beni!
Erkek arkadaşların olamaz,
Sen benimsin,
Ne sineması ya!
Seni sevmiyorum dedim mi!(Seni seviyorum da demedin!!)
Şu adam sana neden baktı tanışıyor musunuz?
Aşkım, çantana bakayım.(Aşkım demese kıyamet kopacak alttan alsın ki çantada bir delil bulsun
Ben gerçekten senin ilk sevdiğin adam mıyım? VEYA Benden önceki sevgilini anlatsana, sadece merak ediyorum (Yalan hem de kuyruklusundan! Dost kılığına bürünüp öğrenecek 3 gün sonra tartışma malzemesi yapacaktır.)
Beni başkalarıyla asla karıştırma! (Prens, pres yapmaya başlamıştır ve daraltmalar hat safhadadır)
O telefon sende neden var zırt pırt kapalı telin fıtık etmesene, kapsama alanlı yerlerde gez başka lüksün yok, aradığımda bulacağım seni! (Neredesin bilmeliyim, kiminlesin bakalım sağlam insanlar mı yanındakiler )
Bak sıkılıyorum ama!
Bunaltma beni çok soru soruyorsun! (Soruları ancak ben sorarım, sen cevaplardan sorumlusun)
Makyaj yapınca güzel mi oluyorsun, bence doğal halin çok güzel, diğerleri gibi olma! (Oysa ilk tanıştığımızda makyajımızla beğenilmişizdir, ama o makyajlı halimiz ona özgüydü ve aslında biz bakımı sadece ve sadece erkekler için yaparız ya! )
Bugün işim var,
Yarın da işim var,
Ben seni ararım,
Aslında bir ara konuşalım! (İlişki –de- halinden –den- haline geçiyorduuur..Eğer biz terk etmediysek hala! )
Tüm erkekler ilişki esnasında böyledir diye bir şey yok elbette, ama yüz delemeye girersek ki girmeyelim bazıları böyle..Sonuçta aşka seslenince yanlış biri de çıkıp gelebilir. Saygıyı tüketmeden ‘Elveda ‘ demek bence en erdemli davranış.
İlişki-den- sonra ki erkek meselesine girmiyorum bile .Biten, ‘Bitti’ denilen hiçbir şey için konuşmamak gerektiğinden bu konuda susuyorum.
Sonuç olarak; bu yazdıklarımla yakından uzaktan alakası olmayan erkekler asla üzerinize alınmayın.Sözüm sizden biriymiş gibi ortalıklarda gezinenler içindir.Yoksa sevmeyi bilen, kadına değer veren ve hayata aşk için gelmiş birçok erkek var farkındayım .Aldığım duyumlar, dinlediğim ve gördüğüm ilişkilerden hareketle yazdım bu yazıyı.Farkındaysanız yazıyı yumuşatmak için uğraşmaktayım.Haksızlık olmasın ADAM GİBİ ADAMLARA.
Saygılarımla..
Ne kadar erkek var ise, o kadar da dünya tatlısı kadın var bu gezegende:)
Not:Göndermiş olduğunuz tüm mailleri okudum, ama bayanları neden yazmadığımı sormanıza genel bir cevabı ancak buradan yapabiliyorum, ayrı ayrı mail göndermem mümkün olmuyor.Efendim bir önceki yazım kadınlara dairdi atladığınız o sanırım:)Ben de sizleri seviyorum.Teşekkürler:)

.Eleştiriler & Yorumlar

:: :))
Gönderen: MURAT / Yüreğimin götürdüğü yerde
20 Ağustos 2004
Yazıyı okudum da kendimden bir şeyler de bulmadım değil hani. Ulan bende mi dedim kendi kendime :))) Ama yazılan yorumları okuyunca KAHKAHA attım yemin ederim. Niye gocundunuz ey millet, yaranız mı var yoksa? Gururlu olmanın ne alemi var, bırakın bir kenara da içinizdeki hakverişi dışınıza vurun bence. Bir şeylerin düzeldiğini göreceksiniz..

:: Haklısınız ama...
Gönderen: İbrahim / Çanakkale/Ülkeyi bilmesenizde olur
20 Ağustos 2004
Bu yazıya yazılabilecek tek yanıt haklısınız olur. Amasına gelince erkekleri ismin hallerine göre şekillendirirsek -e, -de ve hatta -den hali olarak da alabiliriz fakaterkeklerin -e halinden sonraki gelen hallere gelmelerinde siz bayanların da biraz parmağı yok mudur?

:: Çok acımasızca
Gönderen: Ozan / İstanbul
20 Ağustos 2004
Binnur hanım; Neler oldu size?Bu nasıl bir yazı, alıştık o yumuşak yazılara ,şimdi böyle bir eleştiri ağır geldi.Haklılık payınız var ama yine de gerçekler acı işte:)Aşk çiçeği; o yumuşacık kalemi nerede bıraktınız, canınızı mı sıktılar yoksa?Anlam veremedim ,doğruda olsa anlam veremedim bu yazıya.Seni seviyoruz yine de ve hep seveceğiz, bir bildiğin vardır elbette Sevgiler

:: Eh be Binnur:))
Gönderen: pelin / izmir
6 Ağustos 2004
Evet, eh yani..doğru değil diyemeyeceğim, güzel noktalara parmak değil, kalem basmışsın..Bu halleri yaşayan bir çok kadın vardır ve kanımcada bahsetmiş olduğun -e halini yaşamak çok da zevkli..Belki de bu yüzden -de haline geçtiklerinde, afallamamız ve yürek acılarımız, böyle değildin, sen değiştin demelerimiz.Bazen yaşatan ne yaşattığını bilemez, birilerinin anlatması lazım..sen de güzel anlatmışsın sevgili Binnur..Yine de rahmetli Yıldırım Gürses\'in bir şarkısını anımsatmadan geçemeyeceğim: gül dikensiz olmaz seda sevensiz olmaz dünyanın kanunu bu kadın erkeksiz olmaz../..erkek kadınsız olmaz.. sevgiler sana..

:: ellerine sağlık bitanem
Gönderen: güher / ankara
6 Ağustos 2004
ne güzel yazmışsın öyle gerçekten ilişki bu çizgide yürüyor nekadar erkekler kendilerini bu sınıfın içine koymacak olsalarda, aslı budur işte hiç lamacimi etmesinler...belki de kendileri farkında olmadan sahiplenmeye çalışıyorlar çünkü artık onların demirbaşları arasındayız ya:)görüyorsun işte hak vermeye çalışıyorum olmuyor, böyle yapıyorum olmuyor, şöyle yapıyorum olmuyor...istedikleri kalıba sokmaya çalışıyorlar halbuki beni kendim olduğum için sevmiştir,ilk halimle sevmiştir....hııı -de- halinden -den - haline geçişi ben söylim sen daha fazla kırmamak için yazmamışsın belli...istedikleri kalıba sokarlar hamur gibi yeniden yogurup şekil verirler sonraaaaaaa bil bakalım ne olur tabi bilinen son beyazatlı artık sıkılmıştır ve o hamuru alır atar.... kalemine sağlık bitanesi....ss

:: saptamalar
Gönderen: adil okay / turkiye
6 Ağustos 2004
saptamalariniz genel olarak dogru, diliniz de akici. zaten bu konu kisa bir yaziyla ancak mizahla anlatilabilirdi. ama neden sonuc iliskisi yok ve kadinlarin da iliskinin baslarinda ayni kaygilardan, begenilme gibi, erkekler kadar olmasa da, suni davranabildikleri gercegi islenmemis. belki o da baska bir yazi konusu olur. toplumsal baskilar, din ve geleneklerin baskisi altinda kadinlar iliskilerini gizlemek zorunda kaliyor, erkekler ise nasilsa taslanmazlar tersine yuceltilirler diye ovunerek anlatabiliyor. erkek egemen dunyada sozunu ettiginiz davranis bozukluklari, riyakarlik, amaca ulasmak icin yalani dolani mubah gormek erkekler arasinda dogallasmis. bir erkek olarak bunu gozlemliyorum

:: sana neler oluyor?
Gönderen: adnan / edirne
6 Ağustos 2004
binnur merhaba, binnur sana neler oluyor ya ,nerede o herşeyi güzel gören,herşeyden bir güzellik çıkaran binnur,bu karamsarlık niye diye sormıyacağım, en azından biliyorum, ne olur o içimizi ısıtan yazılarına,gerçek binnura geri dön,seni bekliyoruz...

:: Bitleri Sevenler Derneği
Gönderen: mustafa doğan / İstanbul
6 Ağustos 2004
Kadınlar aşkı" FARKLI"olanı şeçmekte buluyolar."Evet o gerçekten çok farklı" gibi bir tanımlama .Sonrada suretlerin çok bilinmeyenli"halleri"ni sıralıyorlar.Malesef herkes kendini dünyanın merkezine koyarak yapıyo bunları.Siyah atlı prens yok,beyaz atlı prens olmalı.Bi şekildede karşısına çıkarıyo onu.Aslınba farklı deyipte başkalarının belirlediği aynılarla yapıyo bunu.Hayvanları sevenler illa kedi-köpek gibi hayvanları sevmeyi anlıyo,hatta dernekler bile kuruyo bunlar için.Oysa hayvan olmasına rağmen kimse fareleri seven bitleri sevenler derneği kurmuyo.Asıl olan kabulgörmüş olan değilmidir,kediyi hayvan olarak görürüz ama fareyi asla.Sonrada beyaz atlı prensimizi ararız yayan olan köylüyüde asla. Birileri bir prototip oluşturur,aynılık aramamıza ragmen fark ararız sonra.Sonrada suretlerin bütün hallerini sıralarız.Çicek veren arayan soran vesaire gibi.Aynı şey nasıl farklı olur ki.Hepimiz okadar aynıları beğenirizki ve hepimizde farklı aradığımızı kendimizi kandırarak defalarca dillendiririz.Güzel bakımlı kadın,yakışıklı romantik(nedemekse)erkek vs,vs. Aslında okadar çok şey varki sıralanacak aşka dair.Galiba başka bir gezegen bulmak gerekiyo.Bu gezegende aşk yok.Ne bileyim bitleri hayvanlar kısmına alıp bit sevenler derneğinin olduğu yada yayalara vurulanların olduğu(erkek kadın fark etmez)bir gezegen bulmak lazım.yada kendiliğinden farklı olanlar değil bizim farklılaştırdığımız halleri olanları yaratmak lazım.BU GEZEGENDE AŞK YOK.Aşka herkes bir hüküm verdi.Şimdi oda kendisini vur emriyle arıyo.

:: çok şirinsin
Gönderen: EROL / ankara
15 Temmuz 2004
bazı yazılarını okudum.güzelcim. Babanı çok sevdiğini biliyorum..babanda bir erkek...ama tavla oynarken 4 sayılık avantajı almayı biliyorsun..)) sonra 6-0 ....)))))))) feminist olmadığınıda biliyorum..) bu arayışlar hep mükemmelliği yakalamak için. SANA BAŞARILAR DİLİYORUM.....ÖPTÜM GÜZELCİM




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın sevgi ve aşk kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mutlu Kal... Hoşça Kal
Silmedim, beyaza boyadım
Anlatıyor Gibiydim
Gidiyor Bu Şehirden
Yokluğun Bir İç Deniz
Yıldızlar Savrulurken
Hep Aynı Erkeği Sevmek İsterdim
Eylül
Tam da Alışıyorken
Serin Bir Ankara Gecesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ayrılıklar da Şerefli Olmalı
İş Yeri Kuralları!
Bir Aşk Daha Bitti
İnsan İlişkileri
Çapkın Erkek (Kadın)
Erkek Kalbi
Göl Kuşları ve Hayat
Kadın Çıldırınca
Facebook Çılgınlığı
Bir Tatlı Huzur

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Ağladığın Gecelerin Hatırına [Şiir]
Merak Et! [Şiir]
Kadın ve Saçları [Öykü]
Sevmeyi Öğretin! [Eleştiri]
Ne Aydın Bir Bilgelik! [Eleştiri]
Teşekkürler Ebru Gündeş [Eleştiri]


BİNNUR EDİSAN kimdir?

Yazarak, konuşarak, öğrenerek, öğreterek ve susarak yaşıyor:) Daktilo şaryosundaki parmak dansına bayılıyor:) Bir yudum insan. Binnur Edisan :)

Etkilendiği Yazarlar:
William Shakespeare, George Orwell, Albert Camus, Henry Miller, Franz Kafka, Borges, Ahmet Arif, Can Yücel, Ahmet Altan...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BİNNUR EDİSAN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.