Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin |
|
||||||||||
|
Sen ne kadar kendince bazi seyleri kabullenip hayatina devem etmek istesen de buyuk gucler coktan vermistir kararini. Tanri, kader ve kahve fallari ormustur senin hakkindaki aglarini. Ne yapsan ne etsen de bir turlu seni rahat birakmazlar. Oyle ki sen renksiz yasamini kabullenip bunu usulca devam ettirmek isterken; bir dolmusta, bir takside veya buyuk bir alisveris merkezinde oylesine yasayip, cevrende olup biteni dikkate almazken kulagina guzel bir beste belirir ansizin. Iste her sey bundan sonra baslar. O kadar hosuna gider ki melodisi, iyice merak edersin. Arastirirsin. Sorarsin tanidiklarina. Onu tekrar tekrar dinlemek, ogrenmek ve sana ilk duydugunda yasattiklarini yeniden hissetmek istersin. Hatta sana o kadar tat ve renk vermistir ki hayatinin her anina koyarsin onu. Tabiri caizse abartirsin. Uyurken, calisirken, yolda yururken, evde oylece dinlenirken hep o calsin istersin. Nedeni bellidir. Sana renk, tat ve canlilik katmistir. O beste seni o kadar mutlu etmistir ki, sen hic yasaminin sonraki surecindeki yerini dusunmeden ani ve de bencilce bir sekilde besteyi dinlersin. Sevdigin bolumlerini de tekrarca soylersin. Ruhundaki karamsarligi, renksizligi ve de siradanligi bir anda aldigi icin ne yaptigini bilmezsin ama ne kadar istemesen hatta beklemesen de o bestenin degerini dusurursun. Onceleri pek anlamazsin ama zamanla o huzur ve canlilik veren beste sana bunu hissettirmeye baslar. Sana daha renksiz gelir. Calarken cizirti, tutukluk yapar hatta sen tam mutlu olacagin kismini beklerken bir anda elektrikler kesilir. Uzulur, yipranir ve pisman olursun ama artik cok gectir. Cunku o guzelim beste artik baska kafalar ve ruhlarda yer edinmek ister. Sense onu usul usul dinlemedigin icin kendi karanliginda susarsin. Sessizligi dinler ve sana ilk kattigi hissi yalnizliginda duymaya calisirsin.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Alp Şahin, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |