..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Şiir, duyguların dilidir. -W. Winter
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Yazarlar ve Yapıtlar > Levent Ölçer




14 Ağustos 2011
Mağaranın Kamburu Eleştirisi  
Sevgili Ömer Faruk Hüsmüllü'ye selam ve saygılarımla

Levent Ölçer


Benim gibi aksiyon-macera, kılıç ve büyü okuru bir vatandaş için ilk otuz sayfa bir mücadeleydi.


:BAAI:
Bu aralar epey birikmiş olan "okunacak kitaplarla" uğraşıyorum. Okumaya bendeniz çok geç başladım. Öğretmenlerimiz bize kitap sevgisini pek iyi aşılayamadı doğrusu. Bunda günah biraz bize aitse daha çok da ailelere ve okula, öğretmenlere ait. Hemen erkekçe biçimde bütün suçu üzerimden atıp nasıl da paylaştırdım değil mi? Muhahaha.. Şaka bir yana Türk Milli Eğitim sistemi diye olmayan fantastik bir şeyden söz etmekte iken başkasını suçlamaya gerek yok. Bu ülkede hala nasıl vatana millete hayırlı insanlar yetişiyor hayret ediyorum. Sistem tam bir insan kıyma makinesi. Bu sistemden sadece koyun ve iblis çıkıyor ya da sistem seni çğneyip tükürüyor... Özgür insan olarak, düşünen aklı başında birey olarak bu sistemden çıkmak o kadar zor ki..

Neyse..

Elimde birikmiş kitaplardan bir tanesi de sevgili Ömer Faruk Hüsmüllü'nün Mağaranın Kamburu isimli 133 sayfalık eseri. Eser karşılıklı konuşmalar şeklinde gelişen yapısıyla özellikle ilk başta beni zorladı. Benim gibi aksiyon-macera, kılıç ve büyü okuru bir vatandaş için ilk otuz sayfa bir mücadeleydi. Bunda Ömer Bey'in Kamburu'nun bir silahın mermileri gibi arka arkaya sıktığı özlü sözlerin kabahati büyük. Otomatik tüfekten mermi gibi yağan sözler ilk başlarda beni zorladı ama sonradan hem kitap yoluna oturdu hem de ben. Kitap o noktadan sonra rahatladı ve konuşmalar ilerleyip iki adam daha iyi tanışıp garip bir "sohbet" gelişince... Aslında sohbet demek doğru değil ya.. neyse..

Velhasıl, kitap ilk başlarda sizi zorlayabilir ama kırılma noktasını aştıktan sonra sayfalar akmaya başlıyor ve işin sonu nerelere gidecek diye merakla okumaya başlıyorsunuz.Satırlada insan doğasının çirkinliğiyle güzelliğini iç içe bulabiliyorsunuz. Hem insan olmaktan cidden utanıyorsunuz hem de hala umut olduğunu ve içimizde saklı bir şeylerin en kötü anlarda bile hala orada olduğunu görüyorsunuz. Ve bazılarının ne olursa olsun asla onu seçmeyeceğine dair inancınızın sağlamlaştığı satırlar da az değil. Sanırım iyi ile kötü hepimizin içinde var ve asıl sorun bizim hangisini seçip, hangisini besleyip büyüteceğimiz.

Ömer Bey'in bu eserini tavsiye ediyorum. Okuyun anacığım.

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Selam dostum
Gönderen: Ömer Faruk Hüsmüllü / , Türkiye
14 Ağustos 2011
Levent bey, öncelikle teşekkür ediyorum. Milli Eğitim konusundaki görüşlerinizin altına 36 yıl bu camiada çalışan bir insan olarak imzamı atıyorum.Gerçekten buna rağmen bu toplumda bir şeyler yapmaya, insanlara yararlı olmaya çalışan, dürüst insanlar nasıl çıkıyor, hayret etmek lâzım. Mağaranın Kamburu ile ilgili ilk 30 sayfa için söyledikleriniz başka arkadaşlar tarafından da dile getirildi. Demek ki bu kısmı yeniden bir kez daha gözden geçirmem gerekecek. Selam ve saygılarımla.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yazarlar ve yapıtlar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Korkak ve Canavar Eleştirisi
Tılsım-ı Kudret Eleştirisi
Ankara'da Soğuk Gece Eleştirisi
Üç Kitap Eleştirisi
Ozanın Şarkısı Eleştirisi
İmparatorluğun Kızı Eleştirisi
Avcının Kılıçları Serisi Eleştirisi
Kristalin Hizmetkarı Eleştirisi
Nifak Eleştirisi
Zombi Savaşı Eleştirisi

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
83. Madde
İnci Yumurtlama Yarışı
Seninle İlk Defa...
Milliyetçilik Kötüdür
Şiddet İçerikli Bilgisayar Oyunları
Öküz Sürülerinin Küresel Möölemesi
Ortadoğuda Fillerin Güreşi
Medeniyet (!)
Tayyip Obama Sarıgül
Karşı Saldırı Planı Senaryosu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Barbar Conan'ın Ölüm Şarkısı [Şiir]
Her İnsan Öldürür Sevdiğini [Şiir]
Tatlı Sert [Öykü]
Zeytin Karası [Öykü]
1996 Yılı [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı [Öykü]
Ufuklar: Kırmızı Bölge - 18 [Öykü]
Althar'ın Akıncıları: Altıngöl ve Ejderha (9. Bölüm - Son - ) [Öykü]
Kovan Savaşları (1. Bölüm) [Öykü]
2012: Ölülerin İntikamı (3) [Öykü]


Levent Ölçer kimdir?

Fantazyada büyü, teknoloji ve aksiyon İldar'da buluşuyor. 07/10/2017 tarihinde şimdi diyebilirim ki neredeyse 2 senedir tek kelime yazmadım. . . 2 senedir yazar tarafım ölü. oysa oldugum şeyler içinde olmayı en sevdiğim şey yazar olmaktı :) Toprağı bol olsun.

Etkilendiği Yazarlar:
Süpermen, Robert E. Howard, Tolkien, Salvatore, Jules Verne, Battalgazi, David Eddings, Michael Moorcock.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Levent Ölçer, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.