Gerçeği arayan bir insan, öncelikle her şeyden gücü yettiğince kuşku duymalıdır. -Descartes |
|
||||||||||
|
mesela, öğretmenimizin okuduğu ilahiyi ezberler, yanık sesimizle okurduk!.bizi dinleyenler ağlamaya başlayınca, karnemize beş yazardı öğretmen!.e yani madem, insanları ağlatmayı başarmışız, mevlitlerde aranan, oradaki ahaliyi ağlatacak biri olur çıkardık!.kimimiz takke giyerdi, kimimiz türbana bürünür, önümüze konulan kutu, bağışla dolardı!..al işte sana harçlık çıkarmanın yolu!.öyle matematik falan öğrenmeye ne gerek var de mi!.hangi parayı kazanacaksın sanki dört işlemi doğru yapsan, kerrat cetvelini öğrensen, dünyayı mı kurutacaksın beh!..dünya dediğin matematikle değil, dualar, ilahiler, kutsal kitaplar sayesinde dönüyor bir kere!.var mı ötesi!. iyice aklına sok bunu!.. eeee!..madem para kazandık, bulduk hayatın yolunu; ne edeceksin matematik dersini!. hem matematik dersini, derste öğrenmeye kalkma!.nasılsa sınıfta çakman doğal gelmeye başlayacak, bu ders yüzünden!.çakma öğretmenler yüzünden, zaten öğrenemeyeceksin matematiği!.onun için hiç üzülme, ben niye bu hesaplar içinden çıkamıyorum diye!.hiç üzülme çarşı pazar harcamalarını cebindeki ile denk getiremedim diye!.hiç üzülme, cebinden çalınan paraların kimler tarafından har vurup harman olduğuna!.hiç üzülme, dünyayı çevirenlerin bu gücü nereden bulduğuna(!)dedim de; zaten senin bu dünya umurunda değil ki be kardeşim!. senin aklın, yerin altında!.işte bu yüzden koparıyorsun dünya üstündekileri!.yolup yolup, çekiyorsun yer altına doğru!.ama sen, yerin altına çektiklerinin üstünde tepiniyorsun!.umurunda değil alttakiler!. işte bu yüzdendir , matematik dersi ile uğraşman!..kimse öğrenmesin, kimse akıl yürütmesin, kimse kendine çıkar yol bulmasın, kimse hayatı sorgulamasın diyedir Matematiğin seçmeli ders olma meselesi!.. devam kardeşim, devammm!.. sevinin bakalım, öğrencilere matematik öğretmekten kurtuldum diyen öğretmenler!.. sevinin bakalım, artık matematikten sınıfta çakmayacağım diyen öğrenciler!.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |