Dünya hayal gücünün tuvalinden başka birşey değildir. -Henri David Thoreau |
|
||||||||||
|
tencere dedim de; onlar da çok garip kaldı!..açıyoruz kapağını, bakıyoruz içine; boş!..çünkü; yemek yapacak sebze, et, bakliyat alamıyoruz!.ne çok pahalandı mübarekler!..sanırsınız ki; kuyumcudan altın alıyorsunuz!..geçtim öyle kilo kilo almak; kilonun yarısını bile zor alıyorsunuz!.satıcı soruyor: abla!..bu kadar yeter mi? yetmez demek zoruna gidiyor; yeter diyorsun ona!. mesela pırasayı iki kök, hıyarı iki tane, ıspanağı yarım kilo, patatesi azami bir kilo alıyorsun!.patlıcana, bibere yan gözle bakıp, uzaklaşıyorsun oradan!..en ucuzu havuç!..çünkü, kırık!..geçenlerde bir kadıncağız, bir koca poşet dolusu havuç aldı!.herhalde dedim; et yerine havuç, papates yerine havuç, pırasa yerine havuç, kabak yerine havuç yiyecek!.😀yer mi yer; o da onun demokrasi çaresidir, ne bileyim ben!.. ve ett!.yanına hiç yaklaşılmıyor onun!..mübarek ateş!..nasıl da yakıyor insanı, anlatmaya kalksan anlatacak gibi değil!..insanın dili tutuluyor, üzerindeki etiketi görünce!..keşke diyorsun, paradan puldan, sayıdan matematikten falan anlamasaydım!.gerçi,pek de anlıyor sayılmayız ulusça, bu meretlerden!..hadi biz anlamıyoruz da; anlaması gereken kişi de anlamıyor açıkçası!..sanırım; etiketlerin küsurlu bölümünü okuyor sadece ve gördüğünü kuruş olarak algılıyor ki; hayat ucuz, ekonomi çok iyi diyebiliyor!..ah canım benim!..kıyamam sana!..😀pek de haksız sayılmaz bence!.. gerçekten, etiketlere baktığımızda bir garip sayılar var!. mesela elma 9.95, muz 24.95, domates 29.95 gibi sayılarla karşılaşıyorsunuz!..aynen enflasyon rakamının yüzde 69,7 açıklandığı gibi bir şey işte!..😀 sanki etiketler TÜİK ile kanka olmuş!.. et dedim, başka başka şeyler anlattım, bağışlayın lütfen!..bu da benim kusurum olsun e mi!..söz veriyorum; bir daha et demeyecek, et yemeyeceğim!..ta ki; mayişim iki katına çıkana kadar!..çıkar mı, çıkmaz mı bilmiyorum yeminle!..belki de hiç vermezler, belli mi olur!..çünkü; toplanan vergilerle ödeniyor mayişlerimiz ya; vergilerimiz anlam veremediğimiz, bir türlü sırrına eremediğimiz, bir kaç adamla, kur korumalı mevduatlara gidiyor!..ha bir de; ülkemi istila eden göçmen ve kaçaklara!..dahası, Suriye topraklarına dikilen binalara gidiyor!.. başkaları da var ama,başım belaya girer sonra, söylemeyeceğim!..beklemeyin boşuna!..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Tayyibe Atay, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |