..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Mektubum sanırım fazla uzun oldu, çünkü daha kısa yazmak için yeterince vaktim yoktu. -Pascal
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Çağdaş Sanat > Hakan Yozcu




7 Ekim 2024
İnciraltı Şairleri  
Hakan Yozcu
Tuluk, yaşamı boyunca şiirde bir arayış içinde olmuş. Yazdıklarıyla yetinmemiş ve hep en iyiyi, en güzeli bulmaya çalışmış. Onun tek derdi, tek amacı şiirde mükemmele ulaşmak ve okuyucuya kusursuz bir şiir sunmak olmuş. O, şiiri, akan bir nehre benzetiyor:


:AJH:




“Sevgili Dostum Ali Tuluk’un son eseri hakkında”




İNCİRALTİ ŞİİRLERİ
     
Şair ve yazar Ali Tuluk, 1962 yılında Afyon’a bağlı Dazkırı İlçesi’nin Yukarı Yenice Köyü’nde dünyaya geldi. Liseyi Gazimağusa Canbulat Lisesi’nde bitirdi.
1986 yılında KKTC’de polis olarak göreve başladı. 2011 yılında polis çavuşu rütbesiyle emekliye ayrıldı.
Ali Tuluk şiire daha ortaokul ve lise yıllarında başladı. Onun kitap okumaya olan tutkusu, şiiri tanımasına ve bu türü sevmesine yol açtı. Şiir, onun hayatında önemli bir yere sahip oldu. Adeta tüm varlığını sardı. Durmadan, bıkmadan, usanmadan okudu ve yazdı.
Sayısızca şiir ustalarını okudu. Şiirlerini ezberledi. Onların tarzında şiirler yazdı. Bu da şairin şiir anlayışını zenginleştirdi. Şiirini geliştirdikçe geliştirdi. Şiirle ilgili her türlü belgeyi okudu, kim varsa gitti, görüştü. Sordu, soruşturdu. Araştırdı…
Tuluk, şiirin her alanında yazdı. Kelimelere, duygularını katarak hayat verdi. Hece, Serbest ve aruz ölçüleriyle şiirler yazdı. Her alanda da başarılı oldu.
Şair Ali Tuluk, sanatsız bir milletin kültürel yönünden öksüz ve yetim olduğunu düşünüyor. Kendisi, şiirlerini sade, akıcı ve anlaşılır bir dille şiir tekniğine uygun olarak yazıyor. Şiirin pas tutan yürekleri açan bir anahtar olduğuna inanıyor.
Tuluk, yaşamı boyunca şiirde bir arayış içinde olmuş. Yazdıklarıyla yetinmemiş ve hep en iyiyi, en güzeli bulmaya çalışmış. Onun tek derdi, tek amacı şiirde mükemmele ulaşmak ve okuyucuya kusursuz bir şiir sunmak olmuş. O, şiiri, akan bir nehre benzetiyor: “Akıp giden su gibi olmalıdır şiir, Okuyucuyu yormamalı, kulakları tırmalamamalı” diyor.
Bu anlamda üreten bir şair ve sanatçı Ali Tuluk. Neredeyse edebiyatın her alanında eserler kaleme almış. Şiir, öykü, roman, tiyatro, derleme, antoloji türlerinde 50 tane eseri var.
Yani 50 tane eser kaleme almak her babayiğidin harcı olmasa gerek. Bu kadar kitap yazmak, üretmek her sanatçıya nasip olmaz. Tuluk “Bu Allah vergisi bana” diyor. “Yazmadığım günler kendimde eksiklik hissediyorum, o gün bir işe yaramamış gibi hissediyorum kendimi. Yazmadığım günleri, boşa giden gün olarak sayıyorum.” diye anlatıyor.
Ali Tuluk son olarak şiirlerini “Vefa Arayan’dan İNCİRALTI ŞİİRLERİ” adlı kitapta yayınladı. Kitapta, “Sevda Şiirleri”, “Sosyal Şiirler”, “Nazireler”, “Atışmalar” başlıkları altında 274 şiir bulunuyor.
Sevda Şiirlerinden bir örnek verelim:
Bakışını Özledim Senin
Bir gün olsun çıkıp gelir mi diye
An be an yolunu gözledim senin
Zira kadir kıymet bilir mi diye
Ceylan bakışını özledim senin.

Sevgini coşturup çağlayan öz’le,
Mutluluk kaynağı gülen bir yüzle
İçimi kavurup dağlayan közle
Yürek yakışını özledim senin.

Mevsimler boyunca; bahar yazınla
Verdiğin buseden kalan hazınla
Bazen siteminle, bazen nazınla
Tavır takışını özledim senin.

“Sevdamsın” demiştin, bana, hatırla!
Şiirler yazmıştın nice satırla
Kalbinde gizlenip duran bir sırla
Duygu akışını özledim senin.

Vefa arayanı sevgili gören
Bir gölge misali peşinden süren
Sanki dantel gibi desenle ören
Sevda nakışını özledim senin.

Sosyal şiirlerinden bir örnek:

Aybala
Yumuk yumuk gözlerin var
Ne hoş bakarsın Aybala…
Dilde tatlı sözlerin var
Yürek yakarsın Aybala

Sen, bozkırların kızısın
Sanki bir ince sızısın
Silinmez alın yazısın
Gönle akarsın Aybala

Kirpiği ok, kaşların yay
Kıskanır seni gökle ay
Bir yıldız gibi sen de kay
Yâre takarsın Aybala…

Asil Türk’tür o duruşun
Okla hedefi vuruşun
Asena mı? Oturuşun
Cenge çıkarsın Aybala…

Şair Ali Tuluk, emekliye ayrıldıktan sonra ailesi ile birlikte Kıbrıs’tan Denizli’ye gitti ve oraya yerleşti. Denizli’de kısa adı Yaz-Ar Bir olan Egeli Araştırmacı Yazarlar ve Şairler Birliğine katıldı. Burada Usta şairlerle tanıştı. Kısa zamanda kendini kabul ettirerek bu birliğin bir üyesi oldu. Önce genel koordinatör ve sonra genel sekreterliğe getirildi. Burada usta şairlerle fikir alışverişi yaparak şiir anlayışına zenginlik kattı.
Şairlerle neredeyse her gün bir araya geldi. Onlarla şiir hakkında sohbetler etti. Bıkmadan usanmadan sordu ve öğrendi. Çünkü bilmemek değil, öğrenmemek ayıptı. O da bunu yaptı.
İşte bu usta şairler, Denizli’de İnciraltı denen bir mekânda bir araya geliyor, edebiyat, sanat ve kültür hakkında sohbet ediyorlar ve şiir yazıyorlardı. Öyle ki burası onlar için adeta bir okul oldu. Özellikle öğleden sonra şairler, burada buluşmuş, her konuda sohbet etmiş, şiir konusunda tartışmış, şiiri konuşmuş ve şiirler kaleme almışlardır. Onlar için İnciraltı mutlaka uğranılan bir yer, çaylarını yudumlayarak şiir yazdıkları mekân olmuştur.
Ali Tuluk, ilk defa İnciraltı şiirleri deyimini kullandı. Okul olarak nitelendirdiği İnciraltında yazdığı şiirleri son kitabında topladı. Ve eserine de “İnciraltı Şiirleri” adını verdi.
Her şiirinde olduğu gibi bu şiirlerinde de temiz, arı bir dil kullandı. Herkesin anlayabileceği kelimelerle şiirlerini bir araya getirdi. Böylece İnciraltı Şiirleri hayat buldu.
Şair Ali Tuluk Denizli’de günlük çıkan Horoz adlı gazetede şiirlerini yayınlamaktadır. Ayrıca Yazar Bir’in çıkardığı aylık dergide de şiirleri yayınlanmaktadır.
Sayısız derecede şiire imza atan Tuluk, bunların yanı sıra, “Hayatımın Püf Noktası”, “Madalyonun Arka Yüzü” adlı öykü kitaplarını, “Kalbim Senindi” isimli romanını “Bir Ahi Zaman” adlı tiyatro oyununu ve derlemesi olan “Bir Kaptanın Seyir Defteri” adlı eserleri yayımladı.
Dediğimiz gibi yazar o kadar çok esere hayat verdi ki hepsini buraya almamıza imkân yok. O nedenle başlıcalarını yazıp bırakıyoruz.
Sayın Ali Tuluk beye başarılar diliyor, daha nice 50 eserlere diyoruz…
Hakan Yozcu
07.10.2024
Gazimağusa KKTC



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın çağdaş sanat kümesinde bulunan diğer yazıları...
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Meseller ve Kurucuova Ağzı
Bir Bahar Bekliyorum Üzerine
Her Şey Gülüşünde Saklı
Boyacı’ya Büyük İlgi
Nkl Sanat Gecesi Büyük İlgi Gördü
İlk Yerli Operamız: Arap Ali Destanı
Nkl’de Edebiyat Sokağı
Erdinç Akgür İle Devlet Tiyatroları’nı Konuştuk
Salaklar Sofrası

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sessizliğin Hikayesi Üzrine
Denizli Türk Dünyası Şairleri Buluşmasının Ardından
Cevahir Caşgir’den "100süz Şiirlerim"
Orhan Pamk'un "Kar" Romanı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
ve İlk Bölüm Yayınlandı
"Bitemeyen Proje" Üzerine
Beşik Gibi Sallandık
"Kırmızı Pazartesi" Romanının Düşündürdükleri
Olcay Kıraç İle Kıbrıs Sorunu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Acı Ektim [Şiir]
Kara Güzel [Şiir]
Nerdesin? [Şiir]
Vakit Gelince [Şiir]
Hayallerim [Şiir]
Gönlümün Tacısın Yar [Şiir]
Kurban Olurum [Şiir]
Yüreğimde İhtilal Var [Şiir]
Hayat Seni Çözemedim [Şiir]
Helallik İstiyorum [Şiir]


Hakan Yozcu kimdir?

1964 doğumluyum. Kuzey Kıbrıs'ta yaşıyorum. 1988 Erzurum Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünden mezun oldum. 20 yıl çeşitli okullarda edebiyat öğretmenliği yaptım. Uzun yıllar Yenivolkan ve Güneş Gazetelerinde köşe yazarlığı yaptım. Şu an Habearkıbrıslı ve Güncelmersin Gazetelerinde yazıyorum. Birçok internet gazete ve sitelerinde yazılarım yayınlanıyor. Şiir, öykü ve tiyatro oyunları yazıyorum. Bu alanlarda çeşitli ödüllerim var. Kendime ait basılmış "Güzel Bir Dünya" ve "Mesela Başka" isimli iki adet öykü kitabım var. 7 tane tiyatro oyunum var. 6 yıl Kıbrıs Türk Devlet Tiyatroları Genel Müdürlüğü görevinde bulundum. Halen Başbakan Yardımcılığı Ekonomi, Turizm, Kültür Ve Spor Bakanlığı'na bağlı Müşavirim.

Etkilendiği Yazarlar:
...


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Hakan Yozcu, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.