Söyleyin ben nereye aitim? Bir mezarda açan çiçek miyim yoksa o mezardaki ceset miyim? Yaşamayı ve ölmeyi yurt edinmişim. Söyleyin yeryüzünde hangi yürek benim için çarpar ki? Kim bana sevgiyle bakar? Kim benim için ölmek ister? Kim mezarda açan bir çiçek olmak ister? Ben yüreklerdeki sızıyım. Hangi duygu benim için çarpar? Kim sever hıçkıra hıçkıra ağlamayı? Ben göz çukurlarını mesken tutmuşum. Kim benimle göz göze gelmek ister ki? Söyleyin Türk olmamın ne anlamı var bir Kürt beni sevemedikten sonra. İnsan olmamın ne anlamı var bir Ermeni ile Ermenice şarkı söyleyemedikten sonra. Söyleyin Diyarbakır'da yürümemin ne anlamı var Kürtler beni linç ettikten sonra. İnsanlığı ayaklar altına aldıktan sonra. Benim ülkemi parçalamak isteyen beni sağ bırakır mı? Vatanımı bölen beni de bölmez mi? Ben sana ne yaptım ki canımdan can almak istemektesin? Oysa ben seni canla sevmekteyim. Eğer bu seni tatmin edecekse gel vur beni. Seni seven yüreğimi durdur. Ya da bu terörü durdur. Oysa bana Kürtçe mor dağlardan bahsetmeni isterim. Bana bahar geldi de güller açtı da senin yüzün niçin solgun de. Beni anla da hangi dille anlarsan anla. İstersen Kürtçe anla. Ben Alah'ın Kürt yarattığına Türk demem. Sen de bana senin Türk bayrağını istemiyorum bu bana züldür deme. Çünkü o benim yıldızımdır. Ve gecenin karanlığında yıldızımı vurma. Beni vur onu vurma. Hiç düşündün mü Kürt olmak ne demektir. İnsanları hüzünlere salmak mıdır? Bilirim hep dilinde hüzünlü türküler vardır. Bana bir mutlu şarkı söyle yine de. Sesin yüreğinden acıklı çıkar. Bu yüzden kanın toprağa düşünce hazan bahçelerinde kırmızı güller açar. Ama ben sana bu topraklar hepimizin diyorum. Lütfen kan gülleri açmasın artık. Neden insan insanı itekler ve öne geçmek ister. Bu ülkenin arka sokaklarını ben de bilirim. Ben de isterim bu ülkenin hijyenik sokaklarında özgürce yürümek. Neden bana molotof atarsın? Neden yüreğimi yakarsın? Bu ülkeyi cennete çevirmek varken, niçin cehenneme dönüşürsün? Hem kendini hem beni yakarsın. Ben hiçbir Kürt'e hayatı çok görmedim. Güzel insanlara güzellik yakışır. Neden bana kötü kötü bakarsın? Ne kötülüğümü gördün de beni suçlar gibi bakarsın. Ey güzel yüzlü Kürt lütfen memleketime gül. Ey gül yüzlü Kürt memleketime gül bahçesi ol. Hüzünlere salma ülkemi. Sevmek yürek ister. Ey türkü duygulu insanım. Sazını kırma. Bana duygularını anlat. Sazın elinden hiç düşmesin. Bana yumruk sıkma. Parmaklarınla zafer işareti yapma. Hiçbir zafer bir insanın yüreğini fethetmekten daha tatlı olamaz. Beni incitme. Memleketime dil uzatma. Bana her türlü türküyü söyle. Ben de sana EZ JİTE HEZDIKIM diyeyim. Mecnun'a sormuşlar Leyla kara kuru bir kızdır, onun nesini seviyorsun. O da bir de onu bana sorun demiş. Lütfen birbirimize bakışımızı değiştirelim. Kara kuru olsak da birbirimizi sevelim. Gel mahalleme buyur. Kapım sana açık evimden içeri gir. Çayımı iç. İçini ısıt. Yetmedi dizini dizime vur. Ben senden korkmuyorum. Sen de benden korkma. İnsan çaresizlikten şiddet uygular. Gel bu kavgayı durdur. Sen buna yetersin. Sen Kürt oğlu Kürtsün. Ama ırzıma göz dikme. Memleket benim namusumdur. Türkiye'yi taciz ve tahrik etme.