..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
"İşimden büyük tat aldığımı söylemeliyim." -John Steinbeck
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Oğuz Düzgün




9 Mayıs 2009
Göğe Bakanlar İmtihan Olurlar Daim  
Oğuz Düzgün
Göğe bakanlar sınanırlar hem çünkü, inanırlar göklerin ötesine.. Binlerce düşmanı vardır onların, hem de gök düşmanları, hem de kök düşmanları..


:BAJJ:
Göğe bakanlar ya göğe çekilirler dahaca yücelmeleri uğruna, ya da imtihan edilirler göklerin ötesinden, dehaca dirilmeleri aşkına..

Yere bakanlar, yercilleşirler nefretlerinden kudurasıya.. Ölümcül kusmuklarını silemezler yok olup gidesi vahşetlerinden..

Göğe bakanlar sınanırlar hem çünkü, inanırlar göklerin ötesine.. Binlerce düşmanı vardır onların, hem de gök düşmanları, hem de kök düşmanları..

Yere bakanlar çakılasıya yokluğa devrilirler nefislerinden. Yokluğu ite kaka kusarlar son nefeslerinden yere bakanlar..

Göğe bakanlar ölümsüzlüğe miractırlar. Hücrelerinde konaklayan hastalıklar imtihandan öte yokturlar bile, yüreklerindekiler ise çokturlar..

Yere bakanlar, acımasız bir saplanışla hançerlenirler acımasızlıklarından. Kaçacak deliklerinde boğulurlar madde madde.

Göğe bakanlar, görmediklerimizin ötesini de görebilenlerdir notalarında. Az yüzlü bir sevdanın Kralları, ve sonrakilerin destanlarıdırlar göğe bakanlar..

Yere bakanlar, nefretlerine intihar, kıskançlıklarına gaddardırlar. Yakıp yıktıklarını sandıklarından ezilirler vicdan vicdan.. Çalıp çırptıklarından, haksızlıklarından gömülürler toprağa..

Göğe bakanlar, korkusuzdurlar koca koca öcülerin bitimli fiyaskolarına. Bitimsiz bir melodidir göğe bakanlar, gökten bakanların mırıldandığı, gökten sonsuzluğa..

Yere bakanlar, yanılgındırlar sahte ellerinin, sahte parmaklarına yüklediği sahte yok edişlere. Yok olasıcadır yere bakanlar, varlık sandıkları kötücül düşüncelerinden, yenilgindirler ölesiye..

Göğe bakanlar, yenilmezdirler ve de kaçınılmazdırlar zaferlerinden. Sonsuzlukla çarpan düşünceleri, ötelere varımlıdır, öteleri tadımlıdır yürekleri..

Yere bakanlar, hiçbir zaman anlayamayacaklar noktalıklarını sonsuzluğun derununda.

Göğe bakanlar ise her daim derunlarındaki noktaları silkeleme telaşında..

Hasıl-ı kelam,

Yere bakanlar, yoka batanlar…

Göğe bakanlar, O’nla olanlar…






Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Amerika Osmanlı Tarafından Keşfedilseydi?
Dinleniyoruz
"Su"dan Bir Yazı
Mutluyum, Mutlusun...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Fâtih İstanbul'u Kaç Yaşında Fethetti?
Mevlid Kardeşliği
Kâfiyelerin Birliği
Kemençe Kimin?
Baklava'nın Kökeni
Kurân'ın Kökeni Sümerde mi?
Şiir Düşünceleri
Medeniyet Bestemizin Notaları
Evliya Menkıbelerinden Türk Fantastik Edebiyatına
Omoto Dini ve İslamiyet

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sen Var Ya Sen! [Şiir]
Çakkıdı Çakkıdı [Şiir]
Bâlibilen Dilinde Şiir [Şiir]
Üç Boyutlu Şiir [Şiir]
Miraciye [Şiir]
Sağanak Sen Yağıyor [Şiir]
Bülbüller Şehri İstanbul [Şiir]
Türkçe Hamile Beyanlara [Şiir]
Burası Sessiz Biraz [Şiir]
New Orleans'lı Siyahi Kirpiklerin [Şiir]


Oğuz Düzgün kimdir?

Yazar edebiyatın her alanında çalışmalar yapıyor.

Etkilendiği Yazarlar:
Bütün yazarlardan az çok etkilendi. Zaten insanoğlunun özelliği değil midir iletişimde bulunduğu varlıklardan etkilenmek?


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Oğuz Düzgün, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.