..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İçine koyabileceğin bir karanlığın olmadan, bir ışığın olamaz. -Arlo Guthrie
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yaşam > Adem KALINSAZ




4 Mart 2009
"Huzursuz Bacak"  
Adem KALINSAZ
İstanbul’u gezmenin bir âdâbı olduğu gibi, okumanın da bir âdâbı vardır. Çünkü ömür kısa, okunacak eser çoktur. Seçici olmak, zaman israfının önüne geçmede en etkili yöntemdir. Bunun için de kişinin (okurun) ilgilerini, hobilerini, zevklerini, dünyayı algılayışını bilmek gerekir ki, en etkili yöntemi için işin uzmanları tavsiyelerinde isabet oranını yükseklere taşıyabilsinler.


:BECH:
İnsan neyi, ne için okur?
Okuma kriterleri var mıdır? Varsa okuma kriterlerini belirleyen nedir?
Ya da okuma eyleminde şuur ve bilincin etkisi nedir? Vb. türü soruları artırmak mümkündür. Bu tür soruların cevaplarını “okur” sıfatını hak eden okurlar ile okuyan yazarlara sorduğumuzda duygularımıza ışık tutacak cevaplar vereceklerini düşünüyoruz.
İstanbul’u gezmenin bir âdâbı olduğu gibi, okumanın da bir âdâbı vardır. Çünkü ömür kısa, okunacak eser çoktur. Seçici olmak, zaman israfının önüne geçmede en etkili yöntemdir. Bunun için de kişinin (okurun) ilgilerini, hobilerini, zevklerini, dünyayı algılayışını bilmek gerekir ki, en etkili yöntemi için işin uzmanları tavsiyelerinde isabet oranını yükseklere taşıyabilsinler.
Okuyan üstatların, seçici davrandığını hatta çok ve çeşitli okumak yerine az, öz ve seçilmiş eserleri defaatle okuduklarına aşinalığımız var. Söz gelimi Üstad Mehmed Akif, Hafız’ın (ünlü İran şairi) Divanını (Divan edebiyatı şairlerinin şiirlerini topladıkları eser) 18 defa okuduğunu onu en iyi tanıyanların açıklamalarından bilmekteyiz.
Bizim okuma kriterlerimizin sınırları, üstatlar ve onların belirlediği çerçeveden çok geniş olsa da, bize zaman, bilgi, birikim, enerji kazandırdığına inanmaktayız.
Kitap seçimi kadar, yazar seçimi de yapmanın önemli olduğunu yaşarak gördüğümüzü ifade etsek abartmış olmayız.
Başta edebiyat ve dalları olmak üzere, ilgi ve hobilerimiz doğrultusunda aşina olduğumuz her alanda favori yazarlarımız var.
Bu yazarlar, düşünce dünyamızın ufkunun genişlemesinde, ruhumuzun aydınlanmasında, kelime dağarcığımızın zenginleşmesinde bize katkılarının yadsınamaz boyutlarda olduğu muhakkaktır.
Sözgelimi, Üstad Necip Fazıl tefekkürde, Üstad Mehmed Akif vatan, millet, bayrak, ezan gibi kutsallarımız vasıtasıyla coşkuyu zirvede hissetmemize, Prof. İskender Pala edebi estetiğimizin gelişmesinde, Prof M. Es’ad Coşan Hocaefendi İslam ve Türk kültürü ile Türkçemizin zengin birikiminin tarafımızdaki aleniyetine katkıları fevkalade olan değerli değerlerimizdendir.
Hikâye için favori yazarlarımız ise bu işin üstadı Mustafa Kutlu ile bir kültür abidesi Mehmed Niyazi Beylerdir.
Üstad Kutlu’nun “Ya Tahammül Ya Sefer” eserinin lezzetiyle başladığımız okuma serüvenini, eserlerinin tamamına yakınını okuyarak aldığımız lezzeti hep zirvede yaşadık.
En son eserlerinden biri “Huzursuz Bacak”. En son eserlerinden biri diyoruz, çünkü üstad maşallah o kadar üretken ki, biz bu yazıyı yazıp yayımlayıncaya kadar yeni bir eseriyle karşılaşmak mümkün olabiliyor.
Neden “Huzursuz Bacak”?
Okuma kriterlerimizin bir parçası olduğu için. Asıl önemli nedeni ise; Temmuz 2008 tarihinde menüsküs vesilesiyle, bizim de bir bacağımızın huzursuzlaşması.
Ulu hükümdar Sultan Süleyman Hazretleri ne güzel demiş:
“Halk içinde muteber bir nesne yok devlet gibi”,
Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi.”
Hz. Fahri Kâinat Efendimiz de buyuruyorlar ya: “Hastalık gelmeden önce sıhhatin kıymetini biliniz.”
Bizim bacak da huzursuzlaşınca üstad Mustafa Kutlu’nun “Huzursuz Bacak” isimli hikâyesini okuma arzumuz zirveleşti.
Kendine has üslubuyla olay ve olguları hikâye tadında yorumlayan Kutlu’nun bu eseri de hikâye severler için derya içinde bir incidir diyebiliriz.

Bir zamanlar arabaya olan istek ve ihtiyaçlarımız artınca Recaizâde Mahmut Ekrem’in “Araba Sevdası’nı” okumuştuk.
Mart ayı gelince Çanakkale ve İstiklâl Marşı’na dair, Mayıs ayı gelince de üstad Necip Fazıl’ın eserlerini ya da üstada dair eserleri okuma iştiyakımız artıyor.
Sevgili okur, işte bizim “garip” okuma kriterlerimizden birisini daha okumuş oldunuz. Bilmiyorum sizin de böyle “garip” okuma kriteriniz ya da kriterleriniz var mı?
Varsa, bize saygı duymak, sizlere de kriterlerinizi devam ettirmek düşer, diye düşünmekteyiz.
Ukalalık etmiş isek affola!
Selam ve muhabbetle.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yaşam kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yazının Önemi / İlmi Yazı İle Bağlamak
Atatürk'ün Çocuklara ve Gençlere Mesajı
Ağlamak ve Gülmek
Kitap ve Okumak II
"Hak Eden Sevilir"
"Yaş Otuz Beş"
Mevlana'nın Gel Çağrısı
Büyük Nedir? Küçük Nedir?
Yaşam Nedir?
Semboller ve Ayakkabının Ökçesi

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Yoksulluğa Akif'ce Bir Yaklaşım
Çevresel Sorunlar ve Çözüm Yolları
Gezi Notları: Akçay, Altınoluk, Assos, Ayvalık, Edremit İzlenimleri
Baki Kalan Hoş Bir Seda; Hz. Mevlâna
Gezi Notları: Bursa İzlenimleri - III
"Çin İşi" Olimpiyat
Toprak Gönüllü Cengiz Aytmatov
Üstad
Türkçe Olimpiyatları ve Kazanımlarımız
Belgesel Filmler; "Mustafa" ve "120"

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Atatürk'ün Kardeşleri [Eleştiri]
Kör Şeytanın Kör Gözüne... [Eleştiri]
Gez Dünyayı, Gör Konya'yı [Eleştiri]
İçki Sahte, Ölüm Gerçek [Eleştiri]
Ne Kadar İtibar Etmeliyiz? [Eleştiri]
"Fikrim Yok" [Eleştiri]


Adem KALINSAZ kimdir?

Hayatı algılamaya çalışmak için düşünmek, çalışmak, üretmek ve yaşamak gerektiğine inanırım.

Etkilendiği Yazarlar:
Edebiyatın "Edep" kısmıyla dost olan bütün yazarlar.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Adem KALINSAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.