Yazar yazı yazmayı başka insanlara göre daha zor yapan insandır. -Thomas Mann |
|
||||||||||
|
Dünyada en çok ilgiyi futbol çekse de, organizasyon olarak en çok takip edilen ve ilgi gösterilen, birçok branşı içerisinde barındıran olimpiyatlar olmaktadır. “Olimpiyat oyunları veya kısaca olimpiyatlar, dört yılda bir yapılan geniş kapsamlı bir spor organizasyonudur. Antik şekli Eski Yunan'da yapılan oyunlar Fransız soylusu Pierre Frèdy, Baron de Coubertin tarafından 19. yüzyıl'ın sonlarında modernize edilmiştir. Olimpiyat Oyunları'nın yaz sporlarını içeren ve daha iyi bilineni olan Yaz Olimpiyatları, 1896'dan beri Dünya Savaşları istisnaları hariç her dört yılda bir yapıla gelmiştir. Kış Oyunları ise 1924'te yapılmaya başlanmış ve 1994'ten beri Yaz Oyunlarının yapıldığı yıllardan iki sene sonra yapılmaktadır.” (http://tr.wikipedia.org/wiki/Olimpiyat) *** 2008 yaz olimpiyatları Çin’in başkenti Pekin’de yapılmıştır. Çin, dünya nüfusunun beşte birine sahip dinamik ve çalışkan bir nüfusa sahiptir. Sosyalist cumhuriyet olan Çin’in son yıllardaki ekonomik atılımları, kendisini dünya arenasında önemli bir konuma yükseltmiştir. Ekonomisiyle (daha çok üretimi ve ihracatı) ve insan hakları ihlalleri ile gündemden hiç düşmeyen Çin, son bir aydır da olimpiyatlarla gündemdeki yerini korumaktadır. İşte 2008 Pekin olimpiyatlarına dair bizim değerlendirmemiz: OLUMSUZ ÇİN İŞİLERİ: 1. Açılış töreninde şarkı söyleyen küçük güzel kıza playback yaptırılması. 2. Olimpiyatların açılış törenlerinde televizyondan gösterilen bazı havai fişek görüntülerinin bilgisayarda meydana getirilen görüntüler olması. 3. Bazı oyunlarda seyircilerin az olmasından dolayı tribünlerin boş görünmesinden endişe eden Çinli yetkililerin, parayla “seyirci” kiralayarak sarı olimpiyat tişörtü giydirmeleri ve bu seyircileri tribünlere oturtmaları. (Hasan Karakaya, 21.08.2008 Vakit) 4. Olimpiyatlarda görevli 900 askere, tuvalete gitmesinler diye, altlarına çocuk bezi bağlamaları. 5. Hava kirliliğinin bertarafı için yeterince çözüm üretememeleri. OLUMLU ÇİN İŞLERİ: 1. Pekin 2008’in şu ana kadar yapılan olimpiyatların en görkemli ve en başarılı bir organizasyon olarak görülmesi. 2. En çok altın madalyayı ev sahibi olarak Çin’in alması ve takım halinde olimpiyat oyunlarında 1. olmaları. 3. Olimpiyat oyunları boyunca herhangi bir olumsuz asayiş olayının yaşanmaması ya da basına sızmaması. 4. Finale destansı görüntülerle veda etmesi. PEKİN 2008’İN REKORLARI “29. Yaz Olimpiyat Oyunları, kırılan dünya rekorları açısından oldukça verimli geçti ve 4 dalda tam 36 dünya rekoru kırıldı. 36 dünya rekorunun kırıldığı oyunlarda, bu rekorların 25'inin yüzmeden gelmesi dikkati çekti. Yüzmedeki 25 rekorun yanısıra atletizmde 5, bisiklet pist yarışlarında 2 ve halterde de 4 dünya rekoru kırıldı.” (http://www.haberler.com/pekin-2008-oyunlarda-toplam-36-dunya-rekoru-haberi) PEKİN 2008’İN UNUTULMAZ GÖRÜNTÜLERİ: 1. Ülkeleri savaş halinde olan Gürcü ve Rus sporcuların kazandıkları madalya sonrası birbirlerine sarılıp dostluk ve barış mesajı vermeleri. 2. Amerikalı yüzücü Michael Phelps’in, Pekin Olimpiyatları'nda üst üste 8 altın madalya kazanarak olimpiyatlar tarihine geçmesi. 3. Jamarikalı atlet Usain Bolt’un adeta uçarcasına dünya rekorları kırması. 4. Kübalı tekvandocu Angel Valodia’nın, hakem kararıyla Kazak rakibine yenilmesi sonucu hakeme tekme atması. 5. Macar halterci Janos Baranyai’nin halter kaldırırken kolunun kırılması. 6. 200 Metre bayanlar yarışını Bahreynli başörtülü atlet Rukiye El Ghasara’nın kazanması ve sporcunun, zaferi sonrası şükür secdesi yapması. 7. Elvan Abeylegesse’nin 5000 m koşusu sonrasında ülkemize kazandırdığı olimpiyat ikinciliğini, statta Türk Bayrağı eşliğinde tur atarak kutlama arzusuna, Türk Bayrağının o an temin edilememesi. TÜRKİYE’NİN KARNESİ: Ülkemiz sporcuları maalesef arzuladığımız başarıyı yakalayamayarak hayal kırıklığı oluşturdular. Ancak güreşte sporcumuz Ramazan Şahin altın ve Nazmi Avluca bronz, atletizmde Elvan Abeylegesse 2 gümüş, tekvandoda Azize Tanrıkulu gümüş ve Servet Tazegül bronz, halterde Sibel Özkan gümüş, boksta Yakup Kılıç bronz madalya kazanarak hüznümüzü sevince dönüştüren sporcular oldular. 68 Sporcuyla, 12 branşta yarıştığımız Pekin 2008’de, toplamda 1 altın, 4 gümüş, 3 bronz madalya kazanan sporcularımız sayesinde, 81 ülkenin yer aldığı 29. Yaz Olimpiyatlarında ülkemiz, olimpiyatları takım halinde 37. sırada tamamladı. *** Spor, dostluk yüzünü olimpiyatlarda bir kez daha gösterdi. Umarız statlarda yaşanan dostane görüntülerin dünya barışına kalıcı katkısı olur. Selam ve muhabbetle.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Adem KALINSAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |