Şahin bakışlı, ahu gözlü, şirin davranışlı ve tatlı sözlü idi. -Fuzuli, Leyla ve Mecnun |
|
||||||||||
|
Sahil kenarındaki turizm beldelerinde yaşayan insanların aklına ise; yaylalarda temiz havadan yararlanma, doğal beslenme, dinlenme, spor yapma gelmektedir. Balıkesir’in tatil beldeleri olan Akçay ve Altınoluk’ta ise, her iki tatil anlayışına hitap eden bir doğal yaşam alanları mevcuttur. İsteyen sahilde denize girerek serinlemekte, yine isteyen Kazdağı Milli Parkı ve Kazdağı eteklerinde temiz hava eşliğinde tatil yapabilmektedir. Ülkemiz dünyaya dair birçok güzelliği üzerinde barındırmaktadır. Böyle bir ülkenin vatandaşı olarak ne kadar da şanslı olduğumuz su götürmez bir gerçektir. Sahilleri, yaylaları, kaplıcaları, içmeceleri, vadileri, platoları, nehirleri, gölleri, dağları, suları ile yaşanılası bir mekândır, Anadolu. AKÇAY: Temmuz sıcağının en fazla hissedildiği günlerde bile efil efil dinlendirici rüzgârlar esmekte Akçay’da. Temiz havası, yeşili, deniz mavisi ile Ege’nin berrak ruhunu yansıtmaktadır. Daha yakın zamana kadar küçük bir belde olan Akçay, tatilcilerin ve turizmcilerin keşfiyle son yıllarda devasa bir büyüme ve gelişme göstermiştir. Belde olmasına rağmen yaz aylarında nüfusun yüz binlere tırmandığı ifade edilmektedir. Bronzlaşmak isteyenler için gündüz sahil kenarında ince kumlara yatarak güneşten yararlanmak yeterlidir. Akşam ise, günün yorgunluğunu bir çay bahçesinde içilen sıcak çay almaktadır. Yine sahil kenarında akşamları sportif aktivite arzulayanların arzularına masa tenisi, çocukların arzularına ise çarpışan arabalar cevap vermektedir. ALTINOLUK: Altınoluk; sahilde ince kumu, bunaltıcı olmayan yaz havası, geniş boy mesafesindeki sahili, Ege’de tuz oranının düşüklüğü, Kaz Dağları’nın eteğindeki doğal yeşil örtüsünün kapladığı güzelliği ile Türkiye’de son yıllarda gözde tatil mekânlarından olmuştur. Eski başbakanlardan Prof. Necmettin Erbakan’ın da burada yaşıyor olması, medyanın daha çok ilgisine ve reklâmına neden olmaktadır. Bu da Altınoluk’u daha tanınır bir turizm beldesi haline getirmektedir. Not: Altınoluk’tan Assos’a giderken, Çanakkale’nin Ayvacık İlçesi’nin Ahmetçe Köyü’nden geçiliyor. Bu köyün özelliği şu ki; sahil kenarında tarihi, küçük, mütevazı, yeşilli bol bir köydür. Köyü makalemize konu eden asıl sebep ise ülkemizin yetiştirdiği değerli ilim adamlarından Prof Dr. M. Esad Coşan Hocaefendi’nin doğduğu köy olması. ASSOS: Türkiye’nin en batı noktasına yakın bir yerde, deniz kenarında, hemen burnumuzun dibindeki Yunan adası Midilli’nin karşısında bir tepede M.Ö. 10. yüzyılda Midilli’den göç edenler tarafından kurulmuş tarihi bir yerleşim alanıdır. Assos’ta sahile göz kırpan tarihi kale, restore edilmiş Athena Tapınağı, Sultan Murat Hüdavendigâr tarafından yaptırılmış Hüdavendigâr Camii, tarihi surlar ve evler, Roma Lahitleri ile oldukça zengin bir tarihi eser barındırmaktadır. Assos’un hemen bitişiğinde ve eteğinde tarihi bir doku taşıyan Behramkale Köyü bulunmaktadır. Bu köyde turizmcilere yönelik Assos’a ait taşlardan yapılma akikler, süs eşyaları ve yöresel el işleri satılmaktadır. Assos’un güneyinde, sahil kenarında Helenistik döneme ait tiyatro bulunmaktadır. Assos’un tepesinden Ege denizi manzaralı müthiş fotoğraflar çekmek için bile ziyaret edilebilir bir mekândır, Assos. AYVALIK: Güzellik kavramı göreceli olmakla birlikte, Balıkesir’in belki de bizim gördüğümüz en güzel yeri olsa gerek diye düşünüyoruz. Çünkü Ayvalık İlçesi’nin, Ege Deniz’i içindeki kara uzantılarının oluşturduğu manzara gözlerde ve kalplerde hayranlık uyandırmaktadır. İlçenin birçok alandan deniz içine girmiş olması, sanki birçok adanın denizin görkemli güzelliği içerisinde insan ile saklambaç oynuyor hissi oluşturmaktadır. Ayvalık ilçesine ait 22 tane adadan yalnızca Cunda (Alibey) Adası’nda yerleşim söz konusudur. Gitme imkânı olmayanlar için bu güzellikleri internetten de görmek mümkün. Ancak gidip görme sonrası oluşacak olan duygulara maalesef internetten ulaşılamıyor. İlçe, Antik Çağ’dan günümüze zengin bir tarihi yapıya sahiptir. Küçükköy Beldesi’ne ait Sarımsaklı plajları geniş boy seviyesiyle denize girilebilinecek gözde mekânlardandır. EDREMİT: Edremit, Ayvalık civarı tabiri caizse dağlar taşlar zeytin ormanları ile kaplı. Bu yöreye has zengin zeytin fabrikaları ve satış mağazaları mevcuttur. Edremit, kaplıcalar bakımından zengin bir ilçedir. Ayrıca kaplıcadan sonra denize girmek isteyenler için, şehir merkezi denize oldukça yakın mesafedir. Edremit Körfezi, yavrusunu kesesinde taşıyan kanguru gibi mütevazı bir şekilde Ege Denizi’ni kucağına almış bir görüntü sunmaktadır ki, bu güzellik gözlerde temaşaya neden olmaktadır. Selam ve muhabbetle.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Adem KALINSAZ, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |