Kötü bir barış, iyi bir savaştan daha iyidir. -Puşkin |
|
||||||||||
|
Ülkemin terör sorunu hakkında siyasetçiler, aydınlar, işadamları, askerler, bakanlar, bilim adamları, vatandaşlar hep yazdı-çizdi-konuştu. Şimdi de ben iki kelime etmek istiyorum. Kafadan girecem konuya, dikkatli olun. Ekonomi büyüyor diyorlar ama sadece patronların banka hesapları büyüyor ve halk hala açlık-sefalet-yoksullukla boğuşuyor.. Öfke ve çaresizlik büyüyor, büyüyor.. Sorun da burada başlıyor. Açık seçik söylüyorum eğer bu ülkenin %90’ı yoksul olmasaydı ve bu ülkenin doğu illeri geri kalmışlık ve fakirlikte batıya oranla çok daha derin bir batağa saplanmış olmasaydı terör örgütü kendine bu yandaşları bulamayacaktı. Devlete ve sisteme duyulan öfkenin en büyük nedeni siyasi değil tamamen ekonomik eşitsizlik ve adaletsizliktir. Karnı tok, sırtı pek, hayatından genel manada memnun bir adam niye dağa çıkıp eline silah alsın? En fazla olacak olan siyasi bir platformda memnuniyetsizliklerini dile getirmek olacaktır. Adama aç, adam bin bir mahrumiyet ve haksızlıkla yaşıyor. Adaletsizliği görüyor, düzelmesi için bir umut göremiyor.. insanca bir yaşam için umudu yok, adalet için umudu yok, çocukları için umudu yok.. Gelecekten umudunu kesmiş. Böyle ruh halindeki birisini içine düştüğü bunalımın içinde yönlendirmek zor değil ki.. Yarasını kaşıyıp daha da dolduracaksın, sonra da ona bu öfkesini yönlendireceği bir yol vereceksin.. Vatandaş içine düştüğü yanlışı gördüğünde ise zaten iş işten geçmiş ve kendini terör batağına boğazına kadar batmış buluyor.. Öfkenin ve umutsuzluğun; terör askerlerinin en büyük kaynağı ekonomik eşitsizlik ve adaletsizlik.. Yoksulluk ve adaletsizliğin belini kıran terörün de belini kırar. Yoksa daha çok acılar çekilecek ne yazık ki.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Levent, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |