Bir önyargıyı yok etmek, atomu parçalamaktan daha zordur. -Einstein |
|
||||||||||
|
Çocukluk günlerimde ezberlediğim en önemli atasözlerinden biri “Ana gibi yar Bağdat gibi diyar olmaz” sözü idi.. Bugün itibarıyla aynen imanım gibi muhafaza ettiğim en önemli vazgeçilmez ve değişmez kaidelerimden biri de bu düşüncemdir Ama şu bir hakikat ki bu konuya yüzyıllardır bir son nokta konulamamıştır.. Kimilerine göre Ana’nın,bazılarına göre ise Yar’in bir numara olduğu düşüncesi hakimdir. Ben bu yazıyı bir son nokta koymak için kaleme almış değilim.Zira bu hem benim haddim değildir,hem de benim koyduğum noktanın belki bir sınır taşı gibi yerinden sökülüp atılması ve yeniden bu konunun muğlak bir mesele olarak süregitmesi muhtemeldir…Benim görevim muğlak ve muamma olanı araştırıp kurcalamaktır ve bu da çok hoşlandığım bir şeydir. İsteyenler,yani anlattıklarımdan tatmin olanlar kendilerince bir son nokta indirebilirler,dank! Diye.. Neyse biz gene dönelim konumuza, Analar,bizi dokuz ay karnında taşıyan fedakar,cefakar,müşfik dut yaprağından atlas,koruktan helva olmasını bekleyecek kadar sabırlı yeryüzü melekleri… Hz.Peygamber(S.A.V) en manidar sözlerinden birini onlara ithaf etmiş ”CENNET ANALARIN AYAKLARI ALTINDADIR” Onlar işte bu kadar büyük ve mübarekler… “Ağlarsa ANAM ağlar,gerisi yalan ağlar” Bu kadar mı? Yoooo! Olur mu hiç? “Kadınlar zayıftır,Analar güçlüdür… “İki büyük nimetim var biri ANAM,biri Yarim..” “Ana sevgisi bencil duyguların en üstünüdür”(Alain) “Bana okuduğum kitapların en güzelinin hangisi olduğunu soruyorsanız söyleyeyim;ANNEM…(Abraham Lincoln) “Tanrı Annemi Esirgesin,olduğum veya olmayı umut edebileceğim her şeyi ona borçluyum.(A.Lincoln) Bunlar Anneleri anlatan ve onların büyüklüğünü ve önemini kavramamızı sağlayan özdeyişlerden sadece birkaçı… Onları anlatmak hatta en uzun ve tafsilatlı anlatmak bile elini bir okyanusa daldırıp parmağımızda kalan bir su damlacığı mesabesindedir ancak…Bir damlacıkla ne anlatılır ki? Gelelim Yar konusuna…,Sevgili,Maşuka,Canan…yar… “Yarim senden ayrılalı,hayli zaman oldu gel,gel…” “Yarim İstanbul’u mesken mi tuttun? “Bağçadan bağ şirindir, Ayvadan nar şirindir Ne Anadır,Ne Baba Hepsinden Yar şirindir.” “Uykuda mısın sevgili yarim,uyan uyan…” Aşkın ve sevdanın başrol oyuncularından biridir yar… Aşk kutsaldır,aşkı taşıyanlar büyük insanlardır,farklı insanlardır Sabır hırkası giyen,bağrına taş basan,sevgilisinin bir bakışını bile can minnet sayan sıra dışı insanlardır… Buna rağmen platonik düzeydeki aşklarda nadir örnekleri görülmüş de olsa bu aşklar bu sevgiler KARŞILIKSIZ DEĞİLDİR Karşılıksız sevgi söz konusu olduğunda her zaman ve her devirde ancak ANALAR KARŞILIKSIZ SEVER. İşbu sebepten de onlar Yar ile mukayese dahi edilmeyecek üstün bir mertebededirler… Ha nedir, isteyenler Ana’nın yanında Yar’i de aynı kategoride,yani her ikisini de BİR NUMARA sayabilirler… Peki bu nasıl olur diyecek olursanız aynen şöyle olur, BÖYLE BİR MİSALİ TÜRKİYE’DE İLK BEN DÜŞÜNÜP HER İKİSİNİ BİR NUMARA SAYMA HESABININ, BU ÇETREFİL MUAMMANIN,BİLMECENİN İÇİNDEN ALNIMIN AKIYLA BEN ÇIKABİKDİM. ANA VE YARİN HER İKİSİ FİRST ONE,YANİ BİR NUMARA ŞU ŞEKİLDE OLUR… Bir şehirde Vali’nin MAKAM ARABASININ PLAKASI KIRMIZI RENKLİ BİR NUMARADIR,BELEDİYE BAŞKANININ PLAKASI SİYAH RANKLİ AMA HER İKİSİ DE 1.NUMARADIR… Belediye BAŞKANININ PLAKASI 2.NUMARA DEĞİLDİRİ… NETİCEDE HER İKİSİ DE 1.NUMARADIR YANİ. İsteyen hem ANASINI HEM DE YARİNİ BİR NUMARA OLARAK Düşünebilir,isterse renk ve sıralarını değiştirebilmesi de kabil… Ben ise ANNEMİ HEP BİR NUMARA KABUL ETMEKLE BİRLİKTE ÖTEKİ PLAKA SİYAH DA OLSA ONU BİR NUMARA OLARAK KABUL ETMİYORUM… Bu kadar basit… Yani ben DELİ DUMRUL hikayesinde geçen CAN VERME HADİSESİNİN TAM TERSİNE İMAN EDİYORUM… Anlayanlar anlamayanlara anlatsın… AĞLARSA ANAM AĞLAR GAYRISI YALAN AĞLAR… ANA GİBİ YAR,BAĞDAT GİBİ DİYAR OLMAZ ALLAH VE PEYGAMBER''DEN SONRA EN BÜYÜK VELİNİMET ANADIR. Gerisi laf-ı Güzaf...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Cafer ŞAHİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |