..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Kurguyla gerçek arasındaki ayrım, kurgunun mantıklı olmak zorunda olması. -Tom Clancy
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > Cafer ŞAHİN




5 Kasım 2022
Babamın Radyosu  
Cafer ŞAHİN
Köyümüzde ilk radyoyu Rahmetli Babam satın almıştı.. Sonra çoğu zaten arkadaşlarım olan köyümüzün çocukları nefes nefese etrafımı kuşatarak “ Baksana, senin baban köye küçük ve acayip bir sandık getirdi, düğmelerine basınca içindeki insanlar hem konuşuyor hem türkü söylüyorlar vallahi, inanmıyorsan git de bak..”


:AAJF:

BABAMIN RADYOSU


***
- Çocuktum, sanırım henüz 7 – 8 yaşlarındayken bir gün, bahçemizde otlattığım kuzuları akşamüzeri eve getirirken, kapımızın önünde alışılmadık bir kalabalık görünce, karmaşık duygularla heyecanlanmış, ürpermiş ama eve iyice yaklaşınca toplanan o insanları ürkek ve üzgün değil de, daha çok meraklı ve şaşkın görünce, derinden bir oh çekerek rahatlamıştım...
Sonra çoğu zaten arkadaşlarım olan köyümüzün çocukları nefes nefese etrafımı kuşatarak “ Baksana, senin baban köye küçük ve acayip bir sandık getirdi, düğmelerine basınca içindeki insanlar hem konuşuyor hem türkü söylüyorlar vallahi, inanmıyorsan git de bak..”

****

Hem çok şaşırmış hem gülmüştüm, sonra onların konuştuklarını bitirmelerini beklemeden içeri koşmuş ve ilk bakışta alnındaki iri “PHILIPS” yazısını keşfettiğim radyomuza bakınca ve babamın izniyle ibresini çevirince, ilk durakladığım istasyonda, çocukluk hafızama çok sağlam şekilde nakşolan, girişte bahsettiğim anonsla karşılaştım…
Yani “ Burası TRT, Ankara, İstanbul, İzmir, Erzurum, Diyarbakır…radyoları…. Şimdi Ali Ekber Çiçek’ten türküler…"

****

Türküleri merakla ve huşuyla dinledik.. Köyde tarlada bahçede olmayan herkes bizde tabi.. Zahmedin o zaman pek kalabalık.. Herkesin dikkatleri, gözleri kulakları radyoya odaklı.. Akşamlar 7 de Ana haber bülteni olurdu, onu da cümbür cemaat dinledik.. Özellikle biz çocuklar sıradan bir kutunun nasıl konuştuğuna, içinde türküler şarkılar saçıldığına, şipşak kapanıp açıldığına bir anlam veremiyorduk..

****

Ertesi gün aynı merak aynı kalabalık.. Sonraki günlerde başta Rahmetli Amcam ve Dedem olmak üzere radyo alan başkaları da olmuştu.. Ama gerek kalite ve gerek ses gücü açısından 1 numaralı radyo gene bizim radyoydu.. Bir gün iddiaya girilmesi sonucu radyolarda ses yarışı için sakin sessiz ve yüksek bir yer tespiti yapıldı. Bu iş için Höyüğe çıkılmasına karar verildi.. Hepimiz heyecanla höyüğe tırmandık.. Kontroller yapıldı radyolar son ses açıldı.. Bizim radyo hepsinin sesini bastırdı.. Azze Bibinin Mehmet Amca kendi radyosunun en güçlü sese sahip olduğunu iddia etmiş bulunduğu için en çok da bozulan ve biraz da üzülen o oldu..

****
Rahmetli Babam sanıldığı gibi radyomuzu şehirden satın alıp getirmemiş, Zahmedin'e radyo getirip satan sanırım Kızılyatak Köyünden bir şahıstan almıştı.. Adam köyün içinde 'Rado var, rado var' diyerek kapı kapı bağırmış.. Ha bir de O radyo uğruna neler neler gitmemişti ki.. Bir adet su gibi kırma tüfek, bir kaç halı yastığı bir inek, bir küp peynir falan, daha bir miktar para.. Bedel verilen eşyalardan daha da unuttuklarım vardır muhtemelen.. Eeeee o kadar da olacak(tı) elbet, o zaman radyolar sayıyla, çok ender bulunuyor, güç yetmiyor, herkes alamıyor... Alsa da vesaitler çalışmadığı için kırıp dökmeden köye getiremiyor..

****
Uzun dalga.. Orta Dalga.. Kısa dalga.. Her dalgada frekansların ulaşabildiği kadar radyo istasyonu.. Budapeşte den tutun da, Nis- Fransa, Kahire, Belgrad, Amerika'nın Sesine kadar.. Hitap ettiği müzikler ve diğer programlar nedeniyle, özellikle dönemin Genç Kızları, Türkiye'nin Sesi ve Polis Radyosu istasyonlarını dinlerlerdi.. Akşamları da çıt çıkarmadan hangi sesin hangi rolde oynadığını pür dikkat dinleyerek ve belirleyerek Bir Saatlik Süresi olan Radyo Tiyatrosu dinlerlerdi.. Tabi piyesin tam ortasında radyonun pilleri bitmezse.. Zira cereyan yani elektrik olmadığı radyolar tamamen pile bağımlı olduğu için vaktinde pil bulmak da büyük meseleydi..


O vakitler Nahiye / Bucak olan Kurşunlu ve Zahmedine arabalar çalışmazdı.. Nadiren Ede'nin Kamyonu uğrardı.. Kışın pil tedariki daha da imkansızdı. Kardan kapanan yollar sebebiyle kamyon dahi gelemezdi.. Köye 6-7 km. uzaklıktaki Kesik köprü Tren istasyonundan şehire gidilebilmişse, günler sonra pillere kavuşma şansı ancak olurdu..

****

Özellikle bizim radyodaki pil dizilişi çok özel bir maharet gerektirmekteydi.. Bazen defalarca pilleri pil yerinde bulunan plandaki tarife göre dizdiğimiz halde radyo bir türlü çalışmazdı.. Her şeye rağmen Phılıps Markası, ses gücü ve kalitesi ve diğer özellikleriyle radyomuz Zahmedin'de 1 Numaraydı.. Sonraları radyolar hızla çoğaldı.. Küçük radyolar, hatta cepte taşınan saatlere monte edilen radyolar üretildi.. Tabi o ilk radyolar başkaydı.. Özellikle tarlada bahçedeyken, kuzu koyun otlatırken bir an önce radyo dinlemek için zamanın çok çabuk geçmesini ister öğlen ve akşam vakitlerini iple çekerdik.. Hey gidi günler..



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anı kümesinde bulunan diğer yazıları...
(Malatya / Hekimhan / Kurşunlu) Zahmedin (Güçlü) Köyü İlkokulu
Kabadayılık da Gitti Elden Netekim

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Mısırcı
Seni Gökte Ararken
Bingöl"lü Bir Kırlangıcın Öyküsü
Ablasız Olduğu İçin Anlamsız Bayram
Vakıflar Öğrenci Yurdu

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kafa Kağıdı [Şiir]
Aşk Serenadı [Şiir]
Benimle [Şiir]
Ayasofya Açılacak [Şiir]
Cunta Dede [Şiir]
Gandi Kemal [Şiir]
Deli Kıza Serenat [Şiir]
Gurbet Biter [Şiir]
Ağır Aşklar [Şiir]
Geri Dönmek [Şiir]


Cafer ŞAHİN kimdir?

Dünyaya edebi ışıltılar saçmak için gelen biri olmak harikulade bir duygu,söz saltanatının sultanı olmak,mülk saltanatının sultanı olmaktan daha üstün ve muteberdir ŞAİR-YAZAR CAFER ŞAHİN Malatya'nın yetiştirdiği en önemli Şair ve Yazarlardan biri olarak kabul edilen Cafer ŞAHİN, Hekimhan ilçesinin Kurşunlu Beldesine bağlı Güçlü(Eski adı Zahmettn)Köyünde doğdu. . . İlköğrenimini köyünde tamamlayan Şahin, daha sonra Malatya İmam-Hatip Lisesine devam etti ve bu okuldan mezun oldu. Kazandığı Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümüne devam etmek yerine, kendisini tez zamanda büsbütün sanata adamak yolunu seçti. . . Genellikle serbest vezin tarzında şiirler yazan ve şiirleri usta işi eserler olarak nitelenen Cafer ŞAHİN, az olmakla beraber kafiyeli şiirler de kaleme almış ve bu tarz şiirlerde de başarısını kanıtlamıştır. . . Şiirlerini GÖLGEMLE SÖYLEŞİ ve NE BİLİYORSAN ANLAT adlı şiir kitaplarında toplayan Şair, bunun yanısıra Deneme, Hikaye ve senaryo çalışmalarında da bulunmuş ve bu çalışmalarını şimdilik sanal ortamda pek çok sanat ve edebiyat sitelerinde yayımlamıştır. . . 2001 yılında ilk defa katıldığı bir Makale Yarışmasında Türkiye İkinciliği derecesiyle çok önemli bir başarıya imza atmıştır. Edebiyat dünyasına "YÜREĞİMİ İYİ SAKLA" adlı şiiri gibi, sevilmenin de ötesinde bütün Türkiye'de adeta birer marka olmuş şiirler kazandıran Yazarın iki adet yayımlanmış, biri Şiir, biri de deneme olmak üzere basıma hazır iki kitabı bulunmaktadır. . . çeviri Cafer Sahin MALATYA CURRENT AUTHOR POET POET-WRITER CAFER ŞAHİN Malatya is known as one of the authors raised the most important poet and Cafer Sahin, Hekimhan spot in the town of Lead Strong (Zahmettn old name) was born in the village of . . . Falcon completed primary education in the village, then continued in Malatya Imam-Preacher High School and graduated from this school was. Rather than to continue winning the Open Education Faculty of Economics Department, chose to devote himself to art . . . Generally, the thesis also entirely free-verse poems written in the style and ingenious works of poetry known as Cafer Sahin, at least, although had written poems and rhyme in poetry of this kind of success has proved . . . NARRATIVE INTERVIEW and what I know my shadow's poems by the poet gathers books of poetry, as well as the trial, the story and screenplay, and this work is found in the studies of art and literature of many sites published in a virtual environment . . . Article Competition for the first time in 2001 with the participation of Turkey has achieved a significant degree of second place. Letters to the world "GOOD SAVE my heart" as his poem, almost a brand in Turkey was to be loved beyond all winning author of two published poems, one poem, one of which has two books ready for printing, including the trial . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Divan Edebiyatı şairleri,Cumhuriyet dönemi şairlerinden,Necip Fazıl,Cahit Külebi,Attila İlhan vs.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cafer ŞAHİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.