Sorularla dolu bir kitap... hiçbir zaman eksiksiz olamaz. -Robert Hamilton |
|
||||||||||
|
Kolay değil arkadaşım,memleketinden koptun Annenden,Babandan,kardeşlerinden, Yaşadığın alıştığın yerinden... Arkadaşlarından,sevdiklerinden Kolay değil kardeşim,memleketinden koptun... Valizini hazırladı titrek elleriyle Annen, Sürpriz hediyeler aldı hep koşuşturan Baban Saçlarını kokladı gözleri dolan Ninen Uzun uzun dua etti seccadesinde Deden, Ve veda ettin onlara el öpüp yollandın sen... Sana el salladılar,su serptiler,ağladılar Dalıp gittin koltuğunda,bulutları seyrettin Bir bir uzaklaştığın kınalı tepeleri... Anadolu’yu seyrettin,sürüleri,çobanları Kızgın güneşin altında çırpınan köylüleri... Çocukluğunu seyrettin,gözünde hemen canlanan Ve çocukları seyrettin,el sallayan,taş atan Memleketini seyrettin,hem sıla hem gurbet olan Renk renk kırçiçeklerini,kimi açan kimi solan, Göçmen kuşları gözledin,bir çırpıda kaybolan... Gündüz bitmişti gece dakikaları saydın Muavin çocuk bağırdı ’millet gözünüz aydın’ Kimse kalmasın diye kükredi çilli cocuk Valizini alıp indin,isteksizce sevindin Dolu dolu gözlerle bu koca kente baktın, Öyle ki dokunsalar hemen ağlayacaktın... Gurbet caddesine girdin,yorgun...uykusuz...ürkek... Aklında Annen,Baban,kardeşlerin vardı hep İlk gün bir sade otelde aile albümünü, Karıştırdın ve öptün resimlerin tümünü... Sabah okulunu gördün,yazılıp yurda girdin Önce mesaj sonra mektup,ilk işini bitirdin... Yurda baktın o yurt ki her koğuşu bir bölge, İki katlı ranzaların herbiri birer şehir; Şu Bursa,şu Osmaniye,şu Muş,şu Diyarbekir... Ve okudun yıllar geçti,nasıl geçti bilmedin, Birgün telefon açtın’Heeyyy Geliyorum’dedin... Gurbet biter...Biter...Biter...Bitti... Bir otobüs yürüyor...
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Cafer ŞAHİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |