Konuş ki seni göreyim. -Aristoteles |
|
||||||||||
|
Türkan Şoray, Fatma Girik, Filiz Akın, Hülya Koçyiğit.. Türk Sinemasının 4. en önemli kadın oyuncusu, 4. temel kilometre taşı.. Dört Yapraklı Yoncası, Mahşerin 4. Atlısı.. *** 2022 ye kadar 4 yaprak olarak kalabilen o sihirli yoncanın bir yaprağı maalesef bu gün ebediyete düştü.. Sabah Twitter'de Fatma Girik adını görünce onu kaybettiğimizi, acı gerçeği hemen anladım zaten.. *** Fatma Girik o dönemdeki diğer arkadaşları, o günlerin emsal oyuncuları gibi sinema sektörünün bütün çilelerine ve ağır külfetlerine katlanmış, her şeye rağmen pes etmemiş ayakta kalabilmiş, kendini tüm dünyaya ispat edebilmiş çilekeş ve fedakar bir kadın.. Sinema yönetimindeki insanların ve arkadaşlarının güzel anılarından okuyup öğrendiğim kadarıyla film setine herkesten erken gidip çalışma saatlerini bekleyen, dur - durak ve yorulma bilmeyen, yorulunca gene çalışmakla dinlenen işinin hakkını layıkıyla veren bir sinema emekçisi.. *** İlk izlediğim filmini hatırlamamakla beraber, filmlerinde insanı saran sarmalayan, büyük etki bırakan bir tılsım ve efsun vardı adeta.. Kilometre taşı bu dört büyük oyuncunun dördü ve çocukluğumuzun birer ölümsüz anı kahramanı, sanki evimizde beraber yemek yediğimiz, beraber siyah -beyaz film seyrettiğimiz beraber ağlayıp beraber güldüğümüz, görüntüleriyle gözlerimizden ayrılınca tekrar geleceklerine inandığımız, geciktiklerinde özlediğimiz birer özel ablamız.. *** Bazı tuhaf insanlar uçuk ve acımasız tarifleriyle hele de çirkin yorumlarıyla insanı gerçekten üzüyorlar.. Merhume Fatma Girik'in ve kendi dünya görüşüme, siyasi düşünceme aykırı olan diğer çocukluk anılarının kahramanlarının farklı kökenlere, düşüncelere, mezheplere, meşreplere aidiyeti beni hiç alakadar etmiyor.. Kimilerinin tiyatro gösterilerini, kimilerinin sinema filmlerini izledik mi izlemedik mi.? Kimi Ses Sanatkarlarının müstesna ve efsunlu seslerin dinledi mi, dinlemedik mi? Bunlarla beraber ağladık mı ağlamadık mı, beraber güldük mü gülmedik mi..? Bitti.. Önemli olan o duygular ve o miras.. Sözlerimi bağlarken, Vefatıyla Türk - Yeşilçam sinemasında devasa bir boşluk bırakan, Sinemamızın en büyük emektarlarından ve mavi gözlü büyük yıldızlarından Fatma Girik'e Yüce Allah'tan engin mağfiret ve yakınlarına, sevenlerine ve Sinema Camiamıza baş sağlığı dilerim.. Yüce Rabbim, bize ondan yadigar kalan can dostları Türkan Şoray, Filiz Akın ve Hülya Koçyiğit'e uzun ömürler bahşetsin, günleri en neşeli filmler tadında, başları selamet olsun..
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © Cafer ŞAHİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |