..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevmek bir başkasının yaşamını yaşamaktır. -Balzac
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Unutulamayan Dönemler > Cafer ŞAHİN




23 Aralık 2011
'Kağıt Bebekler Kraliçesi'nin Hazim Sonu ve Bugünkü Ünlülerin Benzer Halleri  
Kağıt Bebekler Kraliçesi Tuğba Özay'ın hazin sonu ve bugünkü benzerleri

Cafer ŞAHİN


2007 de kaleme aldığım toplumsal içerikli önemli bir yazım ... Hala güncelliğini koruduğu ve günümüz bazı hadiselerine ayna tuttuğu için tekrar gündeme taşımayı uygun buldum.


:BFFG:






Kelepçeli ellerini kamufle etmeye çalışarak, diken üstü dar bir vakitte, koşar adım emniyete götürülürken yani savunmasına yönelik söylenebilecek en çarpıcı ifadeleri duyurmaya çalışırken, o insanla ilgili neler hissetiniz sizi bilemem ama,ben kendi adıma ne sevindim ne de üzüldüm diyebilirim…


Üzülmedim zira, var ya hani Atalar sözüdür hem nasihatlerin özüdür, Nedir o?”Kendi düşen ağlamaz” kendi elleriyle kendi hazin sonunu hazırlayan bir insana üzülseydim kendi düşünce lerimle çelişen bir duruma düşer, kendimle alay etmiş gibi trajikomik bir durum hâsıl olurdu…


Sevinmedim, çünkü kendi hatalar zincirinin kurbanı da olsa düşmüş bir insanın o durumuna sevinmek ne insani ne İslami ilkelerimle bağdaşırdı…


Türkiye’de çoğunlukla büyük meblağ paraları devşiren ve görkemli projelere imza atan eller, suça bulaşmış da olsa nedense kelepçeye mahkûm edilince bu durum insanlarımızın çok tuhafına gidiyor. Oysa en ünlüsünden en ünsüzüne, kanun karşısında eşit sayılan, sayılması gereken insanlara işlediği suç mukabilinde verilecek cezaların eşit olması da gayet normal.


Ülkemizde maalesef, topçular, popçular, assolistler ve mankenler çok astronomik paralar kazanmakta edindikleri bu haksız kazançlarla da krallar gibi yaşamanın ve ölçüsüz harcamanın girdabında normal insanların yaşantılarından tamamen bihaber kendi tozpembe dünyalarında zevkü sefa içinde devran sürmenin gayreti içerisindedirler maalesef.


İnsanları yönlendirme hususunda dünyanın hiçbir yerinde eşi benzeri olmayan bir kısım şirret basınımızın da marifetiyle(!) en ince detaylarına ve en mahrem özelliklerine kadar vakıf oluruz bir ayçekirdeği kabuğunu bile doldurmayı değmeyecek manken ve assolist bilgilerine ve bilumum dedikodularına.



Anlı-şanlı basınımız günün her saatinde yani mütemadiyen kâğıt bebekleri, tap modelleri, starları, ballandıra ballandıra anlatıp genç kızlarımızı özendirmekle de yetinmez onları bizzat tribünlerden sahanın içine çekmeye çalışır.


Okuyup doktor, mühendis, avukat, öğretmen olmak isteyen genç kızlarımızın zihinlerini bulandırarak seçecekleri makul mesleklerden de külliyen soğutarak kısa yoldan şöhret olmanın ve güya bol para kazanmanın kestirme yollarını gösterirler tavsiye ve telkinin de ötesinde tebliğ ve tembih ederek…

Ama maalesef halkımız da kendilerini bu bir kısım hafifmeşrep edepten etikten yoksun basının tahrik ve tahribinden koruma gücüne dahası alternatif programlar ve yayımlar,materyaller bulma okuma,dinleme ve seyretme şansına ve imkanına sahip olduğu halde inancına, örfüne ve aile yaşantısına tamamen zıt ve bünyesinde tahrip edici unsurlar barındıran yayım ve programların adeta esiri olarak,o yayımları dayatanların ekmeğine yağ sürmekte ve onların daha da azgın ve cüretkar olmalarını sağlamaktadırlar.


Okuyup hasta vücutlara şifa dağıtmak gibi kutsal bir görevi amaç edinen genç kızlarımıza bu insani görevleri yapmalarına engel olurcasına vücutlarını çömertce(!) teşhir etmelerini teşvik eden ve bunun için çeşitli programlar ve kampanyalar düzenlemekten çekinmeyen medya şirretliğine prim veren halkımızın bir an önce bu rezalete bir son vermesi, daha seviyeli ve eğitici porgramları tercih etmesi yani bu çok hassas konuda seçici olması çocuk ve gençlerin televizyon, internet gibi görsel medyadan bilgi ve beceri bazında yararlandırılması bunlara bağımlı hale gelmesinin önlenmesi bu hususta yapılması gereken en elzem şeylerdir.


Onca imkanlara sahip olduğu halde ilimden bilgiden nasibini almayan, dünyadan ve insanların gerçek gündeminden bihaber elit tabakanın hasbelkader kodese düşmesi akabinde, orada bile normal vatandaşlardan daha geniş imkanlara sahip olmaları, vatandaşların eşitliği gerçeği ışığında onlara tamamen farklı muamelelerde bulunulması halkımızı derinden yaralamakta ve devlete olan güvenini örselemektedir.


Bize çok önemli ve örnek kişilik numuneleri olarak pohpohlanan futbolcusundan kâğıt bebeğine ve turfanda pop starına kadar bütün sahte şöhret müsveddelerini şöyle biraz da bilgi ve donanım bazında incelediğinizde çoğunun birer kof,sıradan ve boş tenekelerden başka bir şey olmadığını hayretle ve esefle görebilirsiniz.


Bazılarının, Bir İstanbul’un fetih ve Cumhuriyetimizin kuruluş tarihini, bilemeyecek kadar bilgiden yoksun olduğu bu insanların

Türkiye’mizin ve Dünyanın gerçek gündeminden de haberleri yoktur,Bunlar bir ekmeğin,bir kilo biberin,ıspanağın kaç lira olduğunu,asgari ücretlilerin ayda kaç liraya talim etmek zorunda olduğunu,Güneydoğu’da yaşayan bir genç kızın bırakın bir özel odası olmasını fazladan bir giysileri ve bazılarının en ucuzundan bir cep telefonunun olmadığını da bilmezler bu tuzu kuru şımarık ve eyyamcı insan müsveddeleri…


Sabahlara kadar barlarda,gece kulüplerinde kıyasıya ve çılgınca eğlenen,yüz milyarlarca lirayı bir lüks jeep’e yatırmaktan bir sakınca görmeyen ama iş insani yardımlara gelince ellik fellik kaçacak delik arayan ,çöplerden ekmek toplayan ve asgari ücretle ay sonunu getirme mucizesini gerçekleştiren cefakar halkımızın gözlerinin içine baka baka yedikleri herzeleri anlatan insan kılıklı garip mahluklara muhtaç durumdaki en yakınlarına hatta bazen ebeveynlerine bile bir hayrı dokunmayan bir kısım eğlence farelerine,kıt akıllı zevk objelerine ve mirasyedilere bilmem ne diyebilirim ki…


Allah akıl ve izan versin demekten başka…


Eh kimi zaman bazıları hasbelkader de olsa ölçüsüz hatalarının ve önü alınamaz ihtiraslarının girdabına düştükten ve şöhretin büyüsünden kurtulduktan sonra hayatın gerçeklerini kendi doğrularını idrak ederek hayatına yeni bir sayfa açıp tabiri caiz ise birer “Adam” olabiliyorlar…


Umarım konumunu ve kişiliğini hiç önemsemediğim adını da kullanmaya gerek duymadığım hakkında bu satırları mecburiyetten yazdığım “Kağıt bebekler kraliçesi” de düştüğü durumdan bir hisse ve ders alarak düzgün bir insan olabilmeyi başarır.Temennim budur.



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın unutulamayan dönemler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Ba" de Harab Ul Afra
Barış Manço'yu Anarken
Ali Ekberçiçek

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Höyüğün Arkası
Saman Alevi Şiirler
Selamün Aleykürt
Hayat ve Mazi
Kızların Cep Telefonlarını Toplatalım
'Prim Ödülü' de Verebilir Misin Ey Devlet Baba?
Benim Asgari Ücretlim İşini Bilir
Bir Reklam: Benim Adım Kemal
En Ağır İman
Elimde Kalem Var

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kafa Kağıdı [Şiir]
Aşk Serenadı [Şiir]
Benimle [Şiir]
Ayasofya Açılacak [Şiir]
Cunta Dede [Şiir]
Gandi Kemal [Şiir]
Deli Kıza Serenat [Şiir]
Gurbet Biter [Şiir]
Ağır Aşklar [Şiir]
Geri Dönmek [Şiir]


Cafer ŞAHİN kimdir?

Dünyaya edebi ışıltılar saçmak için gelen biri olmak harikulade bir duygu,söz saltanatının sultanı olmak,mülk saltanatının sultanı olmaktan daha üstün ve muteberdir ŞAİR-YAZAR CAFER ŞAHİN Malatya'nın yetiştirdiği en önemli Şair ve Yazarlardan biri olarak kabul edilen Cafer ŞAHİN, Hekimhan ilçesinin Kurşunlu Beldesine bağlı Güçlü(Eski adı Zahmettn)Köyünde doğdu. . . İlköğrenimini köyünde tamamlayan Şahin, daha sonra Malatya İmam-Hatip Lisesine devam etti ve bu okuldan mezun oldu. Kazandığı Açıköğretim Fakültesi İktisat Bölümüne devam etmek yerine, kendisini tez zamanda büsbütün sanata adamak yolunu seçti. . . Genellikle serbest vezin tarzında şiirler yazan ve şiirleri usta işi eserler olarak nitelenen Cafer ŞAHİN, az olmakla beraber kafiyeli şiirler de kaleme almış ve bu tarz şiirlerde de başarısını kanıtlamıştır. . . Şiirlerini GÖLGEMLE SÖYLEŞİ ve NE BİLİYORSAN ANLAT adlı şiir kitaplarında toplayan Şair, bunun yanısıra Deneme, Hikaye ve senaryo çalışmalarında da bulunmuş ve bu çalışmalarını şimdilik sanal ortamda pek çok sanat ve edebiyat sitelerinde yayımlamıştır. . . 2001 yılında ilk defa katıldığı bir Makale Yarışmasında Türkiye İkinciliği derecesiyle çok önemli bir başarıya imza atmıştır. Edebiyat dünyasına "YÜREĞİMİ İYİ SAKLA" adlı şiiri gibi, sevilmenin de ötesinde bütün Türkiye'de adeta birer marka olmuş şiirler kazandıran Yazarın iki adet yayımlanmış, biri Şiir, biri de deneme olmak üzere basıma hazır iki kitabı bulunmaktadır. . . çeviri Cafer Sahin MALATYA CURRENT AUTHOR POET POET-WRITER CAFER ŞAHİN Malatya is known as one of the authors raised the most important poet and Cafer Sahin, Hekimhan spot in the town of Lead Strong (Zahmettn old name) was born in the village of . . . Falcon completed primary education in the village, then continued in Malatya Imam-Preacher High School and graduated from this school was. Rather than to continue winning the Open Education Faculty of Economics Department, chose to devote himself to art . . . Generally, the thesis also entirely free-verse poems written in the style and ingenious works of poetry known as Cafer Sahin, at least, although had written poems and rhyme in poetry of this kind of success has proved . . . NARRATIVE INTERVIEW and what I know my shadow's poems by the poet gathers books of poetry, as well as the trial, the story and screenplay, and this work is found in the studies of art and literature of many sites published in a virtual environment . . . Article Competition for the first time in 2001 with the participation of Turkey has achieved a significant degree of second place. Letters to the world "GOOD SAVE my heart" as his poem, almost a brand in Turkey was to be loved beyond all winning author of two published poems, one poem, one of which has two books ready for printing, including the trial . . .

Etkilendiği Yazarlar:
Divan Edebiyatı şairleri,Cumhuriyet dönemi şairlerinden,Necip Fazıl,Cahit Külebi,Attila İlhan vs.


yazardan son gelenler

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Cafer ŞAHİN, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.