..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Roman yazmanın üç kuralı vardır. Ne yazık kimse bu kuralların neler olduğunu bilmiyor. -Somerset Maugham
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > Yunus Emre Coşan




7 Haziran 2007
Ergün'e Mektuplar - 1  
Yunus Emre Coşan
"Ergün'e Mektuplar" yazılarım, Ankara ve ülkeye yönelik kaygıların sorgulanmasından oluşan bir bütünsellik taşıyor.


:AHJB:
Dostum,

Seninle ülke meselelerine kafa yormayalı hayli zaman geçti. Seçimlerden arta kalan artıkları topladığımız anlar aklıma geldi. Görüyorum ki arda düşen pislikleri toplama işi yine bizlere düşecek; sana, bana, kaygısı olan insanlara. Ben bir işçi çocuğuyum. Babama Engels'i sorsan bilmez. Bu adam nedir, necidir. Rus işçi sınıfının çektiği onca sıkıntıdan sonra her bir işçinin 'Engelsleşme'si tesadüf değildir elbet. Siyasi gündemde particilik yapan Engels tarzı insanların olabileceğini düşünmüyorum. En azından şimdilik. Ya da şöyle söyleyeyim: parti insanları sınırlar, kavgalarını, sorumluluklarını çizer. Ve benliği tatmin etmede tiksindirici bir duruma gelir sadece. Halkın temsilciliğini savunan her siyasi oluşum belirli kriterlerinin ardına sığınan ve toplumun üzerine kalın duvarlar çeken cılız düşünce parçalarından başka bir şey değildir.

Biz küçük bir yörenin büyük dostluklarını ülke kargaşalarında yaşadık. Hastalığı olan okullarda okuduk. Eğitim hastaydı ki halen hasta. Gazete okumanın yasak olduğu okullarda okuduk. Gazete getirmenin yasak olduğu. Ve belki de hiç bir zaman öğrenemeyeceğimiz doğruları kaçırdık. Özgür bir ortamın namağlup asiliği sinen yaşamlarda. Şimdilerde ise yeni bir seçim kaygısı. Allah aşkına kimi, niye, ne diye seçiyoruz? Sen de biliyorsun ki henüz saplantıları olan bir ataerkil sistemin oy kullanıcılarıyız. Demokrasi kavgalarında samimi olamadıkları yumruk sıkışlarının inceliğinde gizli. Ve bak Ankara'dan daha iyi görünür ülkem. Nasıl taşır topları Fırat. Ve nasıl geri getirir Sam yeli Orta Anadolu'ya savrulan toprakları. Doğaya inat, doğuya inat ülke birlikteliği naraları savuranlar şimdilerde en tepede ve bu siyasi görüşün kapayamadığı yara partilerin içinden ok gibi fırlayan insanların içinde. Önce insan. Vatan karmaşasından kaçtığımız zaman. Siyasi partiler bir merdivenin basamaklarıdır. Hangi yükseklikte oldukları hiç önemli değildir.

Umudun ağrısını duyman dileyimle...



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın günlük olaylar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kpss Gençliği
Yurdu Kurdu ve Gitti…
Çocuk Oyunlarımız Yeniden Canlanıyor
Keles Gençlik Spor Yeniden
Kalkınmada Öncelikli Yöre
Sosyal Güvenlik Yasası
Girişimci miyiz?
Merhaba

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Jandarma Ne İşe Yarar?
Çabalayan Adam Niyazi Çapa
ve Kozalak...
Arabası Dört Teker
Termik Santrale Nereden Bakmalı?
Bursa'yı Sevmek Bursa'yı Bilmek Midir?
Sadağ Kanyonu
Kanas - Der'den Anlamlı Kutlama
Mustafa Şahin ile Yeniden
Rektör Umut Verdi

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Dedeme [Şiir]
Beşinci Yalnızlık [Şiir]
Şişe Kıran Kız [Şiir]
Geleceğe Mektup Yazmak [Eleştiri]
İnsanı Yücelt ki Devlet Yücelsin [Eleştiri]
Kocayayla Sahipsiz mi? [Eleştiri]
Suya Sabuna Dokunmamak [Eleştiri]
Peynir Yiyen Polis [Eleştiri]
İşgüzar Öğretmen [Eleştiri]


Yunus Emre Coşan kimdir?

Hayatın öğrenciliği, öğremciliğin bir hayat olması asıl hayata karşı bir bakış. . hayatın biteceği yerden hayata başlamak. . Keles'ten Bursa'ya Bursa'dan İzmir'e kıvrılarak ettiğim yolculukların tadı yok 3-5 şeritli yollarda. . .

Etkilendiği Yazarlar:
Nazım Hikmet, Can Yücel, Cemal Süreya, Sunay Akın


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Yunus Emre Coşan, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.