..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Yaşamın her anı hakkını ister. -Goethe
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Eleştiri > Unutulamayan Dönemler > Can Macit




28 Aralık 2004
İhtilalin Süvarisi  
Can Macit
“Haydi yaşlı başlı adamların kalbini kırmayalım” diyoruz. “Bırakalım tonton amcalar nostalji yapsın” diyoruz. “Zaten kader vurmuş bunlara bir de biz vurmayalım” diyoruz.


:BDDE:
“Haydi yaşlı başlı adamların kalbini kırmayalım” diyoruz.

“Bırakalım tonton amcalar nostalji yapsın” diyoruz.

“Zaten kader vurmuş bunlara bir de biz vurmayalım” diyoruz.

Fakat işin tadını kaçırmaya başladılar!

Birazdan, ihtilallerinden, ihtilallerinin süvarisinden ve hatta o süvarinin atından başlatacaklar!

Fi tarihinde iki tane yeteneksiz darbeci darbe yapmaya kalmış, becerememiş.

“Bir defadan bir şey olmaz!” deyip affetmişler.

“Alışmış kudurmuştan beterdir” demiş atalar. Bu lafı doğrularcasına, ikinci defa darbe yapmaya kalkıp, yine ellerine gözlerine bulaştırınca ipe çekivermişler amcamları.

Kelkit Aslanı Aydın Doğan ağabeyimin sahibi olduğu Doğan Yayıncılık bu hikayenin kitabını basmış, isteyene 16.500.000 eski Türk lirasından satıyor.

Kitap piyasaya çıktı, korsan baskısı yapılıp işportaya düştü ve 5.000.000 (eski)Türk Lirasına satılan korsan baskıyı alıp okuyan bazı ihtiyarların da çenesi düştü.

Çoğunluğunun 1963’de bunların peşine takılıp kapının önüne konan eski KHO öğrencileri olduğunu sandığım bu ihtiyarlar, iki darbeci için methiye düzme yarışına girdiler.

Adamlar, 2004 yılında darbecilere, hem de “darbe yapmayı beceremeyen beceriksiz darbecilere” övgüler düzüyor.

İnsanın elinden bu kişiler için, “Allah akıl fikir ihsan etsin” demekten başka bir şey gelmiyor.

Ancak bu amcalara son bir sözüm olacak:

Allah geçinden versin ama, önümüzdeki üç beş yıl içerisinde zaten söz konusu darbeci ikiliye kavuşacaksınız. Lütfen bu süreyi arkalarından Fatiha okumak (Tabii biliyorsanız!) ile geçiriniz. Öyle, sanal ortamda, forumlarda, mail gruplarında abuk sabuk yazılar yazıp bizleri ölmüş adamların ve ölmüş atların ardından kötü konuşmak zorunda bırakmayın!



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın unutulamayan dönemler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Cumhuriyetin Masalları

Yazarın eleştiri ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Bir Sezen Aksu Konseri
Konstantiniye'nin Yitik Günceleri
Hamamın Namusu
Çanakkale Tacirleri
Savcının Karısı
Bir Irkçının İhaneti
Efendi
Silahlara Veda Kumpanyası
Soğan Çorbası
Çin Gerçeği

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Görmeden Sevdiğimiz Büyük Büyük Türkiye [Deneme]
Türkçe Dil Sınavı [Deneme]
Varolmanın Dayanılmaz Hafifliği [Deneme]
Onlar [Deneme]
Ukrayna’da İlginç Gelişmeler [İnceleme]
Türkistan Lejyonu [İnceleme]
Baraba Tatarları Hakkında Bir Derleme [İnceleme]
Mısır Ordusundaki Amerikalı Subaylar [İnceleme]
Grigory Gurkin [İnceleme]
Chulym Tatarları [İnceleme]


Can Macit kimdir?

Boşverin!

Etkilendiği Yazarlar:
Henüz yok! Belki ileride...


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © Can Macit, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.