Sevginin bulunmadığı yerde us da arama. -Dostoyevski |
|
||||||||||
|
Kocaman bir sahenede olduğumu farkettiğim zaman üzülüyorum. Tiyatro çalıştırıcım "insanlar bu sahneye çıktıklarında ne yapacaklarını şaşırırlar; ellerini kollarını nereye koyacaklarını bilemezler." demiş, şaşkın bir insanın sahnede nasıl saçmaladığını göstermişti. Gülmekten karnımız ağrımıştı. Aslında haklıydı. İşte durduğum yerin bir sahne olduğunu farkettiğimden beri insanların yüzlerinde emanet duran maskelerin onların neden gülünç duruma düşürdüğünü, neden paniklediklerini, korktuklarını,gizlenmeye çalıştıklarını anladım. Çünkü burası bir tiyatro sahnesiydi ve onlar daha önce hiç okumadıkları bir rolü oynamaları için bu sahneye atılmışlardı. Bu sahneyi farkettiğimden beri "doğaçlama" yapıyorum. İçimden ne geçiyorsa... Olduğu gibi... Süssüz... Zaten ben doğal olunca oynadığımız komedi kopmuyor, çünkü samimi bir yüzle karşılaşmak rol arkadaşlarımı daha bir panikletiyor. Yani rolümün dışına çıkmış olmam bu sonsuz oyunu engellemiyor. İşte böyle olduğu için bir daha rolümü yapmamaya karar verdim. Bu oyunu sahneden inip izleyebilecek kadar erdemli insanlar varsa, ki ben var olduklarını biliyorum, kaliteli bir komedi izliyor olmalılar. Bense şimdilik sadece farkında olmanın keyfini yaşıyorum. Eminim bir gün aşağıya inmeme izin verilecektir. O zamana kadar doğaçlamaya devam. Tiyatro oyunumuzu oynayana kadar en büyük merakım sahneden izleyicileri görüp göremeyeceğimdi. Tepkilerini merak edeceğimi bildiğim için görmek istiyordum ama bir yandan da görmek istemiyordum. Çünkü bir zamanlar şu bir dizide "Kopil" i oynayan oyuncuyu çok seviyordum. Oturduğum civarda bir kere karşılaşmıştık da ağzımı açıp "merhaba" diyememiştim. Neyse, tesadüfen gittiğimiz bir tiyatroda karşıma oyuncu olarak çıktı. Dev bir kadroydu. Yanlış hatırlamıyorsam "Sarıpınar 1914" . Tüm oyun boyunca yalnızca onu izlemiştim. Ama işin kötüsü rolü figüranlıktı. Durduğu yerden tüm oyun boyunca seyircilere bakmıştı. İşte oyun boyunca onu izlediğim için ve kendimi gözgöze geldiğimizde "nasıl olsa görmüyordur." diye avuttuğum için spot lambalarının izleyicileri görmeme izin vermemelerini istiyordum. Daha ilk sahneyi oynarken farkettim seyircilerin hepsini görebildiğimi... Neyse, alnımızın akıyla da çıkmıştık hani...* Odamdaki spot lambam (gece lambası) gözüme gözüme gönderiyor inatla tüm ışınlarını... Onunla daha fazla mücadele etmemeye karar verdim. Zaten uykum da geldi... Günün neresini yaşıyorsanız, bundan sonraki saatler hepimiz için güzel geçsin... * "Kopil" e gelince... Hala seviyorum ama artık biliyorum ki, beni hatırlamaz bile.:)
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © BuZ_LaLe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |