..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Dilerim, tüm yaşamınız boyunca yaşarsınız. -Swift
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > İronik > BuZ_LaLe




13 Şubat 2004
Güneşli Bir Günün Ardından  
BuZ_LaLe
Ilık bir bahar esintisnde bir meleğin gözlerinden dünyayı izlemek...


:BGBA:
   Arpın tellerine dokundu yavaşça… Çıkan ses tüylerini ürpetti. Açık bir günde, bulutlarını altına toplamış oturuyordu.
   Önce Üsküdar’a çekti bulutunu… Kız Kulesi’ne salmış giden sevgililerden ayrılığı aldı, asla ayrılmasınlar diye… Üzerlerine toz pembe simleriyle bir tül kapladı kimsenin onlara dokunmaması için, zamanı durdurdu…
   Beşiktaş’ta torununun elinden tutmuş, onu gezdirmeye çıkarmış dedenin omzuna kondu. Huzurun resmini çekti, cebine koydu. Dedeyle torunun üzerine bembeyaz ışıltılı pullarını serpti. Ufaklığın alnına küçük bir öpücük kondurdu.
   Buz tutmuş Lalezar’da, bülbülün gözyaşlarında buldu kendini. Acıyı topladı ağıtlarından…Kıpkırmızı bir toz serpti, kızıla boyandı gül, bülbül yeniden aşık oldu…
   Sancılı dakikalardan sonra yorgun düşmüş annenin şefkatini izledi, şefkati öğrendi. Zafer sarhoşu anne-kıza açık mavi tozlar serdi, bebeğin mavi gözlerine inat. Onu hala gördüğünü bildiği bebeğin ufacık parmaklarını tuttu, buram buram anne kokuyordu bebek…
   Yavaş yavaş dönen plağın yanına oturmuş, anılarını düşünen yaşlının elinden yalnızlığı aldı. Yüzündeki gülümseme asla kaybolmasın diye altın rengi simlerini dağıttı odaya.
   Bulduğu en rahat kaldırıma kıvranmış delikanlıya rastladı. Haksızlığı gördü… Soğuğu hissetmemesi için bir yorgan gibi geri simlerini paltosuna yama yaptı.
   Kadıköy’de bir dost meclisnin üzerine uçtu. En güzel ezgilerini çaldı, mutlulukları asla dinmesin diye.. Gücü ve dostluğu paylaştı onlarla… Kimseye söylemeden en sevdikleri renkli kalplerine yerleştirdi, düştükleri zaman tutunsunlar diye…
   Sonra koskocaman bir gemiye demir attı. Güvertede tek başına “viskisini” yudumlayan kaptana yalnızlığını unutsun diye, topladığı tüm duyguları bıraktı. Kaptanın kalbindeki aşka çözüm bulamadı, alaca renkli simleriyle ödüllendirdi; aşkın rengi ebruli değil miydi? Gemiye ve kaptanın aşkına baktı, ona en uygun yer burasıydı. Bulutunu kaptanın koltuğunun yanına koydu ve sonsuza kadar onun yanında arpının en güzel ezgilerini çaldı, kaptan yalnız kalmasın diye…

.Eleştiriler & Yorumlar

:: yorum
Gönderen: ÖZGÜRLÜK / istanbul
14 Mayıs 2004
YÜREĞİN BUKADAR GÜZELLİĞİ NASIL İÇİNDE BARINDIRIYOR BİLMİYORUM AMA SENİ TAKDİR EDİYORUM.AYRICA ONLARI DAMITIP BİZLERLE PAYLAŞTIĞIN İÇİNDE TEŞEKKÜRÜ BİR BORÇ BİLİYORUM.




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın İronik kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kan Lekesi

Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kediler ve Suyun Hikayesi
Buz_kale ve Müzik
S (B) Ana Yazılmışlar Sokağı...
Puzzle - U
Puzzle - P
Kelebek ve Derin Bakisli
Kristalin Gözyaşları! [2]
Kristalin Gözyaşları! [1]

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Sabun Köpüğünde Yaşayanlara... [Deneme]
"Yazı"lı Kanunlar [Deneme]
Sürpriz [Deneme]
Uykusuz Ruhlar Ay'a Döner [Deneme]
Kendime Bile Yetmeyen Zamanlardan Kalanlar... [Deneme]
Çocuk Gözlerdeki Kocaman Dünya [Deneme]
Sessizlik Defterinden Notlar - III [Deneme]
Sessizlik Defterinden Notlar - I [Deneme]
Kelimeleri Görmek [Deneme]
Sessizlik Defterinden Notlar II [Deneme]


BuZ_LaLe kimdir?

" Yazar ağzını kapamalıdır ki,yazısı kendisininkini açsın. " F. Nietzsche Sustukça susasım geldi hayata. . Artık daha az konuşuyorum. . Susmalar daha tanıdık geliyor artık galiba. .

Etkilendiği Yazarlar:
Zaman ilerledikçe beni etkileyenler değişecek. Bu yüzden hayranlık duyduğum insanları yazarak sınır koymak istemem.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BuZ_LaLe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.