Yalnızlık güzel birşey, ama birilerinin yanınıza gelip yalnızlığın güzel birşey olduğunu söylemesi gerekir. -Balzac |
|
||||||||||
|
Mutasyona ugrayan insan kurt, çakal, keçi, oglak ve bilumum benzetmeden sonra simdi cidden mutanta dönüsüyor. Bence bu sefer ki hepsinden daha ciddi... Bu mutantlarin genel özellikleri: * Yesili sevmek * Kagidi sevmek * Kitabi sevmek * Dersi sevmese de sevmek * Sosyal aktiveleri ve bunlari yapan aciz(!) insanlari sevmemek! Gerçekten tehlikeli! Bulanlarin... Bu kadar samata yeter mi bilmiyorum ama bildigim birkaç seyi paylasayim. Okullarimiza bakin, yetistirdigi ögrenci fen bilimlerinden, matematikten, sosyal bilimlerden baska birsey anlamayan "bilim adami"(!) "Bir bilim adami nasil olmalidir?" sorusunun cevabina gizliyorum yaniti, anlayana sivrisinek...(bknz atasözü) *Bir bilim adami herseyden önce kendi bilimini bilmeli, bunda hem fikiriz, * Bir bilim adami dilini bilmeli ki yazdigi yazilarla, bilgilerini pratik hayatin kosusturmasi icinde anlasilabilir kilsin. * Bir bilim adami tarihini bilmelidir ki, gelecegini görebilsin. Süzgec görevi yapan (yapmasi gereken) beyninden dogrulari süzebilsin(bahsettigim tarihi bugün anlatan okul yok!) . * Bir bilim adami sanattan anlamalidir. Bilim sanattir, görmek, yasamaktir. Sanattan anlayanin ufku genistir, bilim ufku genis bilim adamini elemez. * Bir bilim adami nazik, varliginin motiflerini bilen, yasayan ve en önemlisi "kendini taniyan" bir insan olmalidir. Kendini bilmeyen bilim adami(!) dogayi bilmis neye yarar?! ......................................................................... Liste uzadikca eklenmesi ve sonunda dogruya ulasmak dilegiyle... *** Eger eklemek istedigniz varsa cekinmeyin, bu hepimizin dogrusu olacak.
İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.
|
|
| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık | Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi | |
Book Cover Zone
Premade Book Covers
İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim
Yapım, 2024 | © BuZ_LaLe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır. Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz. |