..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Gençliğinde müzik öğrenen, felsefeyi daha iyi anlar. -Platon
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > BuZ_LaLe




14 Şubat 2004
Kelimeleri Görmek  
BuZ_LaLe
Görüntüler ve kelimeleri bağlamak gibi....


:BHBA:
   Dün okuduğum bir kitapta “revolver” kelimesine rastladım. Aklıma küçük çocukların oynadığı oyuncak arabalar geldi (ben o zaman revolveri oyuncak araba sanıyordum.) oysa Peyami Safa kendisini revolverle vuran bir kadından bahsediyordu. Nasıl yani, kadın kendini oyuncak arabayla mı öldürmüştü.
   Revolver (zannımca) bir tabancaydı. Fakat ben niye onu bir oyuncak araba olarak düşünüyordum. Üstelik bu kelimeyi “oyuncak araba” anlamıyla bir yazımda kullanmayı düşünmüş, sonra da o yazının devamını getirememiştim.
   Düşündüm, düşündüm; sonunda oyuncak arabayla tabancının karıştığı yeri buldum;
   “Bu aşk burada biter
   Ve ben çekip giderim.
   Yüreğimde bir çocuk,
   Cebimde bir revolver…”
   Buraya kadar iyi… İçindeki çocuk ve cebindeki revolverle( o neyse?) adam kız arkadaşını terk ediyor. Sonra klipe bir bakıyoruz, adamın içindeki çocuğun cebine sokuşturduğu küçük kamyon arabaları var… Yani yanlış öğrenen ben değilim, çocukla birleşince zaten “kesin oyuncaktır” denilen bir kelime, klipte arabayla özdeşleştirilince aklıma öyle kalmış. Şimdi suç; “kelimeyi nasıl olsa biliyorlar, hem bilmeseler de önemli değil; masun çocuk görüntüsü olsun” diyen medyada mı; yoksa benim gibi neyi ne şekilde kullandığını bilmeyip sözlük kullanma yeteneğinden yoksun olanlarda mı tartışılır. Şimdi müsaadenizle topu basın kaynaklarına atarak işe başlıyorum.
   Medyanın toplum üstündeki etkisi büyük. Bugün binlerce, milyonlarca çocuk, genç ; televizyon, radyo gibi araçlardan öğrendikleriyle büyüyor. O zaman bu “reyting” arzusuyla yanıp kavrulan insanlara düşenler ne olmalı?
   Bence medya, yayınlarında kendi menfaatlerinden çok ulusun menfaatini düşünmeli; yayınladığı programların içeriğini bu konuda tespit etmeli. Çünkü basın tüm toplumlar üzerinde etkili olan bir taarruz aracıdır. Basının eksik haberle halkı uyutması mümkün olduğu gibi, yayınlarıyla dünyaya karşı uyandırması da mümkündür. Bu yüzden Türkiye’nin amaçlarına zemin hazırlaması, Türklük kavramının korunması adına yarar sağlayacak programlar yayınlanmalı, bu programları izleyen gençlerde milli bilinç uyandıracak simgeler konulmaya özen gösterilmelidir.
   Sözlük kullanmak konusuna gelince; kendimden de biliyorum, sözlük kullanmak her zaman yaptığımız bir şey değil. Bence bu bilincin daha yetişirken verilmesi gerekir. Şimdi yazdığım yazılara ve konuşmalarıma bakıyorum da dehşetle fark ediyorum aslında ne kadar yetersiz olduğumu. Bunu sürekli tekrarladığım bazı kelimelerden de görüyorum. Günlük konuşmalarımızda kullandığımız kelime sayısı zaten Türkçe’nin bütününün yanında hiç sayılır. Bence konuşma dilimizdeki bu acizlik bir kültür erozyonunun sonucu. Önüne geçmek için geçerli çözümler sunmayacağım, fakat kendi adıma, farkında olduğum bu duruma el koymak için gün geçtikçe daha çok kitap okuyorum.
   Bence kültürümüze sahip çıkmamız gelecek için önemli. Eğer Avrupalı olmak için dilimden vazgeçeceksem, Avrupalı olmak istemiyorum. Çünkü geleceğimiz ancak bizim kültürümüzün egemen olduğu zamanlarda gizli…


.Eleştiriler & Yorumlar

:: Teşekkürler.
Gönderen: Kâmuran Esen / Mudurnu
22 Mart 2004
Sevgili BuZ - LâLe; Biliyor musun; kalemin çok güzel şeyler yumurtluyor.("yumurtlamak" senin ifadendi, biliyorsun.) Çok önemli bir konuya değinmişsin.Ve de çok akıcı, içten bir dille anlatmışsın.Anlatımın okuyucuyu sıkmadığı gibi, sürüklüyor........Tebrikler.........Yazmaya devam....Sevgiler....Kâmuran ESEN

:: Hiç aklıma gelmemişti
Gönderen: Tülay / Eskişehir
25 Şubat 2004
Doğrusu ben şarkıda ki o kelimeyi, çok daha başka bir kelime sanıyordum. Hiç ne demek olduğunu araştırmak aklıma gelmemişti doğrusu... Akıl yaşta değil baştaymış gerçekten. Hayatında başarılar, böyle giderse aksi düşünülemez zaten.

:: kavram kargaşası
Gönderen: mystic / ?
19 Şubat 2004
'revolver' ha... bu kelimeden böyle bir sonuca ulaşmak haa... e pes diyelim ne diyelim..seni tebrik ve takdir ediyorum küçüğüm... devam lütfen ...




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Tek Gözü Kapalı Canavar!
Nev - Ruz
İsyan Fenerlerinin Işığında...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sabun Köpüğünde Yaşayanlara...
"Yazı"lı Kanunlar
Sürpriz
Uykusuz Ruhlar Ay'a Döner
Kendime Bile Yetmeyen Zamanlardan Kalanlar...
Çocuk Gözlerdeki Kocaman Dünya
Sessizlik Defterinden Notlar - III
Sessizlik Defterinden Notlar - I
Sessizlik Defterinden Notlar II
Sessizlik Defterinden Notlar IV

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kediler ve Suyun Hikayesi [Öykü]
Buz_kale ve Müzik [Öykü]
S (B) Ana Yazılmışlar Sokağı... [Öykü]
Puzzle - U [Öykü]
Puzzle - P [Öykü]
Kan Lekesi [Öykü]
Kelebek ve Derin Bakisli [Öykü]
Kristalin Gözyaşları! [2] [Öykü]
Kristalin Gözyaşları! [1] [Öykü]
Güneşli Bir Günün Ardından [Öykü]


BuZ_LaLe kimdir?

" Yazar ağzını kapamalıdır ki,yazısı kendisininkini açsın. " F. Nietzsche Sustukça susasım geldi hayata. . Artık daha az konuşuyorum. . Susmalar daha tanıdık geliyor artık galiba. .

Etkilendiği Yazarlar:
Zaman ilerledikçe beni etkileyenler değişecek. Bu yüzden hayranlık duyduğum insanları yazarak sınır koymak istemem.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BuZ_LaLe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.