..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Öylesine ciddiye alacaksın ki yaşamayı, yetmişinde bile mesela zeytin dikeceksin. -Nâzım Hikmet
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Toplum > BuZ_LaLe




21 Mart 2004
Nev - Ruz  
BuZ_LaLe
Kendini tanımaya çalışan bir yüreğin mırıltıları...


:BBEE:
    Bugün ilk defa bilgisayarın başına oturuyorum ve hiç düşünmeden kalbimi bu ekrana aktarıyorum. Belki yazıma yeni bir can olur...Kim bilir?:)
    Özellikle tarih atma ihtiyacı duydum çünkü bugünün anlamı özel... Nevruz Bayramı (21 Mart)..
    Nevruz'la ilgili hep kulaktan dolma bilgilerim vardı. Neden olduğunu hala bilmem, "Nevruz kutlanıyormuş, ne güzel. Biz de kutlayalım!" dediğimde yüzlerde bir ekşime gördüm. Şimdi onlara cevap olsun diye yazıyorum biraz da...
    Bir diğer neden: kendimi arıyorum. Ve kendimi ancak kültürümde bulabileceğimi farkedeli çok kısa bir zaman öncesine denk gelir. Neyse Nevruz'a döneyim.
    Nevruz, bazı kaynaklarca: Türk Dünyası'nda toprağın uyanışı anlamına gelir ve bugün bayram olarak kutlanır. Nevruz, bir anlamda Ergenekon' u destekler. Toprağın uyanışı ve Türklükle bağlantılıdır. Hiçbir dine mensup bir bayram değildir. Bu yüzden hiçbir dinin ismi altında kutlanmaması gereken bir milli bayramdır.
    Kaynağın burası çok hoşuma gitti: hiç bir dine ait olmama! Sadece Türklüğün bir bayramı olma (sakın ırk ayrımcılığı yaptığım sanılmasın. Aksine damarlarımda Çerkes kanı da taşıyorum ama kendisini 'gerçekten' Türk gibi hisseden herkes Türk'tür). Yazının burasına gelince beynimde bas bas 'kimse özenmesin, Türküz ve bütünüz işte!' sözleri çınladı.
    Kendimi ararken bulduğum güzellikler her defasında büyülüyor beni. Ve neden bilmem, bahardan mı acaba, gördüğüm tüm güzelliklere aşık oluyorum: Kız Kulesi, Boğazın ışıltısı, neyin sesi, hiç bilmediğim bir şarkının ezgisi... Liste uzayıp gidiyor...
    Her gözlerimi açışımda daha bir bağlanıyorum hayata.. Her güzellik seromonisinin sonrasında 'ben birey olarak ne yapabilirim?' diye soruyorum kendime ve bulduğum cevaplara bakarak düzenliyorum hayatımı...
    Umarım gözlerimde takılı olan pembe gözlük ya hayatımın sonuna kadar çıkmaz, ya da öyle bir zamanda çıkar ki ben dünyaya baktığımda kendimi herşeye karşı güçülü, yıkılmaz hissederim.
    Her şeyin 'Hepimiz' için en iyisi olması umuduyla...

.Eleştiriler & Yorumlar

:: Nev Ruz Bayramı
Gönderen: pegahj / izmir/Türkiye
29 Mart 2007
Merhabalar. Nevruz Bayramı baharın gelişini kutlamadır. Miladi takvime göre 21 Mart oluyor ama İran'ın yılbaşı günü, 21 mart yani Farvardin ayının 1. günü oluyor .Her yılın saati vardır her seferinde gece 12.00 de yılbaşı olmaz bazı yıllar 9 da bazi yıllar 13.00 veya daha farklı saatlerde olabilir . Bu durum güneşin tam olarak ne zaman 1 dönüşünü tamamlamasına bağlıdır. Bir dine bağlı değildir, ancak Bahai dini de bu günü kutlar, orucun bittiği gün ve yeni yılı olur Bahai dinine göre. Bu günde, küçükler önce büyüklerini ziyaret ederler(daha sonrada büyükler başlarlar küçükleri ziyaret etmeye). Gümüş tepsiye 's' harfiyle başlayan 7 tane nesne dizilir örneğin 'Sekke'(sikke),'Sib'(elma).. Kur-an da tepsiye konur 7 nesnenin yanında. Büyükler küçüklere para verir ancak ellerini öptürmezler ,el öpme adeti yoktur İran'da. Yeni giyisiler alınır. Her evde balık olur yılbaşı boyunca sebze mutlaka olur . Çocukların şeker alma adeti yoktur . Evlerde meyve,tatlı , kuruyemiş ve buna benzer şeyler bulunur. Herkes bir arada bulunur ve birbirinin bayramını kutlar... Okullar yaklaşık 13 gün tatil olur,iran'da yarıyıl tatili diye bir şey yoktur onun yerine Nveru bayramında 13 güne yaklaşık bir tatil verilir.İşte Nev Ruz bayramı budur umarım yeterince açık olabilmişimdir...

:: Amin
Gönderen: nida / ist
22 Mart 2004
Buğday ambarında sıkışmış gözlük... Devşir, at gözlükleri de var. Burnunun doğrultusu değil ufuk... "güçülü"




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın toplum kümesinde bulunan diğer yazıları...
Kelimeleri Görmek
Tek Gözü Kapalı Canavar!
İsyan Fenerlerinin Işığında...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Sabun Köpüğünde Yaşayanlara...
"Yazı"lı Kanunlar
Sürpriz
Uykusuz Ruhlar Ay'a Döner
Kendime Bile Yetmeyen Zamanlardan Kalanlar...
Çocuk Gözlerdeki Kocaman Dünya
Sessizlik Defterinden Notlar - III
Sessizlik Defterinden Notlar - I
Sessizlik Defterinden Notlar II
Sessizlik Defterinden Notlar IV

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Kediler ve Suyun Hikayesi [Öykü]
Buz_kale ve Müzik [Öykü]
S (B) Ana Yazılmışlar Sokağı... [Öykü]
Puzzle - U [Öykü]
Puzzle - P [Öykü]
Kan Lekesi [Öykü]
Kelebek ve Derin Bakisli [Öykü]
Kristalin Gözyaşları! [2] [Öykü]
Kristalin Gözyaşları! [1] [Öykü]
Güneşli Bir Günün Ardından [Öykü]


BuZ_LaLe kimdir?

" Yazar ağzını kapamalıdır ki,yazısı kendisininkini açsın. " F. Nietzsche Sustukça susasım geldi hayata. . Artık daha az konuşuyorum. . Susmalar daha tanıdık geliyor artık galiba. .

Etkilendiği Yazarlar:
Zaman ilerledikçe beni etkileyenler değişecek. Bu yüzden hayranlık duyduğum insanları yazarak sınır koymak istemem.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © BuZ_LaLe, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.