..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Materyalist bir dünyada yaşıyoruz, ve ben de materyalist bir kızım -Madonna
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Anılar > İnci Fügen Yılmaz




17 Ekim 2001
Şiirler, Şairler, Ben...  
İnci Fügen Yılmaz
Apartman komşum, Filiz, biber dolması getirdi dün akşam.. Sevgi her şeydedir biliyormusunuz? Biber dolmasının kokusunda, onu taşıyan elde. Bizim güzel gülüşlü kapıcımız, Mevlüt’ün gözlerinde...


:BEDC:
Hani, bazı anlar vardır yaşamımızda iz bırkan.. Hani, bazı sözcükler vardır.
‘’Merhaba saat kaç acaba?’’ veya ‘’Pardon yanınız boş mu? gibi.. Hayatınızı bir anda değiştiriveren
büyülü sözcükler.

Bazı rastlantıların suyun akışını nasıl değiştirdiğini bilirsiniz. İstanbul’da bir resim sergisini gezerken Ümit Yaşar Oğuzcan’ ın son eşi Ulufer Oğuzcan’la tanışma ve onunla Ümit Yaşar hakkında, uzun uzun sohbet etme şansına sahip oldum. Ünlü şairin ölümüne dek 6 yıl boyunca büyük bir aşkla birlikte olmuşlar. O hayran olduğun büyük şaire böylesine yakın bir insanla tanıştığım için çok mutlu oldum.. Sorularım hiç bitmedi. ‘’Nasıl tanıştınız? Dedim. Aynı heyecanı yaşayarak anlattı, o, yosun gözlü, zarif kadın.
‘’Mutsuzdum’’ dedi. ‘’Kendimi şiir yazarak avutuyordum. Bir arkadaşım Ümit Yaşarı tanıyormuş...
Gel... Seni ona götüreyim, belki yazdıklarının yayınlanmasına yardımcı olur... dedi... gittik..
Çekine çekine kendimi anlattım. Şiirlerimden okudum. Beni dinledi, dinledi ve     ‘’Siz şiir yazacak değil, uğruna şiir yazılacak kadınsınız’’ Dedi. Şiirlerimle ilgilenmedi diye öfkeyle ayrıldım yanından ama, kader o andan itibaren, bizi birbirimize yaklaştıracak, defalarca karşılaştıracak senaryoları yazmaya başlamıştı bile..diye anlattı özlemle..

İşte böyle... Yaşamın kime ne zaman nasıl bir oyun oynayacağı, hangi rastlantının suyun akışını nereye çevireceği belli değil.Emin olduğum tek şey: . Paylaştıkça büyüyen, çoğalan yegane zenginliğin sevgi olduğu..

Apartman komşum, Filiz, biber dolması getirdi dün akşam.. Sevgi her şeydedir biliyormusunuz? Biber dolmasının kokusunda, onu taşıyan elde. Bizim güzel gülüşlü kapıcımız, Mevlüt’ün gözlerinde, kedinin mırıltısında, köpeğin patisinde, Kagir Bar’ın barmeni Burak’ın sohbetinde. Gülün yaprağında... kısacası herşeyde, sevgiyi bulabilirsiniz.

Gül dedim de siz hiç, asfaltı delerek çıkan çiçek gördünüz mü?.. Ben geçen gece gördüm. Adı, Hakan... Balıkçı barınağında bir gemi restaurantında org çalıp, şarkı söylüyor. Sesi de yüreği de çok güzel... Çiçek nerede açarsa açsın, çiçektir. Bazen bir bahçede, bazen bozkırda, bazen dağ başında..

Mutluluğun küçük detaylarda saklı olduğunu unutmadan yaşamak lazım diye düşünürüm ben. Böyle dedim de, Nazım Hikmet’in bir şiiri geldi aklıma...

Bu gün Pazar
Bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar.
Ve ben ilk defa,
Gökyüzünün bu kadar
Benden uzak,
Bu kadar mavi,
Bu kadar geniş
Olduğuna şaşarak durdum.
Sonra saygıyla toprağa oturdum.
Dayadım sırtımı duvara,
Bu anda ne düşmek dalgalara,
Bu anda ne kavga ne hürriyet, ne karım
Toprak, güneş ve ben
Bahtiyarım....

Fügen Yılmaz
07.12.2000



Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın anılar kümesinde bulunan diğer yazıları...
Anılara Uçmak
Mutlulukla İlintili Şeyler
Vapurlar Benim İçin Geçiyor...
Niyetin Ciddiyse Evet De...

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hergele Meydanı
İki Sevgili
İyiliğim Kötülüğüme Denk Mi?
Kendimi Oldukça Güzel Buluyorum
Yalnızlık
Hayallerinizin Resmini Çizin...
Öğrencinin Kulağı Kapalı Olamaz
Renkler Ruhumda Böyle Yansır
Ah Başım, Vah Boğazım...
Bir Şehri Tanımak Bir İnsanı Tanımak Gibidir...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal [Şiir]
Dört Erkek Bir Böcek [Öykü]
Hayalde Aşk [Öykü]
İlk Kitabım Tüm Kitapçılarda [Öykü]
Babadan Oğula Atatürk Sevdası [Öykü]


İnci Fügen Yılmaz kimdir?

Araştırarak, gözlemleyerek ve deneyimleyerek yaşadıklarımı, düşünce duygu ve anılarımı yazıp biriktirmeyi seviyorum. Birike birike bir gün taşacakları günü hayal ediyorum. Umarım olur.

Etkilendiği Yazarlar:
Türk edebiyatından etkileniyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İnci Fügen Yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.