..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Her gün yeniden doğmalı. -Yunus Emre
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Öykü > Anı > İnci Fügen Yılmaz




6 Mayıs 2013
Babadan Oğula Atatürk Sevdası  
İnci Fügen Yılmaz
O mucizevi karşılaşmayı babam hep gözleri dolarak anlatırdı. Huzuruna çıkarıldığı engin bakışlı paşanın ona kim olduğunu soruşunu, kendisini eski bahriye zabitlerinden Mollaoğlu Mustafa olarak tanıtırken yaşadığı heyecanı, “Acele etmelisiniz Paşam. İngilizler gelmek üzere olabilirler, biran önce sizi karaya ulaştırayım” derken ki telaşını sanki o anları yeniden yaşıyormuş gibi anlatırdı. Sonuçta gemi, iskelesini indirmiş ve heyet babamın teknesiyle karaya taşınarak, İstiklal Caddesi üzerinde bulunun ve bugünkü adı Gazi Kütüphanesi olan tarihi yapıya yerleştirilmiş. Mustafa Kemal paşa, kendisine denizde ve karada refakat eden bu karakaşlı, gözüpek genç adamı yanaklarından öperek teşekkürlerini ifade etmiş. Tarih 19 Mayıs 1919…


:AFJA:
BABADAN OĞULA ATATÜRK SEVDASI

İlkokuldan sınıf arkadaşım Çiğdem Çallı nın sevgili babası Ruhi Karakaş geçtiğimiz günlerde hakkın rahmetine kavuştu. Eşinin, dostunun, çocuklarının, iş arkadaşlarının sevdiği değerli bir insandı. O da her fani gibi sessiz sedasız göçüp gitti aramızdan. Ben onu, sevdiğim bir arkadaşımın babası, Eşi Kadriye teyzenin büyük bir aşkla bağlı olduğu kıymetli kocası, ünlü ressam Yaşar Çallı nın da kayınpederi olarak tanırken, ölümünden birkaç hafta önce kendisini ziyaret ettiğimde bambaşka bir hikayesini öğrendim. Az insana kısmet olacak bir aileye sahipti Ruhi amca. Babası Mustafa Karakaş ın kimselerin bilmediği muhteşem bir öyküsü vardı. Elime tutuşturduğu haftalık gazete ANCYRA nın Arzu Yıldız tarafından yapılan 19.05.2006 tarihli röportajda, babasından duyduklarını aktarmış, Samsun a bir İLK ADIM heykeli yapılmasını istediğini söylemişti. Hemen bir gazeteci edası takındım. Cep telefonumdaki video düğmesine bastım ve oldukça hasta olmasına rağmen kıyafetini, saç sakal traşını özenle yapmış bu yaşlı adamın söylediklerini kaydettim. Şöyle anlatıyordu Ruhi amca…
“Babam Osmanlı döneminde Bahriye subayıymış. İstanbul un Beyoğlu semtinde bulunan bir barda kavgaya karıştığı öğrenilince, rütbesi alınarak subaylıktan atılmış. Çok üzülmüş, çok pişman olmuş ama nafile.. Denizciliği iyi bildiği için gidip Samsun a yerleşmiş. O zamanlar Samsun da liman yok. Büyük gemiler açıkta demirliyor ve insanlar, gemiden karaya Mauna denilen yük gemileri ile naklediliyor. Babam da teknesiyle gemilerden yolcu ve eşya taşıyarak ekmeğini kazanıyor, nafakasını çıkarıyormuş.
Bir Pazar günü İstanbul dan bir paşanın heyeti ile birlikte Samsun a geleceğini duymuş. Haber kulaktan kulağa hızla yayılıyormuş. Subaylık macerası yarım kalan babam da, paşayı görme merak ve hevesine kapılmış. Pazartesi sabahı haber, “ Ordu Müfettişi Mustafa Kemal Paşa geliyor” şeklinde netleşmiş. Bir diğer söylenti ise geminin İngiliz İstihbarat Servisinin verdiği emirle torpidolarla batırılacağı…

Pazartesi günü sabah erken saatlerde Mustafa Kemal paşa ve heyetini taşıyan gemi Samsun açıklarında görünmüş. Ancak, yolcuları karşılamak için hareket eden hiçbir tekne yok. Babam geminin süzülerek gelişini, demir atışını seyreder ve teknesini sürüp, tek başına gemiye yanaşır. Kaptanın “ Paşamızı karşılayan kimse yok mu” sorusunu, “Bir haber geldi. İngiliz torpidoları gemiyi batırmak üzere emir almış, gemiyi takip ediyorlarmış, korkudan kimse gelmedi, sizi ben karaya çıkartacağım” diyerek yanıtlamış.

O mucizevi karşılaşmayı babam hep gözleri dolarak anlatırdı. Huzuruna çıkarıldığı engin bakışlı paşanın ona kim olduğunu soruşunu, kendisini eski bahriye zabitlerinden Mollaoğlu Mustafa olarak tanıtırken yaşadığı heyecanı, “Acele etmelisiniz Paşam. İngilizler gelmek üzere olabilirler, biran önce sizi karaya ulaştırayım” derken ki telaşını sanki o anları yeniden yaşıyormuş gibi anlatırdı. Sonuçta gemi, iskelesini indirmiş ve heyet babamın teknesiyle karaya taşınarak, İstiklal Caddesi üzerinde bulunun ve bugünkü adı Gazi Kütüphanesi olan tarihi yapıya yerleştirilmiş. Mustafa Kemal paşa, kendisine denizde ve karada refakat eden bu karakaşlı, gözüpek genç adamı yanaklarından öperek teşekkürlerini ifade etmiş. Tarih 19 Mayıs 1919…

Röportajın tam burasında tüylerim diken diken olup, gözlerim doldu. Ruhi amca da duygulanmış, sesi biraz daha titrek bir hal almıştı ama anlatmaya devam etti.

“Türkiye Cumhuriyetinin kuruluşunun ilk adımı olan bu önemli tarihten yıllar sonra Mustafa Kemal bu sefer Cumhurbaşkanı Atatürk olarak yeniden Samsun u ziyaret etmiş. Samsun da hala liman yok. Gemi yine açığa demirliyor, ancak bu sefer Vali, Belediye başkanı ve hükümet erkanı büyük paşasını karşılamaya gidiyor. Babam da teknesiyle bu kalabalığın içine karışıyor. Tekneler gemiye yanaşıyor, karşılama heyeti gemiye çıkararak paşaya saygılarını iletiyorlar. Karaya çıkmak için hareketlendiklerinde, o büyük insan etrafına bakınıp “Karakaş nerede” diye soruyor. Kulaklarına inanamıyor babam. Hayranı olduğu o büyük kumandan tarafından hatırlanmanın heyecanıyla “Emrinizdeyim paşam” diyerek fırlıyor kalabalığın arasından ve ellerine sarılıyor. “Teknen burada mı” diye soruyor deniz bakışlı kumandan. “ O da emrinizde” diye cevaplıyor kalbi ağzından çıkacak kadar heyecanlı. “Ben sahile Karakaş ın teknesiyle çıkacağım” diyor ulu önder. Gemideki Cumhurbaşkanlığı forsu, babamın teknesine asılıyor ve babam büyük bir gururla paşasını ikinci kez Samsun a taşıyor… “

Ruhi amcanın babasının ağzından defalarca dinlediği bu olağanüstü öykünün devamı da var. Büyük önderin ölümünden sonra Mustafa Karakaş kendi hayatı sona erene dek paşasını taşımış. Nasıl mı… Her 19 Mayıs kutlamalarında tören alanında onun büstünü taşıyarak. Aynı gururla. Aynı duygularla…

Ruhi amca ve eşi Kadriye teyze, seneler önce bu hikayeyi anlatmak üzere yine bir Gençlik ve Spor bayramı kutlamasında Samsun a davet edilmişler. Yanlarında götürdükleri damatları Yaşar Çallı nın, Atatürk ün Samsuna çıkışını resmettiği bir tablosunu da müzeye hediye etmişler. Ben de bu özel insanların sohbetlerinden, anılarından ve sevgilerinden nasiplendiğim için kendimi çok şanslı hissediyorum. Büyük Atamızın emaneti 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı kutlu olsun…

İnci Fügen Yılmaz




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın öykü ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Dört Erkek Bir Böcek
Hayalde Aşk
İlk Kitabım Tüm Kitapçılarda

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal [Şiir]
Hergele Meydanı [Deneme]
İki Sevgili [Deneme]
İyiliğim Kötülüğüme Denk Mi? [Deneme]
Kendimi Oldukça Güzel Buluyorum [Deneme]
Anılara Uçmak [Deneme]
Yalnızlık [Deneme]
Hayallerinizin Resmini Çizin... [Deneme]
Mutlulukla İlintili Şeyler [Deneme]
Öğrencinin Kulağı Kapalı Olamaz [Deneme]


İnci Fügen Yılmaz kimdir?

Araştırarak, gözlemleyerek ve deneyimleyerek yaşadıklarımı, düşünce duygu ve anılarımı yazıp biriktirmeyi seviyorum. Birike birike bir gün taşacakları günü hayal ediyorum. Umarım olur.

Etkilendiği Yazarlar:
Türk edebiyatından etkileniyorum.


yazardan son gelenler

yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İnci Fügen Yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.