..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
İnsandaki gerçek güzelliği ancak yaşlandıkça görebilirsiniz. -Anouk Aimee
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Günlük Olaylar > İnci Fügen Yılmaz




23 Ocak 2002
Ah Başım, Vah Boğazım...  
İnci Fügen Yılmaz
Bu sefer numara yapacak kimsem yok ve ben gerçekten grip oldum. Şu an kafamda bir saman torbası taşıyorum. Bütün vücudum lime lime kıyılıyor. Akşam ateşim çıktı saçma sapan kabuslar gördüm.


:CAHC:
Benim eğitim hayatım sırasında; öyle kar yağdı, hava soğudu falan gibi mazeretlerle okullar tatil olmazdı. Ben Ankara’lıyım. Kuru soğuğa, diz boyu kara alışkınım. İlkokuldayken okul çantamı kızak yapıp, az kaymadım. Yerdeki kar, yarım metreyi bulup da arabalar çalışmayınca az yürümedim.

Böyle soğuktu, kardı, kıştı gibi olaylarda okullarımız tatil olmadığından, sömestr ve bayramlar dışında her gün okuldaydık. Okulu kırmak bir dert. Bahçelievler Deneme Lisesi Müdür Muavini, aynı zamanda matematik öğretmenimiz, Dilaver Hoca. Okulu astığımı farkettiği an ailemi telefonla arardı. O yüzden, canım okula gitmek istemediği zamanlarda sığındığım tek numara, hastalık numarasıydı. Hasta değilken hastalık numarası yapıp evdekilerin ilgisini çekmek, bütün gün yataktan çıkmayıp, sık sık eliyle, dudaklarıyla alnıma dokunarak ateşimi ölçen, şımaratan bir annenin şevkatini hissetmek, sıcak çorbalar, taze sıkılmış portakal suları içmek harikaydı. Tabi numarayı bir günden fazla sürdürmek mümkün değil. Ertesi sabah keyif biter, paşa paşa okula giderdim.

Bu sefer numara yapacak kimsem yok ve ben gerçekten grip oldum. Şu an kafamda bir saman torbası taşıyorum. Bütün vücudum lime lime kıyılıyor. Akşam ateşim çıktı saçma sapan kabuslar gördüm. Sonra bir terleme, bir terleme biraz açıldım ama şimdi de boğazım ağrıyor. İnsan ne çok yutkunuyormuş meğer. Boğazım ağrımazken de bu kadar yutkunur muydum acaba? Sağlıklı olmak ne güzel şeymiş. İnsan elindekinin kıymetini bilmiyor. Elindekinin kıymetini anlamak için kaybetmek gibi ağır bir bedel ödüyor.

Aslında buna da şükür. Allah beterinden korusun. Dert verip derman aratmasın. Alt tarafı bir grip oldum bir kaç güne kadar geçer. Bahane de oldu. Daha once hiç aklıma gelmemişti bu soruyu kendime sormak.

Elimizdekilerin kıymetini neden bilmeyiz?

Sağlığın kıymetini hastalanınca, paranın kıymetini kaybedince, dostun kıymetini ondan uzak kalınca, gençliğin kıymetini kocayınca, güzelliğin kıymetini yıllara yenik düşünce, sevgilinin kıymetini ayrılınca anlarız. Kendimize karşı da nankörlük ederiz. Ya huyumuzda, ya boyumuzda ya soyumuzda kusur ararız.

Kıymet bilmeyene ‘’Nankör’’ denir değil mi?.. İnsan başkalarına karşı nankör olduğu gibi kendine karşı da nankör olabilir. Kendi değerlerinin farkına varmaz, elindekilerinin kıymetini bilmezse kendine karşı da nankörlük etmiş olur.

Etrafımda kendi değerinin farkına varmayıp, kendini acımasızca eleştiren, suçlayan öyle çok insan var ki. İşte bu da bir nevi insanın kendine nankörlüğü. Güzel taraflarını göremeyip, kusurları sergilemek.

Anneannemin anlattığı bir hikaye vardı. Bir zamanlar dünya güzeli bir kadın varmış. Herkes onu çok beğenir, iltifatlar ederlermiş. Arkasından ‘’Güzeller güzeli, bugün şöyle giyinmiş, güzeller güzeli bugün şuraya gitmiş’’ Diye bahsederlermiş.

Bu güzel kadın kendi güzelliğinden bahsedildiğinde, kendine iltifatlar edildiğinde yüzünü buruşturur. ‘’Güzel deyip duruyorsunuz ama baksanıza ellerim ellerim çok çirkin ’’ Dermiş.

Aradan bir zaman geçtikten sonra insanlar bu kadını ‘’ Çirkin elli kadın’’ diye hatırlamışlar ve ondan ‘’Çirkin elli kadın şöyle yaptı, çirkin elli kadın şuraya gitti ‘’ diye bahsetmişler.

Kulağımda böyle küpeler varken ben niye sağlığımın kıymetini bilemedim. Niye kendimi korumadım. Ah başım…Vah boğazım.

Ocak 2002
İnci Fügen Yılmaz







Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.


Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hergele Meydanı
İki Sevgili
İyiliğim Kötülüğüme Denk Mi?
Kendimi Oldukça Güzel Buluyorum
Anılara Uçmak
Yalnızlık
Hayallerinizin Resmini Çizin...
Mutlulukla İlintili Şeyler
Öğrencinin Kulağı Kapalı Olamaz
Renkler Ruhumda Böyle Yansır

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal [Şiir]
Dört Erkek Bir Böcek [Öykü]
Hayalde Aşk [Öykü]
İlk Kitabım Tüm Kitapçılarda [Öykü]
Babadan Oğula Atatürk Sevdası [Öykü]


İnci Fügen Yılmaz kimdir?

Araştırarak, gözlemleyerek ve deneyimleyerek yaşadıklarımı, düşünce duygu ve anılarımı yazıp biriktirmeyi seviyorum. Birike birike bir gün taşacakları günü hayal ediyorum. Umarım olur.

Etkilendiği Yazarlar:
Türk edebiyatından etkileniyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İnci Fügen Yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.