..E-posta: Şifre:
İzEdebiyat'a Üye Ol
Sıkça Sorulanlar
Şifrenizi mi unuttunuz?..
Sevginin bulunmadığı yerde us da arama. -Dostoyevski
şiir
öykü
roman
deneme
eleştiri
inceleme
bilimsel
yazarlar
Anasayfa
Son Eklenenler
Forumlar
Üyelik
Yazar Katılımı
Yazar Kütüphaneleri



Şu Anda Ne Yazıyorsunuz?
İnternet ve Yazarlık
Yazarlık Kaynakları
Yazma Süreci
İlk Roman
Kitap Yayınlatmak
Yeni Bir Dünya Düşlemek
Niçin Yazıyorum?
Yazarlar Hakkında Her Şey
Ben Bir Yazarım!
Şu An Ne Okuyorsunuz?
Tüm başlıklar  


 


 

 




Arama Motoru

İzEdebiyat > Deneme > Yerler > İnci Fügen Yılmaz




17 Ekim 2001
Bir Şehri Tanımak Bir İnsanı Tanımak Gibidir...  
İnci Fügen Yılmaz
Bir şehri tanımak bir insanı tanımak gibidir demiş şair. Hani, birine aşık olursun da onu tanımak, keşfetmek, biraz da elde etmek için nasıl çabalarsın?.. İşte ben de, aynı böyle bir heyecanla keşfe çıktım.


:CAHC:
Bir şehri tanımak bir insanı tanımak gibidir demiş şair. Hani, birine aşık olursun da onu tanımak, keşfetmek, biraz da elde etmek için nasıl çabalarsın?.. İşte ben de, aynı böyle bir heyecanla keşfe çıktım.

Kısa bir süredir yaşıyorum ben İzmir’de. Her günüm, yepyeni bir insanı tanımaya çalışırken duyulan keyif gibi, heyecan gibi geçiyor. Sokaklarını dolaşıyor. Dilini çözmeye, ruhunu anlamaya çalışıyorum.

Bostanlı pazarında satılan otların isimlerini ezberliyorum, tatlarını sonraya bırakarak. Gevrek, Kumru, Boyoz yiyip, Çiğdem çitliyorum.

Hiç ummadığım bir anda, ummadığım bir huyunu görüp şaşırıyorum. Sabahın ikisinde üçünde, vapura biniyorum. Ben bu şehire geldim geleli, vapur dışında hiç bir araca binmez oldum... Yürüyorum...

Yürümeden tanımak mümkün değil. Hangi sokağın köşesinde ne var ? Bilemezsin, yürümezsen. Detayları, yüzleri, anlık olayları yakalayamazsın.

Alışverişe arabayla gidersen, ancak, büyük marketlerde rafların arasında dolaşıp çıkarsın. Oysa, Karşıyaka çarşısına yürüyerek gider, dükkan dükkan dolaşır, peynirin zeytinin kokusunu duya duya, tadına baka baka alışveriş yaparsan neler yakalarsın neler.

Çarşıya peynir almaya gittim. Antikalarla, siyah beyaz fotoğraflarla dolu Dantela Kafe’yi gördüm şaşırdım.
50-60 sene öncesini yansıtan nefis bir mekan.. Sokağın içinde hiç beklemediğim bir anda, beklemediğim bir yerde çıktı karşıma. O kalabalık çarşı içindeki bu rastlantı; Çok yoğun, işlerden başını kaldıramayan, meşgul ve dağınık bir adamın, bir an durup, bana bir gül vermesi ve romantik sözler söylemesi gibiydi.. Gülümsedim.. keyiflendim.. .

Anlayacağınız ben Karşıyaka’da oturuyorum. İzmirli’lilere normal gelen, doğal gelen herşey benim için yeni bir heyecan. Aynı Palmiyeler gibi.
İzmirliler!!... Siz yolda yürürken palmiyeleri farkediyormusunuz?...

Bu, insanoğlunun en kötü huyudur biliyormusunuz? Alıştığı şeyleri önemsemez olur. Bu aşkta da böyledir. Yeni tanıştığınızda her sözü, her davranışı, ilginç gelen bir insanın, bir süre sonra, kadınsa; Saç rengini değiştirdiğini, erkekse; Bıyığını kestiğini farketmez olursunuz.

Ben öyle olmayı sevmiyorum. Ve şu an, aşk modundayım. Ben bu şehre aşık oldum. Bırakın, keşfin, acının, tanımaya çalışmanın, bazen hayal kırıklığı yaşayıp, bazen de mutluluktan uçmanın tadını çıkarayım. Bırakın aşkı doyasıya yaşayayım...

Fügen Yılmaz
01.11.2000




Söyleyeceklerim var!

Bu yazıda yazanlara katılıyor musunuz? Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Katılmadığınız, beğenmediğiniz ya da düzeltilmesi gerekiyor diye düşündüğünüz bilgiler mi içeriyor?

Yazıları yorumlayabilmek için üye olmalısınız. Neden mi? İnanıyoruz ki, yüreklerini ve düşüncelerini çekinmeden okurlarına açan yazarlarımız, yazıları hakkında fikir yürütenlerle istediklerinde diyaloğa geçebilmeliler.

Daha önceden kayıt olduysanız, burayı tıklayın.


 


İzEdebiyat yazarı olarak seçeceğiniz yazıları kendi kişisel kütüphanenizde sergileyebilirsiniz. Kendi kütüphanenizi oluşturmak için burayı tıklayın.

Yazarın yerler kümesinde bulunan diğer yazıları...
Hergele Meydanı
Bir Kır Çiçeği Çağırdı Gittim. (Radyo Programından)

Yazarın deneme ana kümesinde bulunan diğer yazıları...
İki Sevgili
İyiliğim Kötülüğüme Denk Mi?
Kendimi Oldukça Güzel Buluyorum
Anılara Uçmak
Yalnızlık
Hayallerinizin Resmini Çizin...
Mutlulukla İlintili Şeyler
Öğrencinin Kulağı Kapalı Olamaz
Renkler Ruhumda Böyle Yansır
Ah Başım, Vah Boğazım...

Yazarın diğer ana kümelerde yazmış olduğu yazılar...
Masal [Şiir]
Dört Erkek Bir Böcek [Öykü]
Hayalde Aşk [Öykü]
İlk Kitabım Tüm Kitapçılarda [Öykü]
Babadan Oğula Atatürk Sevdası [Öykü]


İnci Fügen Yılmaz kimdir?

Araştırarak, gözlemleyerek ve deneyimleyerek yaşadıklarımı, düşünce duygu ve anılarımı yazıp biriktirmeyi seviyorum. Birike birike bir gün taşacakları günü hayal ediyorum. Umarım olur.

Etkilendiği Yazarlar:
Türk edebiyatından etkileniyorum.


yazardan son gelenler

bu yazının yer aldığı
kütüphaneler


yazarın kütüphaneleri



 

 

 




| Şiir | Öykü | Roman | Deneme | Eleştiri | İnceleme | Bilimsel | Yazarlar | Babıali Kütüphanesi | Yazar Kütüphaneleri | Yaratıcı Yazarlık

| Katılım | İletişim | Yasallık | Saklılık & Gizlilik | Yayın İlkeleri | İzEdebiyat? | SSS | Künye | Üye Girişi |

Custom & Premade Book Covers
Book Cover Zone
Premade Book Covers

İzEdebiyat bir İzlenim Yapım sitesidir. © İzlenim Yapım, 2024 | © İnci Fügen Yılmaz, 2024
İzEdebiyat'da yayınlanan bütün yazılar, telif hakları yasalarınca korunmaktadır. Tümü yazarlarının ya da telif hakkı sahiplerinin izniyle sitemizde yer almaktadır. Yazarların ya da telif hakkı sahiplerinin izni olmaksızın sitede yer alan metinlerin -kısa alıntı ve tanıtımlar dışında- herhangi bir biçimde basılması/yayınlanması kesinlikle yasaktır.
Ayrıntılı bilgi icin Yasallık bölümüne bkz.